PDA

Se full versjon : Endelig ikke-røyker.

Ling
02-09-04, 11:07
:stolt:

Master
02-09-04, 12:45
Gratulerer :)

Sexy Sadie
02-09-04, 15:05
Vet ikke helt om jeg vil gratulere.
Fordi at jeg synes ikke det er så fedt å være "ikkerøyker" egentlig, det sies at de helesemessige årsakene er så bra og at man sparer noen kroner, bullshit.
Jeg kommer til å dø av kreft før jeg er 60 år alikevel. :sur:

Ling
02-09-04, 15:22
SS, når du går over sterkt trafikkerte veier, holder du øynene lukket med vilje slik att du ikke vet om du kommer til å bli påkjørt.

Det er jo nett det samme som å røyke tiltross alt du vet om helsefaren.

Sexy Sadie
02-09-04, 15:24
Jeg sluttet jo, men angrer. :skuffet:

Ling
02-09-04, 15:29
Du er sprø.

Sexy Sadie
02-09-04, 15:30
Det er da ingen hemmelighet? :mrgreen:

Ling
02-09-04, 15:31
Hvorfor begynner du ikke å røyke dersom du ikke liker å være røykfri ?

Sexy Sadie
02-09-04, 16:49
Fordi jeg er blakk. :dunkhode:

Ling
02-09-04, 19:18
Du har ikke skjønnt noe som helst. Hvorfor har du lyst å røyke i det hele tatt.
Det er jo ikke godt, det er jo ingen logisk grunn til hvorfor du skal begynne å røyke igjen.
Hvorfor har du lyst til att andre skal se ned på deg når du begynner å røyke igjen ?

Sexy Sadie
02-09-04, 20:20
Jeg vil begynde å røyke igjen fordi: Røykerne er de eneste med plausibel grunn til å ta seg pauser på jobb.

Ling
02-09-04, 20:22
Det der er bullshit, og det vet du.
Alle har rett på nett like mye pause på jobben samme om de er avhengig av rusmiddel eller ikke. Dersom sjefen din sier noe annet er det på høy tid noen forteller han om 2004...

anonym
02-09-04, 20:41
Grattis, lingeting.

Zelda
02-09-04, 23:05
Gratulerer!

Sexy Sadie
03-09-04, 16:08
Det der er bullshit, og det vet du.

Hall, hallo!
Forstår du at jeg kødder med deg? :skrape:

Ling
03-09-04, 16:20
Så du røyker ikke og har heller ikke lyst. :venner:

Jeg vet jeg er litt vel giret på dette, men jeg har hatt en nærmest relgiøs opplevelse for to døgn siden.

Jeg er røykfri, jeg vet att jeg aldri kommer til å innta nicotin i kroppen igjen, og det av den enkle grunn att jeg endelig skjønner løgnen bak røyking. Hadde noen fortalt meg att de sluttet å røyke etter 10 år systematisk forgifning av sin egen kropp med 20-40 sigartter til dagen, bare med å lese en bok. Da hadde jeg tenkt att det mennesket var klin sprø, Men slik er det.

En bok lest på 3 timer, og jeg sluttet sammtidig som jeg leste siste siden av boken.Har enda ikke engang tenkt tanken på å tenne en sigarett. Jeg våkner om morgenen og min første tanke er FANTASTISK, GUD HVOR GODT DET ER Å ENDELIG VÆRE IKKE-RØYKER.

Tideligere har jeg ventet med å si jeg var røykfri, fordi jeg var usikker. Greier jeg dette, kommer jeg til å sprekke ?

All tvil er borte, jeg kommer aldri til å tenne en røyk igjen (I allefall ikke med nicotin i). Jeg føler meg positivt overbevist om att alle røykere som leser de 200 sidene slutter å røyke mens hun/han leser siste siden av denne fantastiske bok. HALLELUJA

anonym
03-09-04, 16:30
:skremt:

Elektra
03-09-04, 17:33
Jeg er litt skeptisk til sånne ting. Dette minner meg litt om Fedon. Bare hakket verre. Hvordan går det an å bli hjernevasket bare ved å lese en bok? Hva står det i den boka egentlig?

Ling
03-09-04, 17:49
-Det første som står i boken er att man SKAL fortsette å røyke til man har lest boken !
-Ingen hjernevasking
-Ingen skremmselpropaganda
-Ingen pålegg eller begrensninger i oppførsel, eller hva man gjør etter man har stumpet røyken
-Ingen ting ekstra man bør ha, som t.d. røykeplaster eller liknende.
-Ingen vektøkning
-Ingen apstinenser
-Ingen hummørsvingninger
-Ingen skjulte utgifter, e.l.

Bare få opp øynene og begynn å nytt livet, den fantastiske kroppen vi har fått tildelt, og den fantastiske psyken vår på en konstruktiv og god måte.

Boken heter: Endelig ikke-røyker!
Av : Allen Carr
Jeg lånte den GRATIS på bibloteket.
Røykesluttemetoden blir kalt EsayWay, de har en klinikk i Oslo med røykeslutteresultater på 95%!
Ingen preparater, eller avveningsprogramer er i nærheten av slik resultater. Dette her er rett og slett gull.

Zelda
03-09-04, 18:45
:noterer: sjekke biblioteket

Sexy Sadie
03-09-04, 22:36
Det her er litt for alternativt for meg. :mrgreen:

Sorepheus
03-09-04, 23:01
Jau, men jeg bestilte boka, skal en tur til lege og få resept på Zyban og (900 spenn for 100 piller) og kjøpe bedees til de første to-tre ukene... så får vi se når jeg fatter mot igjen ...

Elektra
04-09-04, 00:56
Hmmm...

Laura, jeg spurte om hva som står der jeg. Ikke hva som ikke står der. Jeg er faktisk så skeptisk at jeg ikke vet om det er verdt det å gå de 50 metrene bort til biblioteket.

anonym
04-09-04, 00:56
Da har du et problem, lektra.

Elektra
04-09-04, 01:08
Det kan godt hende. Ikke helt uvanlig, i så fall.

Vel, vel. Jeg har uansett klart fint å halvere røykingen min, helt av meg selv. Mer enn halvert, faktisk. Kanskje jeg skal ta en titt på boka, og se om jeg får noen åpenbaringer.

Men først skal jeg ha en røyk :kul:

Ling
04-09-04, 15:45
En av de tingene som står i boken er att det IKKE er bra å halvere eller kutte ned på antall sigaretter. Det er feil, i likhet med Zyban nicotinerstaninger, osv.

Det er bevisst att jeg ikke skriver noe konkret om hva som står i boken. Jeg er redd att dersom jeg begynner å skrive om det her nå, kommer jeg ikke til å gjengi det 100 %. Når du senere leser boken vil mine forklaring surre rundt i bakhuet ditt og muligens sløre til forståelsen av forfatterens poenger.

Når Zelda og Dongen har lest boken kommer de som meg til å være røykfrie. Jeg oppfordrer dem da til å skrive det her slik att du fårstår kraften i denne måten å se på røyking.

teodor
05-09-04, 00:09
Når Zelda og Dongen har lest boken kommer de som meg til å være røykfrie. Jeg oppfordrer dem da til å skrive det her slik att du fårstår kraften i denne måten å se på røyking.

Kan mann bytte ut der det står "røyk" med "runk" og få en befrielse fra dette onanihelvete som jeg har havnet i? :forvirret:

anonym
05-09-04, 00:11
Jeg kan hjelpe deg. :pupper:

Ling
05-09-04, 08:22
Bare å ta 3 Diane 35 til dagen Teodor, så slipper du å få reisning.

gyrken
05-09-04, 12:05
Jeg er litt skeptisk til sånne ting. Dette minner meg litt om Fedon. Bare hakket verre. Hvordan går det an å bli hjernevasket bare ved å lese en bok? Hva står det i den boka egentlig?

Greia er vel heller at du blir av-hjernevasket alle de gamle forestillingene du har om røyk og hva den gjør for deg. Til slutt skjønner du at det kun er gevinst å slutte, det er ikke noe offer.

Zelda
05-09-04, 13:42
Hørt den fungerer på noen, mens andre bare himler med øya etter å ha lest den.

Ling
05-09-04, 13:57
Noen mennesker ønsker å bedras.
De stikker hodet i sanden, og vil ikke ta til seg selv den mest åpenbare sannhet.

Det finnes nynazister i dag som benekter att det har eksistert konsentrasjonsleirer, tror att Hitler sendte jødene på sommerleirer, att de hadde det fint der.

Att noen røykere for alltid vil gå rundt å tro att de har noe igjen for å røyke er bare slik det er. Derimot er jeg overbevisst om att det ikke er et problemen i en slik intelligent og oppegående gjeng som oss her på kafeen (med et lite forbehold på gisle).

Zelda
05-09-04, 14:02
Jeg tror ikke jeg har noe igjen for det, tvertimot det motsatte. (penger, lunger bla.)
Synes den blir drøy å sammenlikne med Vigrid. Men jo, mennesker vil bedras.

Sorepheus
05-09-04, 20:12
Som røyker er jeg pinlig klar over at sigaretter langt i fra er helsebringende ... det føler en hver kveld ..

Mr.Man
10-09-04, 15:48
Bare å ta 3 Diane 35 til dagen Teodor, så slipper du å få reisning.
Men man er vel like te helvete kåt fordet? Eller?

Ling
10-09-04, 20:33
Neida, ikke slik kåt som det du opplever MM. Bare kosekåt som jeg selv bestemmer når jeg vil være.

MrLysto
13-09-04, 01:27
Det finnes nynazister i dag som benekter att det har eksistert konsentrasjonsleirer, tror att Hitler sendte jødene på sommerleirer, att de hadde det fint der.

Men. Hvis de er nynazister... og hater jødene så mye... hvorfor i all verden skal de da nekte for at Hitler drepte så mange jøder?

Enten burde de beundre ham for å ha drept så mange, eller så burde de forakte ham for at han ikke klarte det...

Zelda
13-09-04, 01:34
det er vel ikke hitler så mye, bare mer å holde rasen ren og til h med alle utlendinger osv.

MrLysto
13-09-04, 01:45
det er vel ikke hitler så mye, bare mer å holde rasen ren og til h med alle utlendinger osv.

Men da burde de jo heller skryte av det enn å benekte det

Zelda
13-09-04, 01:56
Har vel med rekruttering av nye medlemmer smt at de vel ikke vil bli sett på som onde eller noe..

Ling
13-09-04, 03:58
Poenget er att en del røykere bestemmer seg før de blir pressentert fakta om røyking, att dette stemmer ikke, att røyking ikke er usundt.

Nynazistene er bare et eksempel om hvor bakstrebersk og forhandsdømmende noen kan være i mot fakta.

Røyking dreper så vanvittig mangen, på en grusom, smertefull og lite respektfull måte. Dette tiltross for att det finnes ikke en eneste grunn for noen å røyke i norge i dag.
Endelig begynner man å ta konsekvensene av dette i norge i dag, det er ikke kult å røyke i norge. Mennesker ser ikke opp til en, heller tvert i mot.
Dessverre er mye av fokusen på de negative sidene med røyking i stedet for de produktive positive argumentene om hvor fantastisk livet blir uten den byrden, det tunge åk som henger over livene deres.

Og jada, jeg mener deg røyker som sitter foran skjermen nå. Sannsyneligvis griper du etter sigarettene akkuratt nå for å ro ned nervene over att jeg angriper deg. Gjett hva... røyking roer IKKE ned nervene, det er bare noe du tror. Det finnes ingen grunn til att du skal tenne den sigaretten, den gjør deg mer stresset ikke mindre.

Du sitter nok også og prøver å rettferdiggjøre att du svir av 20-40000,- i året på dette svineriet, naturligvis forgjeves.
Det finnes ingen grunn, det eneste du trenger å skjønne er att det er fantastisk! Det er fantastisk att det ikke finnes en grunn til å røyke. :D
Att det ikke er noe som hindrer deg i å la være å tenne den neste røyken utenom ditt eget hjernevaskete hode. Det stemmer det, alt sitter mellom ørene på deg, og det er supert!
Da er det nemelig enkelt å gjøre noe med.

Sorepheus
13-09-04, 04:15

Men da burde de jo heller skryte av det enn å benekte det

Er da en del av planen, var borte i ei berte som hadde vært i et nynasistisk miljø.. utrolig mange riter og ritualer ... de finner ressurssvake personer og gradvis hjernevasker dem. De på toppen er klar over at konsentrasjonsleirene var et faktum, men samtidig mener de det er formålstjenelig å ikke innforme om deres egentlig plan.