Se full versjon : Genisis-Sonden
Når Genisissonden nå lander snart med biter av solvinden tror jeg vår oppfattelse av at vårt solsystem er dannet fra universets spebegynnelse vil stå opp til revisjon og vil ikke bli overrasket om vi finner ut at solen har et noe annet energiproduserende system en klassisk fusjonsteori forutsier. Det er dog bare en antagelse, men vi får se. Kanskje når vi har klart å samle flere prøver fra utenomjordiske objekter vil vi oppdage at vårt solsystem er betraktelig nyere og ble dannet på en annen måte enn allmennkjent teori tilsier.
Sexy Sadie
07-09-04, 22:57
Spennende, men jeg fatter ike en skitt av slikt. :skrape:
vår oppfattelse av at vårt solsystem er dannet fra universets spebegynnelse
Men vi tror vel ikke at vårt solsystem/vår sol ble dannet i begynnelsen? Vi tror vel at universet er ca tre ganger så gammelt som vårt solsystem..
Vent, så skal jeg bare rigge opp teleskopet og sjekke en gang til....
Seff tror vi ikke at vårt solsystem ble dannet i "begynnelsen" av universet, men det er forbausende mange med den oppfattelse ...
Spesielt blant de som tror det hele startet for ca 6000 år siden....
According to James Ussher (1581-1656), Archbishop of Armagh and Primate of All Ireland, the Earth was created on October 23, 4004 BC at 9 AM Greenwich Mean Time.
Ut i fra dette ser vi:
1) Jorden er Vekt
2) Gud står opp tidlig om morgenen
According to James Ussher (1581-1656), Archbishop of Armagh and Primate of All Ireland, the Earth was created on October 23, 4004 BC at 9 AM Greenwich Mean Time.
Ut i fra dette ser vi:
1) Jorden er Vekt
2) Gud står opp tidlig om morgenen
Selvfølgelig må han stå opp når han er vekt!
Når er det? Soloppgang?
Hvilket bringer oss til neste problemstilling: Hvilken type seng har han?
Forøvrig fordi som ikke fikk det med seg, Genisis kræsja i ørkenen da fallskjermen ikke utløste seg, 5 års data i grus..
Vent, så skal jeg bare rigge opp teleskopet og sjekke en gang til....
:knegg:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.