PDA

Se full versjon : Unngår du noen varer/produsenter?

anonym
29-09-04, 19:32
Emma skulle få seg frokostblanding i dag.
Det er sånn en gang i skuddåret deal, vanligvis spiser de havregryn med melk.
Hvertfall så kom hun tilbake med noe sjokoladekuler.
Fra Nestle.

Så jeg sa at den måtte vi sette tilbake, pekte på nestlemerket og sa at vi ikke hadde lyst å kjøpe ting med det merket på.
Det var hun fornøyd med og fant noe annet hun ville ha.

Jeg er ikke fanatisk, jeg går ikke rundt og leter etter alle Nestles datterselskaper og skjulte produkter.
Men lyser det Nestle imot meg, så unngår jeg det.

Jeg er uenig med måten de har distribuert mme på i den tredje verden, uten tanke for annet enn profitt.
At barn dauer som fluer fordi mme`en ikke blandes i rent vann, at det brukes rene flasker eller at foreldrene gjerne ikke kan lese og dermed ikke blande ut riktige forhold, er ikke så viktig.

Det betyr nok ingen verdens ting at jeg gjør, eller ikke gjør, som jeg gjør, men jeg gjør det for min del. JEG vil ikke støtte de.

Zelda
29-09-04, 20:19
Nestle produktene har vel generelt gått ned?
Salgsmessig..

Sjefshøna
29-09-04, 20:19
Hmmm.... Jeg unngår ikke produkt med samme grunner som deg, nei. Blir nesten litt flaut å komme med mine grunner etter deg.
Jeg unngår f.eks XP produkter. Dette fordi jeg ikke liker de. Det skal liksom være det samme som orginal varene, men det er det ikke.
Jeg har aldri vært grådig når jeg handler mat, så jeg sparer iallfall ikke penger på å kjøpe disse produktene.

Ling
29-09-04, 20:25
Jeg har ikke handlet rolex enda, men av helt andre grunner.

Jeg kjenner ikke til noen firma (før nå) som spesielt peker seg ut i negativ kontekst.
Håper jeg kommer på denne tråden om jeg en gang i glemsel kommer til å vurdere et nestleprodukt.

Zelda
29-09-04, 20:26
Jeg unngår Delikat da..

Ling
29-09-04, 20:29
Hva er det med dem da ?

Zelda
29-09-04, 20:31
Sett nyheter det siste året?

Sorepheus
29-09-04, 20:32

Jeg kjenner ikke til noen firma (før nå) som spesielt peker seg ut i negativ kontekst.
Håper jeg kommer på denne tråden om jeg en gang i glemsel kommer til å vurdere et nestleprodukt.

Jeg derimot har problemer med å finne et eneste firma som ikke peker seg ut i en negativ kontekst på en eller annen måte ...

Ling
29-09-04, 20:32
Nope, men hørte på radio att det var en mann med øks på et fly i dag. Sammenheng ?

Sorepheus
29-09-04, 20:33
Neppe..

Ling
29-09-04, 20:38

Jeg derimot har problemer med å finne et eneste firma som ikke peker seg ut i en negativ kontekst på en eller annen måte ...

Du er ikke noe "derimot", jeg skrev: "som SPESIELT peker seg ut".

gyrken
29-09-04, 22:05
Jeg unngår også Nestle. Selvsagt! Jeg unngår også datterselskap av Nestle om det ikke blir for mye pes. F.eks. kjøper jeg noe annet enn Butioni pasta om de har det, og jeg unngår L'Oreal, Biotherm, Maybelline og Lancome om det finnes andre merker som har det samme produktet. Men når halve butikken i bunn og grunn er Nestle, så sier det seg jo selv at det ikke er så enkelt, så jeg synder ofte mot denne regelen.

Før en fest vi hadde, kjøpte jeg poteter fra Israel. Jeg har aldri riktig kommet over det at jeg lot meg rive med. Det var flotte nypoteter på en tid av året da de norske potetene er skrumpa og kjipe. Men jeg skammet meg fra jeg puttet dem i kurven, betalte i kassa og hele festen gjennom - så mye at de ikke smakte godt. Det er første og siste gang jeg kjøper noe jeg vet kommer fra Israel. ;)

Jeg skulle ønske jeg kunne være prinsippfast nok til å boikotte Coca Cola Company, for de er noe av det ekleste jeg vet. Men det er lettere sagt enn gjort når man digger både Cola og Bonaqua..

anonym
29-09-04, 22:08
Jeg er ikke så mye sminkeproduktbruker at jeg trenger unngå de.
Har ingen av de nevnte produktene.

Dette med Cola har du faktisk helt rett i.
Nå når jeg har kuttet ut brus er det hele lettere.
Men det er MYE som kommer fra Israel.
Så en liste engang og jeg hadde ikke aning om halvparten.

Ling
29-09-04, 22:08
Enig med att varer fra Israel smaker ikke like godt som andre varer.

Hva galt har coca cola gjort?
Jeg visste ikke det var noe galt med dem, selv nissen drikker jo cola...

anonym
29-09-04, 22:10
De er Israelvennlige, er de ikke det da?
Jeg vet hvertfall at cola i stor grad boikottes i midtøsten.

Ling
29-09-04, 22:11
Å, er cola Israels sorte gull ?

Mr.Man
29-09-04, 22:14
Cola er djevelens drikk. All kullsyren kamuflerer sukkeret. Brusprodusentene er ansvarlig for å fete opp befolkningen. Det burde vært forbud mot brusautomater på skoler og offentlige bygg.

gyrken
29-09-04, 22:18
For meg er Coca Cola i stor grad et symbol på Amerika og alt de står for. Bare det er kvalmt i seg selv. Og jeg synes markedsføringen er usmakelig. Da jeg handlet for noen dager siden sto det pinadø en tv innenfor inngangen på butikken ved siden av et kjøleskap fullt av Cola. "Drikk cola mens du handler!" var budskapet. Så så vi bilde av en kar som vandret lykkelig rundt og handlet med en Cola i flaskeholderen i vogna.

Fysj! Jeg er overbevist om at Coca Cola trygt kan ta på seg skylden for _mye_ av det vi ser i forhold til overvekt, og at livsstilsykdommer som diabetes som er på så kraftig frammasj.

anonym
29-09-04, 22:20
Coca cola sa jo for 10 år siden at om 10 år skal vi være på nordmenns lunjsmeny!
Og det er de.
På den lokale butikken her kan man kjøpe en baguette og en halvliter cola for hvor enn mye kr det nå er.

Nå sier cola: om ti år skal vi være på nordmenns frokostbord.

Jeg blir ikke overrasket om de klarer det.

Eller kanskje ikke.
Jeg opplever en økende bevissthet blant folk, om enn liten ennå, på produkter som f.eks. cola.

Ling
29-09-04, 22:23
Å ikke verre, jeg trodde de misbrukte barn i afrika eller noe slikt jeg.
Litt synd egentlig siden jeg samler på argumenter for å kvitte meg med denne lasten jeg har.

anonym
29-09-04, 22:25
Vel, jeg vil nå si at det å støtte Israel med penger er ille nok, jeg.

TayzoniA
29-09-04, 22:28
Jeg holdt meg unna Nestlè en stund. Kanskje på tide å ta opp igjen den "trenden"..

Sorepheus
29-09-04, 23:16
Cola er djevelens drikk. All kullsyren kamuflerer sukkeret. Brusprodusentene er ansvarlig for å fete opp befolkningen. Det burde vært forbud mot brusautomater på skoler og offentlige bygg.

Jeg skjønner ikke greia, legger ikke på meg et eneste gram med fett av å drikke 1 1/2 brus i løpet av en dag ... men sukkersyke derimot er en annen sak ..

anonym
29-09-04, 23:18
Det har med forbrenning, gener, aktivitet og slikt å gjøre, Dongen.
Mens alt ligger til rette for deg, gjør det ikke det for visse andre. :skrape:

gyrken
29-09-04, 23:30
Jeg skjønner ikke greia, legger ikke på meg et eneste gram med fett av å drikke 1 1/2 brus i løpet av en dag ... men sukkersyke derimot er en annen sak ..

Vel, jeg la ikke på meg selv heller før. Jeg var 26 da jeg ble gravid første gang, og tynn som en strek. DA begynte jeg å legge på meg av brus. I svangerskapet. Og siden har jeg visst aldri sluttet med det.

Dvs. nå har jeg sluttet å drikke brus og gått over på Bonaqua, da.

LiNK
30-09-04, 08:53
Det er ikke noe mere sukker i Coca Cola enn i annen brus. Det er en myte. All brus er like usunn i så måte.

anonym
30-09-04, 09:20
Det er mer sukker i champagnabrus enn i cola. :nemlig:

gyrken
30-09-04, 11:29
Det er ikke noe mere sukker i Coca Cola enn i annen brus. Det er en myte. All brus er like usunn i så måte.

Jeg tror ikke det heller. Men på merkelig vis blir ihvertfall jeg (og det kan virke som om jeg ikke er alene om det..) mye mer "avhengig" av cola enn av annen brus. Skulle nesten tro de fremdeles tilsetter kokain. :mistenksom:

Ling
30-09-04, 11:38
Cola inneholder endel koffein, det blir man avhengig av

LiNK
30-09-04, 11:58
Skulle nesten tro de fremdeles tilsetter kokain. :mistenksom:

De tilsetter ikke kokain nei, og det har de heller aldri gjort.

LiNK
30-09-04, 12:00
Cola inneholder endel koffein, det blir man avhengig av

Coca-Cola her et koffeininnhold som ligger mellom 1/3 og 1/6 av kaffe (avhengig av kaffetype). Det skal normalt ikke være nok til å skape avhengighet.

anonym
30-09-04, 15:44
Da cola kom var det kokain i colaen.

LiNK
30-09-04, 15:47
Neida. Det tror jeg ikke det minste på. Har det noen gang blitt bevist, eller er det kun ville gjetninger og et forsøk på å sverte Coca-Cola? Jeg tror det siste.

anonym
30-09-04, 15:50
Jeg tror da cola selv har innrømt dette.
Men jeg skal innrømme at det er åresvis siden jeg leste om det.

LiNK
30-09-04, 15:52
Coca-Cola benekter det i alle fall selv på sine nettsider nå.

anonym
30-09-04, 15:53
Jaja.
Jeg skal ikke være påståelig, siden det som sagt er mange år siden jeg fant denne infoen.

DemoniA
30-09-04, 16:10
Jeg drikker ikke hverken cola eller annen brus for jeg liker det ikke, men bruker det jo som blandevann da.
Når jeg kjøper sminke og toalettartikkler prøver jeg å holde meg til merker som ikke er testet på dyr, såsant de har alternativer da.

TayzoniA
30-09-04, 16:42
Du drekk da cola du, musa ;)

Åssen sminke bruker du? Merker?

DemoniA
30-09-04, 18:00
Nei faktisk drikker jeg ikke cola i andre former enn som blandevann...

TayzoniA
30-09-04, 18:03
Men du drekker det da.. Cola er bare sukker, som burde forbys..

DemoniA
30-09-04, 18:16
Skriver du bare for å skrive? Jeg skrev jo i utgangspunktet at jeg kun drikker det som blandevann da... vel, ikke at det spiller noen stor rolle...

TayzoniA
30-09-04, 18:18
Ja, jeg vet det. Men, du drikker det som blandevann, så da drikker du jo cola, selvom du da blander det med sprit..

Ling
30-09-04, 21:57
Jeg så en såkalt dokumentar om cola.
Det dem brukte til å begynne med var vanlige kokainblader, desse innholdt litt kokain.
Etterhvert begynnte de å fjerne kokainet fra bladene før de ble brukt i brusen.
Jeg vet ikke om de fortsatt bruker kokablader, jeg tviler på det.

Sorepheus
30-09-04, 22:12
Har hørt en artig konspirasjonsteori på det der med kokablader og cola ..

Sexy Sadie
30-09-04, 22:36
Jeg ble så stolt over ano etter hovedinnlegg. :blomst:

anonym
30-09-04, 22:41
Ja, der ser du.
Det er mer ved meg enn svada. :tøff:

Sexy Sadie
30-09-04, 22:42
Ja, der ser du.
Det er mer ved meg enn svada. :tøff:

Noen ganger er du så mjuk at jeg blir skremt. :lettet:

anonym
30-09-04, 22:45
Nei vettu hva!
Nå går du over streken!

Sexy Sadie
30-09-04, 22:46
Nei, desverre.

anonym
30-09-04, 22:50
Joda.

Sexy Sadie
30-09-04, 22:52
Nei, grensen hun er lang hun ja.

anonym
30-09-04, 22:58
Den er kortere enn deg.

Sexy Sadie
30-09-04, 22:58
Hmpf

MrLysto
02-10-04, 14:27
Skulle nesten tro de fremdeles tilsetter kokain. :mistenksom:

De tilsetter ikke kokain nei, og det har de heller aldri gjort.
De første årene så var det kokain i cola... derav navnet Coca Cola

Sexy Sadie
02-10-04, 14:40
Det ble fjernet. :skuffet: