Se full versjon : Vår generasjons menn
Sexy Sadie
01-10-04, 00:09
Er det bare meg, eller er vår generasjons menn oppdratt til fortidens liv?
Jeg tenker på at mange av dem virker som at de er godt på det rene med at det skal være slik at kvinnene står for det huslige og mannen står for pengesakene.
I dagens Norge er det jo sådan at man er avhengig av begges inntekt, men likevel har menn en forventing om at kvinnene skal ta seg av det hjemme i tillegg.
Selvsagt. :kul:
Det er noe i genene det der.
Singularity
01-10-04, 05:17
Mange ender nok opp med en forholdsvis lik fordeling av huslige gjøremål - selv om valget av gjøremål nok fremdeles er preget av tidligere tiders normer.
Syntes menn er ganske flinke til å dele oppgaver jeg.. hos oss er jeg utearbeidende og han hjemmeværende og jeg må tilstå at han er veldig mye mer huslig enn meg..
Vi deler på det. Det betyr i praksis at vi ikke gjør noe noen av oss. :snill:
Noen oppgaver gjør jeg oftere enn han, og noen oppgaver gjør han oftere enn meg. F.eks. er det han som tar seg av alt som har med bilen å gjøre, mens jeg vasker mest klær til ungene. Han vasker selvsagt sine egne klær selv. Stue og kjøkken deler vi på. Som oftest rydder han mer enn meg, mens jeg vasker mer enn ham.
Jeg hadde aldri funnet meg i det om han hadde en holdning til at det liksom var min jobb å gjøre husarbeid, mens han kanskje "hjelper til" på en god dag.
BP er "flinkest" av oss når det gjelder husarbeid.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.