Se full versjon : Dødsstraff?
Er det noe vi egentlig burde hatt??
Er det ikke egentlig greit å bare fjerne en person som f.eks stadig forgriper seg på barn... eller en som kanskje har voldtatt og drept?
Eller er faren for å fjerne en kanskje uskyldig person for stor, for det er forsent å rette opp hvis personen allerede er borte..
Kan vi sette oss i posisjonen til å bestemme over liv og død sånn?
Hva mener dere? For eller imot dødstraff? Og hvofor er du det?
Herregud da menneske, du spammer jo nye innlegg fullstendig jo.
Herregud da menneske, du spammer jo nye innlegg fullstendig jo.
Er det dumt? Er det ikke greit å få igang noen nye temaer da?
Jeg er for og imot egentlig. Hadde jo vært greit å bli kvitt noen som forgriper seg på barn etc. Men sjansen for å dømme en uskyldig til døden er jo der.. Så ja.. Donno.. Tror ikke det kommer til Norge egentlig..
Base: Herregud da menneske, det er jo bare gamle temaer her. På tide med noe nytt. Og jeg ser ikke at du kommer med noen intressante teamer?
Synes det er greit med nye temaer, selv om noen av disse er diskutert før. Nye folk og nye meninger :)
Jeg er for, men terskelen til å gjennomføre skal være høy!
Jeg er mot dødsstraff.
De burde heller få skikkelige straffer, inndragelser av sosiale goder og muligheten til å angre på det de har gjort.
Jeg er også for dødstraff i exreme tilfeller, der det er snakk om gjengangere hvor annen straff ikke har vist seg å hjelpe. Men som zelda sier terskelen skal være høy.
Jeg er for dødsstraff i krig.
Det er ikke riktig at samfunne kan pålegge meg å ta liv, men ikke er villig til å ta samme byrden selv.
I tillegg så er det riv ruskende galt at jeg har lov å skyte en soldat som følger krigens regler men at en som dreper/forråder/etc i sivile klær bare skal dulles med.
I fredstid... så spiller det vel ikke noen stor rolle. Hvis noen hadde forgrepet seg på min nevø eller niese så ville jeg ikke latt politiet få tak i dem uansett.
Hvorfor skal noen dø for sine handlinger? Man straffer heller familien til den dømte.
Er det ikke bedre å gi de en straff som varer?
Hvorfor skal noen dø for sine handlinger? Man straffer heller familien til den dømte.
Jo men da måtte man isåtilfelle tatt et kraftig røsk i straffeutmålingene som er i dag... man ser jo at "mann forgrepet seg på små barn.. har vært siktet og dømt for dette to ganger tidligere blabla." hva gjør de ute blandt barn igjen.. for tredje gang? er ikke dødstraff en ting da? greit familien blir rammet, men hva med alle barna vi utsetter for fare ved å la vedkommende leve...
Stefaren til en fyr jeg kjenner sitter inne for 4 gang nå pga overgrep mot barn... det er mer skadelig for familien hans enn om de mistet han tror jeg nok...
Dø? Nei nei nei.
Leve til de er 80 men hver dag ønske at de kunne dø!!
Føler dere vel høye i hatten nuh, la meg bare bringe dere ned til kloakken igjen. Dere er ikke det spor bedre enn de menneskene dere vil ta livet av, for det er nettopp det dere forfekter ved å forfekte dødsstraff.
Og for en gangs skyld er jeg enig med dongen.
Drap er galt, uansett hvor lovlig man gjør det.
Føler dere vel høye i hatten nuh, la meg bare bringe dere ned til kloakken igjen. Dere er ikke det spor bedre enn de menneskene dere vil ta livet av, for det er nettopp det dere forfekter ved å forfekte dødsstraff.
Jeg har aldri sagt jeg er noe bedre heller. Hvem i all verden har innbilt deg det?
Vi er absolutt ikke bedre, du har rett, la oss holde liv i spesielt de som gang på gang blir bura inne for å forgripe seg på barn, helst de mest brutale av dem... da kan jo du forklare de utsatte barna og familien deres om livets realiteter...
Jeg antar at visse ikke har hørt om forvaring.
Jovist men det finns jo ikke steder man bevarer dem livstid da.. dessuten så koster det samfunnet masse penger å bevare sånne.. hvorfor ikke bare fjerne de, de skader jo andre på det groveste...
Og hva gjør du om du dreper de?
Akkurat det samme; tar et liv.
Snakk om å leke gud.
Det er ikke bedre å ta et liv kun fordi loven tillater det.
Det er like groteskt.
Hva syns du om at de i enkelte muslimske land bruker sharialovene og f.eks. steiner en jente som har hatt sex utenfor ekteskapet?
Dødsstraff det og, om enn muligens ikke innenfor dine etiske retningslinjer.
Og hva gjør du om du dreper de?
Akkurat det samme; tar et liv.
Snakk om å leke gud.
Det er ikke bedre å ta et liv kun fordi loven tillater det.
Det er like groteskt.
Hva syns du om at de i enkelte muslimske land bruker sharialovene og f.eks. steiner en jente som har hatt sex utenfor ekteskapet?
Dødsstraff det og, om enn muligens ikke innenfor dine etiske retningslinjer.
Altså det er jo ikke snakk om dødstraff på hvemsomhelst som gjør noe galt.. det er snakk om de som faktisk skader og dreper andre.. de koster samfunnet masse sorger mennsker og penger. Hvorfor skal vi spare de for å ikke ta liv når de faktisk koster mange andres liv?
muslimske religion slik den utøves har jeg ingen respekt for..
Og jeg har ingen respekt for deg.
Du og visse individer innefor islam er like ille.
Et menneskeliv er et menneskeliv.
Og det er galt å ta det.
Og det er galt å ta det.
Og hva med alle de som dør fordi du nekter å ta ett enkelt liv?
Husker du revolusjonen i Romania?
Først etter at diktatoren Ceauşescu ble skutt roet kampene seg.
Hva er verst? Å drepe eller å la dø?
Og det er galt å ta det.
At du ikke har respekt for meg kom ikke som noen bombe, av det jeg har sett av deg hittil har du ikke respekt for så mange andre enn deg selv, hvis din oppførsel kan kalles å respektere seg selv...
Jeg respekterer faktisk alle inntil de viser seg den respekten uverdig, og du er faretruende nær...
Og det er galt å ta det.
Og hva med alle de som dør fordi du nekter å ta ett enkelt liv?
Husker du revolusjonen i Romania?
Først etter at diktatoren Ceauşescu ble skutt roet kampene seg.
Hva er verst? Å drepe eller å la dø?
Hypotetisk sett ville jeg ikke drept en for å spare to.
Men det vil jeg aldri vite 100% før jeg er i en slik situasjon.
Jovist men det finns jo ikke steder man bevarer dem livstid da.. dessuten så koster det samfunnet masse penger å bevare sånne.. hvorfor ikke bare fjerne de, de skader jo andre på det groveste...
Det er i dag åpnet i lovverket for forvaring på livstid. Det er en relativt møysomlig prosses der b.l. annet flere psykriatrikere må utrede vedkommende i forhold til bergenlighet osv.
Koseguttene fra baneheia er typisk eksempel på noen jeg tror blir rammet av denne lovendringen som kom noen år tilbake.
Ellers er jeg for dødstraff på narkotikabruk, og bare for det.
Desse elendige krekene som sprøyter og innhalerer giftstofer for å gjøre hva de kan for å drepe seg selv, ja la oss hjelpe dem.
I stedet for å sy puter under armene deres, i stedet for å si næmen stakkarsl vennen da må ikke gjøre slikt.
LA OSS I STEDET GI DEM EN TIDOBBEL DOSE AV HVA DEM ER VANDT MED.
Og for de svinene som "bare" røyker hasj, ALLE VET ATT DE SNART SUBBER RUNDT MED ET PLASTKRUS I HANDA TIGGENDE ETTER NESTE HEROINSPRØYTE, SÅ LA OSS GI DEM TIDOBBEL HEROINDOSE FØRST SOM SIST OG VÆRE KVITT DEM.
Det er jo et interessant spørsmål, hadde det vært legitimt å drepe Hitler ... for det er tross alt 25% av befolkning du vil forfølge inntil døden her ... En million nordmenn kan ikke ta feil ...
Veit du bare prøver å provosere Lingen, men jeg synes det bare blir for teit.
Jeg svarer bare likt på de samme spørsmålene som jeg har svart på tideligere, akkuratt som deg dongen.
Jeg er for dødsstraff i ekstreme tilfeller. :nemlig:
Jeg svarer bare likt på de samme spørsmålene som jeg har svart på tideligere, akkuratt som deg dongen.
Finner det uansett skremmende at du er i stand til å formulere slike setninger ..
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.