Se full versjon : Hvor gode venner egentlig?
Vi er i den heldige situasjonen at vi har mange gode venner. Jeg har en stor kameratflokk som har holdt sammen siden vi var små, men vi har også en rekke vennepar med barn som vi tilbringer mye tid med og der barna har blitt gode venner. Full fart med andre ord siden vi stadig finner på ting sammen.
Her om dagen fikk jeg telefon fra noen vi ikke hadde snakket med på en stund. Den mannlige parten i dette tilfellet har vært ganske ufyselig i kjeften og vi har valgt å holde litt avstand til dem akkurat nå, men nå ringte altså dama hans. Det var noe som dette:
" Hei og takk for sist."
"Jo, ligeså. Alt vel?"
" Joda, men vi tenkte vi skulle høre litt med dere om dere skulle noe på lørdag."
" Nei vi har ikke lagt noen planer enda. Skjer det noe spennende"
Ja, det er jo bursdagen til typen min så vi skal ha litt kos her hjemme. God mat, venner på besøk, noen drinker og bare hygge oss litt."
" Jo, det hørtes da kjempekoselig ut. Blir det mange eller?"
"Ja, det blir noen så det kan fort bli litt musikk og støy vet du, så vi lurte på om dere ville passe barna hjemme hos dere siden ikke dere skal noe likevel...."
Takk skal du faen meg ha sier jeg altså.... Jeg sitter og ler av dette nå, men jeg ble ganske flat i telefonen ja... Det er godt vi har mange andre venner som vil ha oss på besøk eller med ut på ting, både som par og med barna. Men alltid er det vel noen som vet at man pleier å si ja om man kan være til hjelp, men var ikke dette å utnytte det vel langt?
Jepp, klar utnyttelse.
Hadde ikke passet de ungene.
Ha, ha. Det var en hyggelig kjerring. Nei takk, hadde jeg sagt.
Hahaha...
Hva svarte du henne, da?
Der hadde jeg blitt dødsfornærma, frekkeste jeg har hørt på lenge. Ville helt klart bedt vedkommende om å stikke fingern et visst sted....
Sexy Sadie
09-10-04, 17:32
Jeg ville sagt ja, for siden å ringe en time før de skulel levere ungene og si at jeg ikke kan være barnevakt alikevel.
Så ond er jeg faktisk. :mrgreen:
Jeg ville sagt ja, for siden å ringe en time før de skulel levere ungene og si at jeg ikke kan være barnevakt alikevel.
:nemlig: :applaus: :ondtglis:
:nemlig: :applaus: :ondtglis:
Et veldig godt alternativ er jo å passe ungene og trø dem full av uvaner og ubehagelige fakta. En haug med artige ting som du oppfordrer dem til å spørre om i sosiale anledninger. Det går kanskje ut over barna akkurat der og da, men pytt sann... F.eks. kan du jo si at tanter og bestemødre er noen racere i å forklare hvordan man skal gjøre det hvis man helst vil ha guttebaby i stede for jentebaby. Og lære dem vitser om hvor damene har mest krusete hår. I det hele tatt lære dem mange vitser uten poeng, men med pinlig innhold. Vet ikke om dette var så godt forslag likevel. Men jeg likte det da jeg begynte på det.
Herregud!
Jeg hadde blitt målløs.
-Og jeg hadde garantert ikke passet drittungene! :nei:
Kanskje ikke noe særlig å kalle dem drittunger siden det ikke er barnas feil dette her. Vi sa faktisk ja til å passe minstejenta på et halvt år så lenge de fikk plassert elsdtemann, som kan være en prøvelse, et annet sted. Det var bare hyggelig å ha en baby på besøk, men det var med bismak, det skal innrømmes. Det er bare det at vi har en lei tendens til å si ja til alt vi blir spurt om og ønsker å stille opp for alle som trenger oss. Det har jeg slitt meg ut på flere ganger, det skal innrømmes.
Nå er barnet hentet igjen, men jeg må innrømme at jeg er enda mer irritert i dag. Vi måtte nemlig på legevakten i morges med babyen som hostet og brakk seg og hadde ekstremt hovne/trange luftveier. Hun ble undersøkt, med hjelp av spatelen fikk legen i gang brekninger så hun fikk opp endel av det som irriterte og konstaterte at barnet var svært hoven i luftveiene, og fikk derfor tung pust og surkling. Hun måtte få medisiner som skulle taes 3 ganger i døgnet noen dager fremover som jeg fikk kjøpt med fra legevakten.
Da hun ble hentet, tror dere vi ble tilbudt penger for medisinen? Neida, det var visst vårt ansvar siden vi hadde passet barnet den tiden. Greit, det var bare 70 kroner, men hun kunne da for guds skyld tilbudt seg å betale for medisiner til sin egen unge!!!!
Jeg tror nok jeg må bli tøffere ja. Det blir for dumt å si ja hele tiden.
De der foreldrene burde hatt seg et spark bak.
Stakkars unger som må vokse opp med sånne.
Kanskje ikke noe særlig å kalle dem drittunger siden det ikke er barnas feil dette her.
Er ikke alle unger drittunger?
Det er i allefall min oppfatning! :redd:
Kanskje ikke noe særlig å kalle dem drittunger siden det ikke er barnas feil dette her.
Er ikke alle unger drittunger?
Det er i allefall min oppfatning! :redd:
Er du tilbakestående eller bare sterkt misforstått av samfunnet?
Sexy Sadie
10-10-04, 17:31
Du blir nødt til å ta opp det der med pengene for medisinen med kjerringa.
Haha. Det skal jeg gjøre hvis jeg havner oppi noe sånt shit... :ler:
Den der var skikkelig sleip. Makan....
Sexy Sadie
11-10-04, 12:10
Den der var skikkelig sleip. Makan....
Og det var ikke den damen som Base snakket om i utgangspunktet?
Kjerringer må få ris på baken og slik er måten å ta dem på. :mrgreen:
haha rå bra.
Men seriøst det er var noe av det frekkeste... hun kanke være riktig klok... :hm:
:hm: Noen mennesker er bare ikke helt gode.
Man gjør jo ikke slikt da.
Hadde nok gjort som SS, og gitt avkall 1 time før. :luring:
Ååå... jeg hadde blitt så sinna! :hyla:
Snakk om å være frekk da. Tror nok kanskje de hadde lett etter noen andre til å passe ungene sine neste gang for den hadde de fått høre.
Har vært i en lignende situasjon selv for ett par år siden.
Ble bedt i bryllupet til en kompis, takket ja til det. Kjøpte kjole, gave osv og vi gledet oss på hans vegne.
1 uke før bryllupet ringer den vordende brud.... hun lurer på om vi kan servere i bryllepet istedet for å komme som gjester?!
Tusen jævla takk tenkte jeg da.... :fuckoff:
Skal sies at samme dame bytta forlover 2-3 ganger før bryllupet også.... ditcha bestevenninna gjennom mange år til fordel for en "ny og bedre" venninne som hun møtte 2 måneder tidligere.
1 uke før bryllupet ringer den vordende brud.... hun lurer på om vi kan servere i bryllepet istedet for å komme som gjester?!
Den hadde jeg tatt imot glatt. Endelig en sjanse til å være virkelig dritings uflidd servitør.. (huske på å ikke dusje to siste dager før og ha med nok drikke på innerlomma)
Sexy Sadie
16-10-04, 14:40
Den hadde jeg tatt imot glatt. Endelig en sjanse til å være virkelig dritings uflidd servitør.. (huske på å ikke dusje to siste dager før og ha med nok drikke på innerlomma)
Det var akkurat hva jeg selv gjorde. :mrgreen:
fy f***
takk skal du faen meg ha hadde jeg sagt...
hun kan jo bare :kissass:
Herregud at det går an.
Base; du er en sann helt som klart å ta mot barnet, som at på til var syk, og klarte å levere det tilbake uten å fly i flint da du ikke ble tilbudt penger for medisinen. :tilber:
Fy for ei hurpe. :hyla:
Sexy Sadie
17-10-04, 15:16
Mannen er helt klart for snill.
Da vet man hvor man har dem, ihvertfall.
Sexy Sadie
18-10-04, 14:31
Da vet man hvor man har dem, ihvertfall.
Noen ganger lærer man på den harde måten hvor man har folk, men det må da være lov å lære folk ei lekse i ny og ne.
Jeg har iallfall ikke problemer med det.
Jeg hadde ikke vært barnevakt.
Ang medisin : Det blir 70 for medisinen!
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.