PDA

Se full versjon : Rammstein - Reise Reise

Elektra
09-10-04, 16:31
Jeg tar meg den frihet å starte ballet med Rammstein :mrgreen:

Rammstein kom nettopp med nytt album, det fjerde i rekken.

Dette er Rammstein. Ved første gjennomhøring virker det som de har blitt mye rundere i kantene, men det er bare ved første gjennomhøring. Høydepunktene er mange, og ett av de beste er Mein Teil. Det er en historie om kannibalisme, fortalt av den som blir spist. (Du er hva du spiser, og du spiser pikken min.)

Neste sang som utmerker seg er Amerika. Jeg er en sucker for ironi, og Rammstein viser her at de nok en gang behersker sjangeren til det fulle. Og så kommer kanskje den mest overraskende låten, nemlig Moskau. Her har de med seg søte jenter(gjett hvem de er) til å synge på russisk. Sangen funker utrolig bra, og har blitt den jeg liker aller best på hele albumet.

Det totale lydbildet er preget av mer melodi, mer gitar, mer vokal fra Till Lindemann, mer av det meste, stort sett. De har med kor, jeg hører strykere, og alt er fint og flott.

Dette er et album som nok dessverre ikke kommer til å skaffe nye fans. Det er mer en videreutvikling av det Rammstein har vist seg å være gjennom tre tidligere album. Og det er et steg opp. Forandring fryder, og her fryder forandringen til de grader.

Terningkast, ja.

:terning5:

Sexy Sadie
09-10-04, 17:41
Herlig. :mrgreen:

teodor
10-10-04, 03:01
Men jeg sliter med ompa-refrenget på Amerika. De kan lage fengende ting som i tillegg ikke er fullt så "tre busserulls" aktige i oppbygningen. Favorittene mine er fremdeles "Mutter" og "Sonne" (nei, ikke fra denne plata..). Og videoen til "Sonne" er jo steinbra. Sliter litt med at jeg ikke forstår tysk, bortsett fra Falco da han sang på engelsk....

TayzoniA
10-10-04, 17:04
Gleder meg som en unge til konserten.. Bare 5 uker igjen! :D :D :D

Jeg forguder Sonne. Herregud for en sang. For en nydelig sang... Huffs... YUM!

:skrape:

yvonne
11-11-05, 03:20
Ble skuffet over Reise, Reise. Kunne ikke måle seg opp mot Sensuch eller Mutter engang. Har ikke deres nyeste album, men kjøper det så fort jeg kan. Er veldig spent på hvordan det er, håper det er bedre enn det forrige. Vil gi Reise, Reise terningkast 3.

Mvh Yvonne :glorie:

The Cryptic
11-11-05, 03:52
Tro meg, det er bedre enn det forrige. Men på langt nær det beste

yvonne
11-11-05, 04:00
Ok, det er bra. Har nemlig store forventninger. Etter Frank Sinatra, er Rammstein en av mine største favoritter.

Mvh Yvonne

The Cryptic
11-11-05, 04:02
Det var jo ørlite spennvidde kan man jo si

yvonne
11-11-05, 04:07
Hehe, ja, jeg har en ganske variert musikksmak. Jeg hører på det meste, med unntak av rap, hip hop, trance og techno.

Mvh Yvonne

The Cryptic
11-11-05, 04:11
Joda, jeg dittoer den. Spiller som du sikkert allerede har sett i symfoniorkester, men setter gjerne på Rammstein i spilleren

yvonne
11-11-05, 04:14
Det er veldig flott å møte likesinnede. :-)

Mvh Yvonne :glorie: