PDA

Se full versjon : Klorin

Sorepheus
09-10-04, 20:28
Hum.. kjøpte en luftrenser med vanntank, men nå er de medfølgende rensemiddelflaskene brukt opp, og jeg lurer på alternativer ... Hvor farlig er f.eks. klorin å puste inn? Prøvde med litt klorin i vannet, og oppdaga sent på kvelden at jeg hadde direkte vondt i lungene ...

anonym
09-10-04, 20:34
Smart.

Sorepheus
09-10-04, 20:41
nuh vel var ikke verre enn å åpne vinduet ..

Mr.Man
09-10-04, 21:10
Disse rensemiddelflaskene inneholder trolig kullstoffer. I militæret hadde vi karbonpiller å hive oppi et glass vann for å rense det helt i tilfelle man er i tvil om vannet er forgiftet etc.. Kullfilter blir jo også brukt for å rense luft over ovn der man ikke har avtrekk.

Ling
09-10-04, 22:10
Grillkull ?

Sorepheus
10-10-04, 00:02
Disse rensemiddelflaskene inneholder trolig kullstoffer. I militæret hadde vi karbonpiller å hive oppi et glass vann for å rense det helt i tilfelle man er i tvil om vannet er forgiftet etc.. Kullfilter blir jo også brukt for å rense luft over ovn der man ikke har avtrekk.

Er noe mer i dem og, for de bobler ..

magnus
10-10-04, 04:54
Hum.. kjøpte en luftrenser med vanntank, men nå er de medfølgende rensemiddelflaskene brukt opp, og jeg lurer på alternativer ... Hvor farlig er f.eks. klorin å puste inn? Prøvde med litt klorin i vannet, og oppdaga sent på kvelden at jeg hadde direkte vondt i lungene ...
klor er noe dritt å purte inn. et kloratom , hvius du ser på det så har det sånn rene gripetråder. Henger seg fdast i alt.

Jada, drit i leifene.

Starwolf
10-10-04, 22:23

Klorgass er en veldig dårlig ide å puste inn. Gubben til muttern måtte til lege da de hadde problem med klorutstyret i badehallen han jobbet i. Klorgass kan punktere lungene og du drukner i din egen kroppsvæske.

Nå er jeg ikke sikker på hvordan kloiret binder seg til vannet når du bruker klor i en luftrenser. Ikke sikkert det blir det samme som om man bruker klor i et svømmebasseng.

Sorepheus
10-10-04, 22:26
Steike, og slikt selges i butikker :nei:

anonym
10-10-04, 22:27
De færreste puster det inn frivillig, da. :snill:

Ling
10-10-04, 22:28
Med forbrukere som deg løs dongen, burde varer sikkerhetsmerkes like grunndig her til lands som i amerika. :knegg:

Sorepheus
10-10-04, 22:29
Kan ikke se helt forskjellen på å rengjøre og det jeg gjorde da..

anonym
10-10-04, 22:30
Laura: :dulte:

Ling
10-10-04, 22:31
:ler:

Starwolf
10-10-04, 22:37
Kan ikke se helt forskjellen på å rengjøre og det jeg gjorde da..

Når man rengjører bruker man jo ganske små mengder og det blir fort luftet ut. Dessuten skal det svært små mengder til for at det skal lukte. Men å bruke det i luftrenser ville jeg ha hoppet over da det
1) ikke er så behagelig å puste klor hele dagen
2) langtidseksponering som muligens ikke er så positivt
Uansett ville jeg ha sjekket med noen som virkelig vet enn å ta unødvendige sjanser.

Sorepheus
10-10-04, 22:56
Jupp, skjønta da det rimelig hurtig da det begynte å lukte, men spørsmålet er vel egentlig hva en kan bruke ...

Ling
10-10-04, 23:20
Prøv salmiakk, det er svært rengjørende. :D

Sorepheus
11-10-04, 02:47
Jeg veit i hvert fall at Salmiakk og Klorin ikke skal blandes..