PDA

Se full versjon : Duplex

The Cryptic
24-10-04, 13:21
De som ikke fikk med seg Duplex-festivalen på Betong i helgen gikk glipp av noen forrykende konserter og fabelaktig stemning
Selv kom jeg plutselig på at det kanskje var på tide å ramle bortover for å sjekke billett-tilgjengeligheten 15 min. før åpningen fredag, og til stor glede, Duplex-musikken er visst enda så smal at det var billetter igjen :)

Uansett, etter strålende åpninger av Cumhots og Bare Egil Band steg stemingen merkbart med Hurra Torpedos glitrende hvitevare-tolkning av Britney Spears "Toxic", for ikke å snakke om lørdagens Reidar Roses Orkesters hyllest til Erik Bye og Christian Radich, Extra-Lars' fantastiske vise om numismatikk godt etterfulgt av Thuls Dooms tunge rytmer og Black Debbaths 5. statsmakt-diskusjoner. Med så god stemning i et fullsatt lokale kan man jo bare tenke seg hva som skjedde når unge hr. Schau entrer scenen og annonserer lørdagens overraskelse, nemlig ingen andre enn gode gamle Gartnerlosjen.
Jepp, det tok helt av. Og en meget fornøyd TC vendte etterhvert hjem full av gode musikkopplevelser, og en aldri så liten mengde øl. Pytt pytt. Nå er det bare å ta fatt på å glede seg til neste gang festivalen evt. arrangeres

Mr.Man
24-10-04, 13:24
Er duplex-musikk en egen sjanger?

The Cryptic
24-10-04, 14:05
Nja, nesten. Dpulex Records har siden, tja, lenge siden, kun gitt ut skiver med litt alternativ rock. Noen egen genre kan man vel kanskje ikke akkurat si det er, men Duplex-musikk kjennetegnes iallefall fra å være langt fra mainstream

Macumba
24-10-04, 17:43
Søren! :hyla:

Sexy Sadie
25-10-04, 09:23
Aldrig hørt om duplexrock i det hele tatt.

Ling
25-10-04, 09:26
Høres ut som en rå konsert. Tar gjerne mot et tips om noe liknede dukker opp. :D

The Cryptic
25-10-04, 13:43
OK. Skal gjøre mitt beste for å gi litt bedre varsel neste gang. Dog ble jeg aldri så lite overrumplet selv heller denne gangen.

Forøvrig går vel synth-festivalen snart av stabelen såvidt jeg husker. Det også ganske smale greier, men mye god musikk. De siste par årene har det blitt noe overvekt av goth-musikk /-miljø der, men de holder fortsatt koken for dem som liker god gammeldags synth (og litt moderne saker :)