Se full versjon : Religion i presidentvalget.
I kveld var det reportasje fra valget i amerika. Der var det snakk om att de kristne kunne avgjøre valget, hovedsakene var motstand mot selvbestemt abort og mot homofilt ekteskap.
Det var blandt annet bilder fra mennesker som gikk i trance mens predikanten snakket om hvor mye bedre Bush var som president siden han så åpent bekjenner att han er kristen.
Jeg såg innslaget med en kald guffs nedover ryggen, er dette virkelig det som er det viktigeste i amerikansk politikk for så mangen. Er det virkelig dette som er det politiske systemet i den eneste supermakt i verden.
Håper det bare er noe norske medier har klippt i sammen, att det ikke er slik, selv om tvilen sitter i meg.
Tittel endret av Mac.
Religion og fanatisme er jækelskap uansett hvilke side det er på. Det er skummelt å se at Usa beveger seg mot samme argumenter og logiske slutninger som vi er vant til i fra islamistiske fundamentalister. "Med Gud på vår side" meg i ræva.
Leste a Bush mente han har direkte kontakt med Gud, dvs. at gud prater til han ... konklusjonen må jo være at han fullstendig har mista bakkekontakten ... skulle en ta en religiøs vri på det, så tyder jo handlingene hans på at det er Djevelen som prater til han da..
Med så mange forskjellige religioner vi har så er én religions paradis et helvete for alle de andre. Man trenger jo egentlig ikke gå lengre enn til vår egen regjering....
Det er mye dritt i vår regjering. Demokratiet vårt er langt på vei uthulet, avlikevel synes jeg vi har noenlunde medbestemmelsesrett på hvordan samfunnet utvikler seg i forhold til det som utspiller seg over dammen.
Jeg vet ikke hva som er værst. Kjekling om hvem som vant når stemmeutstyret og prossedyrene ikke holder mål eller når helt klart et mindretallsparti blir sittende ved makten....
Sexy Sadie
25-10-04, 09:25
Presidenten er jo egentlig pr def: Al Gore, Bush er diktator.
Flertallet har en relativ kontroll på regjeringen.
Flertallet har en relativ kontroll på regjeringen.
Parlamentarisme er en fin ting.
Jepps, alle får si noe og ingenting skjer før barnebarna har gått av med pensjon...
The Cryptic
25-10-04, 15:05
:lol: En av de bedre kommentarene Wolf
Religion og fanatisme er jækelskap uansett hvilke side det er på. Det er skummelt å se at Usa beveger seg mot samme argumenter og logiske slutninger som vi er vant til i fra islamistiske fundamentalister. "Med Gud på vår side" meg i ræva.
Kanskje man skulle sendt en exorsist etter ham? :mrgreen:
Nei nei, en djevelinndriver....
Eller jesusutkaster....
hvis exorcist er djevelutdriver... er da imporsist en inndriver?
En samtale med en advokat gjør vel samme nytte?
Vent litt, så dum jeg er.... Han er politiker. Saken er avgjort =0)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.