Se full versjon : NRK suger oss tomme for gryn
For noen uker siden kunne man nyte "gratis" webtv fra NRK. Nå har de begynt å forlange betaling i likhet med TV2? Er dette virkelig tillatt? Kan NRK ta betalt for det de vil i tillegg til lisensen uten innblanding fra noen?
De krever ikke betaling av meg...
The Cryptic
07-11-04, 23:26
Vel, kan og kan fru Blom. De tar seg rett og slett visse friheter. Kringkastningsnemda er de som skal kontrollere at slikt som dette ikke skjer, men personlig har jeg en mistanke om at de er bukken som passer havresekken. Se bare på den økte bruken av reklame og sponsing i NRK om dagen
Ifølge det jeg har lest tidligere må de innhente tillatelse fra kulturministeren hvis de skal hente inn penger fra andre kilder enn sponsing og lisens. Men de har kanskje skviset webtv-betaling gjennom stortinget uten at noen har snakket om det i media.
Har du prøvd i dag?
Krever ingenting av meg heller... :kul2:
Har litt problemer med å skjønne NrKs argument med sponsing og idrettsendinger, kan ikke fatte hva som gjør idrettssendinger så viktig ... vi har da alt EU for å forhindre krig, sport mellom "nasjoner" er vel egentlig bare et steg til bake ..
Trykk på "Sport" og "Fotball direkte". Da blir det betaling i bøtter og spann. Det andre virker gratis foreløpig.
De skal vel ha penger til å dekke infrastruktur etc?
Sexy Sadie
08-11-04, 19:43
Hvis jeg skaffer meg tv så skal jeg da komme meg unna lisensen ja.
Trykk på "Sport" og "Fotball direkte". Da blir det betaling i bøtter og spann. Det andre virker gratis foreløpig.
Krever fremdeles ingenting... :tenker:
Faen. Her er det forskjell på folk skjønner jeg.
Det var underlig, det jeg har merket meg er att de ikke legger ut dagens nyheter før neste dag etter att direktesendingen er over.
Sexy Sadie
09-11-04, 00:40
Jeg ville ikke ha betalt fem øre for gårdagens nyheter. :hyla:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.