Se full versjon : Greit å droppe mensen?
Sexy Sadie
21-11-04, 19:48
Huuh?
Ellers så har vi fåptt høre at hvis mensen uteblir mere enn 3 måneder så er det en alderdom i benskjørhetens navn.
Vil vi egentlig bli kvitt mensen?
Jeg vil ikke fordi da blir jeg en storforbuker av graviditetstester, og blodet og det andre småsnackset skal da ikke ligge for lenge der inne?
Jeg tror de her legene er litt på jordet gitt! :fortvilet:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255391
Jeg er selvsagt helt enig med legene.
Hadde det ikke vært for overgangsalderen, skulle jeg krevd en full hysterektomi.
Det heter "mer", ikke "mere".
Shame on you.
Hvorfor skal legene være helt på jordet? Folk bruker da hormonspiral og mister mensen i årevis. Ikke noe problem med det.
Sexy Sadie
22-11-04, 20:16
Det heter "mer", ikke "mere".
Shame on you.
mer, mer, mer.
Hvorfor skal legene være helt på jordet? Folk bruker da hormonspiral og mister mensen i årevis. Ikke noe problem med det.
Det vil jo vise seg da
Den dagen min lege spør meg om jeg vil være uten mens resten av livet, så sier jeg gladelig ja. Ukjente bivirkninger eller ikke. Alt er bedre enn det smertehelvetet jeg har en gang i måneden.
Gi pokker i selve mensen. Det alle menn lurer på er:
Kurerer det PMS?
Den dagen min lege spør meg om jeg vil være uten mens resten av livet, så sier jeg gladelig ja. Ukjente bivirkninger eller ikke. Alt er bedre enn det smertehelvetet jeg har en gang i måneden.
Du kan sikkert få fjernet livmoren på en eller annen utenlandsk klinikk. :snill:
Kurerer det PMS?
hi hi
Sexy Sadie
23-11-04, 19:37
Kurerer det PMS?
Det hadde vært for godt til å være sant. :lider:
Sleng inn en hormonspiral. Da blir livet så mye bedre.
Sexy Sadie
23-11-04, 20:05
Det skapet er nok stengt for min del.
Sleng inn en hormonspiral. Da blir livet så mye bedre.
Man bør vel ha født først, og hele poenget mitt er at det aldri skal skje heller.
*vurdere livmoramputasjon*
Hysterektomi. :korrigerer:
Sexy Sadie
24-11-04, 22:13
for jævlig at operasjonen heter noe slikt som Hysterektomi. :hm:
Hvorfor det?
Hysteria er jo livmoren og ektomien er jo utdrivelsen av den.
Logisk. :snill:
Sexy Sadie
24-11-04, 22:34
enn å navngi livmoren for hysteria. :sur:
Det er verre å gi hysteria navnet livmoren.
Jeg vet ikke om nome vil sette pris på det tilnavnet.
Sexy Sadie
25-11-04, 00:45
Peter mener du?
Nei.
Nome, alias hysteria, alias grilldressen.
Singularity
25-11-04, 02:03
Man bør vel ha født først, og hele poenget mitt er at det aldri skal skje heller.
*vurdere livmoramputasjon*Hvorfor skal det aldri skje?
Fordi jeg ikke har lyst, vel.
Singularity
25-11-04, 13:34
Fordi jeg ikke har lyst, vel.Da er jo et permanent inngrep noe kinkig hvis du plutselig får lyst om noen år.
Hvor gammel er du, Elektra?
Jeg er 24.
Fjerning av livmor var bare en spøk, selvsagt. Skal man sterilisere seg, så er det ikke akkurat det man gjør...
Og nei, jeg har ikke lyst på egne barn. Jeg har lyst til å adoptere. Ting kan selvfølgelig forandre seg, derfor er heller ikke sterilisering et alternativ.
Noe mer dere lurer på?
Neida.
Bare undres hvor du er om f.eks. 16 år.
Sexy Sadie
25-11-04, 22:18
4 barns mor og sur som bleier fra i går kanskje.
Det er faktisk en del hysteriske 40-åringer, som hvertfall aaaaldri skulle ha barn, som sitter i ivf-kø desperate etter den bylten de aldri hadde lyst på.
Så kan man da begynne å snakke om hvor riktig det er at disse kvinnene på randen av sin fruktbarhet, får statsstøtte til å få det de har gitt faen i å bry seg med før det var for sent.
Kanskje vi skulle gi dem statsstøtte til fjerning av livmor i ung alder, slik at vi slipper alt det gnålet når de endelig har fått endret mening og innsett at adopsjon er overpriset?
Sexy Sadie
25-11-04, 22:32
Det er faktisk en del hysteriske 40-åringer, som hvertfall aaaaldri skulle ha barn, som sitter i ivf-kø desperate etter den bylten de aldri hadde lyst på..
De har nok hatt lyst på, tror du ikke?
det har vel bare aldri passet.
Så kan man da begynne å snakke om hvor riktig det er at disse kvinnene på randen av sin fruktbarhet, får statsstøtte til å få det de har gitt faen i å bry seg med før det var for sent.
Er du i mot statsstøtte til assistert befruktning?
Jeg er litt ambivalent til spørsmålet fordi vi må avle på sunnhet og fruktbarhet samtidig så forstår jeg godt de som gjerne vil ha en lille en.
Det finnes også noe som heter adopsjon, det er det ikke så mange som er interessert i sammenlignet de som vil ha fertilitetsbehandlinger.
Om det bare aldri passer?
Ne, for en del tror jeg det har passet ganske så godt, de har bare rett og slett ikke villet.
Ikke før de innser sin egen dødelighet og dermed får behov for å prokreere.
Jeg ser ikke helt at jeg passer inn i den profilen der, altså. Men hvem vet? Kankje jeg faktisk er en av de om 16 år. Herregud, det er bare 16 år til jeg er 40!
Sexy Sadie
25-11-04, 23:01
Enn det; husk du er dødelig.
Ugga Bugga
26-11-04, 12:26
Huuh?
Ellers så har vi fåptt høre at hvis mensen uteblir mere enn 3 måneder så er det en alderdom i benskjørhetens navn.
Vil vi egentlig bli kvitt mensen?
Jeg vil ikke fordi da blir jeg en storforbuker av graviditetstester, og blodet og det andre småsnackset skal da ikke ligge for lenge der inne?
Jeg tror de her legene er litt på jordet gitt! :fortvilet:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255391
Jeg for min del vil ikke tukle for mye med naturen.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.