PDA

Se full versjon : HalfLife 2 - Doom dødaren

Starwolf
24-11-04, 12:21
Introduksjon
Dette er helt klart et stjernespill som mange har ventet på. Til motsetning til Doom3 som nesten må ha det beste av det beste for å i det heletatt å virke tilfredstillende så er HL2 mye snillere med systemkravene.

Jeg kjører på en 3.2Ghz maskin med 1GB ram og flust med HD plass og Radeon 9800 grafikk kort.

Historien fortsetter der hvor man sluttet sist gang. Xenos har kommet for å bli. Men så langt ser det ut til at det er endel overløpere blandt dem. Jeg har støtt på endel av dem sammen med motstandsbevegelsen.

Man har et stort utvalg av våpen og endel av våpenene har to elelr fler funksjoner. Det artigste våpnet som også kan brukes til ganske mye annet nyttig er gravitasjonsgeværet. Stort sett alt man ser liggende strødd omkring kan brukes til våpen med vekslende virkning. Hive flasker på fienden har stort sett ingen virkning enn at de blir veldig irriterte. Gassflasker og oljetønner derimot kan være effektive hvis man bruker de riktig sammen med gravitasjonsgeværet.

Spillområdet er stort. Jeg mener massivt digert og det er store åpne plasser hvor man må snike seg frem for å ungå direkte konfontasjon med fienden. Her er det ikke dunkle trange rom ala Doom3 som faktiskt ble kjedelig i lengden.

Noe av det morsomste jeg oplevde i spillet var å kjøre swamp speeder (sånn med flypropell bak) i trange kloakkrør og kjøre beachbuggy mellom sand ants.

Eneste minus jeg har er at det er litt kort mellom seksjonsloadingene, noe som bryter opp flyten i spillet betraktelig.

Grafikk, lyd og musikk er satt sammen på en slik måte at det virkelig øker spenningen og stemningen i spillet.

Anbefales på det sterkeste for de som liker denne slags spill.

Grafikk :terning6:
Spilelt lar seg spille meget brukbart på 1280x1024 uten probs for min maskin 3.2Ghz.

Lyd :terning6:
Lydeffektene er rett og slett supre. Full 3D lyd for den som har slikt utstyr. Jeg bruker høretelefoner da jeg sitter i stua, men det er ingenting i veien med stereon =0)

Spillbarhet :terning6:
Spillet er lett å komme inn i som de fleste FPS-spill. Tastene er temmelig universale. På den andre siden har flere av våpnene to eller tre forskjellige funksjoner. f.eks Hagla som kan skyte ett eller to skudd med ett trykk på henholdsvis venstre og høyre museknapp. Eneste minus jeg opplevde her er at i kampens hete hvor man trenger å trykke på hoppetasten så kan man treffe startknappen for de som har Windows tastatur.

Multiplayer :terning5:
I motsetning til HL 1 har ikke HL 2 direkte multiplayer, men støtter dette igjennom Counter-Strike. Dette er eget morsomt og vanedannende. Anbefales å prøves. Skade i dette spillet er meget realistisk så ikke bli forbauset hvis du dør etter ett eller to skudd.

Konklusjon :terning6:
For de som elsket D3 vil få bakoversveis av dette. Det hele er sydd sammen til å gi en skikkelig spillopplevelse med mye variasjon i miljø. Og det meste under rikelig med lys. Ingen famling i mørket her nei. Det eneste som mangler for en Rollespiller som meg er skikkelig dialog med "NPC'er" og skill system. Kanskje litt mer interaksjon. Noe for HL3??

Edit: MM ville at jeg skulle forme rapporten etter fastsatt mal.

MrLysto
25-11-04, 13:31
Hva er minimumskravene?

Har fortsatt bare FX5600 og 2 GHz

The Cryptic
25-11-04, 13:50
Må bare si meg enig med wolfie. HL2 er helt konge. Kjøpte det for en ukes tid siden, og det er neimen ikke lett å komme seg unna PCen for tiden... :), det må isåfalll bli et avbrekk med Halo 2 på Xboxen

MrLysto
26-11-04, 22:27
Nå er det innkjøpt. Holder på å installere.

Blir jeg misfornøyd så er det verst for Star :ler:

The Cryptic
27-11-04, 17:47
Det blir du ikke :garanterer:

MrLysto
28-11-04, 05:28
du har jammen rett i det....

The Cryptic
28-11-04, 23:00
:nemlig:

Starwolf
29-11-04, 12:17
Runda spillet i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

Mr.Man
29-11-04, 13:16
Prøvde spillet et par timer i går, og jeg må bare bøye meg i støvet. Det var bare så deilig hvordan de har jobbet med hver minste detalj. Alle objekter kan skyves, kastes, settes igang eller ødelegges.

Stemningen var magisk. Alle innbyggerne er uniformert og redde for dette åpenbare nazi-inspirerte regimet. Storyline virker veldig bra.

Grafikken var også outstanding. Den sedvanlige lakmusprprøven med refleksjoner i vann var utrolig bra gjennomført. Spesielt kom det til sin rett når objekter lå og duppet i vannet. Samme med røyk og solskinn gjennom vinduer. Ansikter var også i en klasse for seg. Langt bedre enn i Doom 3 eller Tribes Vengeance. Eneste som trekker ned her er at himmelen står stille (skydekke beveger seg ikke). Det er litt for svakt i forhold til dagens standard.

:terning6:

Har ikke prøvd dette spillet i MP ennå, men jeg gleder meg.... Klart julegavetips... :nikker:

Mr.Man
29-11-04, 13:19
Runda spillet i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:
Faen. Hvor lang tid tok det sånn ca.?

Starwolf
30-11-04, 10:56
Litt over en uke med intenst spilling på normal vanskelighetsgrad. (Jeg har hatt fri i tre uker nå og i morgen er det tilbake til jobb :sint: Heldigvis har jeg fortsatt en uke igjen som skal brukes i romjula :mrgreen: )

MrLysto
30-11-04, 18:55
Ble skikkelig imponert når jeg slo istykker planke under vann... og plankebitene fløt opp!!

De har tatt med i fysikkmodellen hver tings densitet og vekt!!!

Eneste jeg har å utsette på spillet er at lyden driver og kutter/skraper når CPU'en er på maks... jeg måtte se på noe som ikke beveget seg for å høre hva gutta på laben sa i rommet før jeg ble teleportert.

The Cryptic
30-11-04, 19:06
Du trenger kraftigere jern :D

MrLysto
30-11-04, 19:21
jeg vet :sur:

Mr.Man
30-11-04, 22:52
Ble skikkelig imponert når jeg slo istykker planke under vann... og plankebitene fløt opp!!

De har tatt med i fysikkmodellen hver tings densitet og vekt!!!

Eneste jeg har å utsette på spillet er at lyden driver og kutter/skraper når CPU'en er på maks... jeg måtte se på noe som ikke beveget seg for å høre hva gutta på laben sa i rommet før jeg ble teleportert.
Som meg så trenger du sikkert mer ram. Jeg har 512 MB og det ble tydeligvis litt lite i dette spillet (så i Task Manager at den hadde brukt rubb og rake av ram). Får oxo sånn lydflicker når det blir for heftig med nye ting som skal skje.

Starwolf
01-12-04, 07:57
Det er et problem selv på min maskin. Det er bug i spillet. Jeg leste et sted at Valve kommer med en fix. Sjekk med Valves hjemmeside. jeg tror adressen er www.valvesoftware.com

Mr.Man
01-12-04, 11:13
Det er et problem selv på min maskin. Det er bug i spillet. Jeg leste et sted at Valve kommer med en fix. Sjekk med Valves hjemmeside. jeg tror adressen er www.valvesoftware.com
Hvor mye ram har du da?

Starwolf
01-12-04, 12:45
1GB

Starwolf
01-12-04, 12:51
Her er kanskje svar på problemet?

Løsning... (http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=284&p_created=1101405140&p_sid=UFBlyTrh&p_lva=284&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MTAmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9 wcm9kX2x2bDE9JnBfY2F0X2x2bDE9JnBfY2F0X2x2bDI9JnBfc GFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9c3R1dHRlcmluZw**&p_li=)

Orca
01-12-04, 16:27
Jeg har 600Mhz, Holder det?

Orca
01-12-04, 16:28
Ooops, glemte smilyer på forrige mail. :kul2: :likegyldig: :sur: :hm: :fuckoff: :vrikker:

Mr.Man
01-12-04, 17:01
Jeg har 600Mhz, Holder det?
Desverre. Du må ha 700 mhz. :mrgreen:

http://halflife2.filefront.com/info/HL2_Requirements

Starwolf
01-12-04, 19:09
eg tror den infoen er litt vel gammel. På boksen står det 1.2Ghz men den greier seg med DX7.0 eller bedre.