Se full versjon : Forskjellig mat i ukedagene og helg?
Har dere "bedre" mat fredag og lørdag, enn resten av uken?
Skal man kose seg mer i helgen med mat?
Jeg gjør ikke forskjell på helg og ukedag.
Eller, dvs at jeg gjerne har samme maten i uken, som jeg har i helgen, altså kosemat.
Men jeg lar ikke vær å lage en pizza på en tirsdag, kun fordi det ikke er lørdag.
Jeg lager samme mat i helgen som i uken.
Sexy Sadie
26-11-04, 21:32
Jeg spiser nok bedre mat i helgene enn midt i uken.
Jeg har vel bedre tid til å lage mat i helgene, ergo blir det også mer kos når man kan stelle noe man ellers ikke har mulighet til. Men jeg er litt nøye på at det skal vært grønnsaker i en eller annen form minst 4 ganger i uken, så jeg følger opp den da. Da blir det pølser og pannekaker og "Snøggduggull" som det så fin heter i mer enn 3 av ukens dager.
Saken er vel at en har mer tid til å lage god mat i helgen, men samtidig synes jeg man fortjener god mat mer på hverdagene ... ikke lett ..
Singularity
28-11-04, 21:34
Ingen forskjell her.
The Cryptic
28-11-04, 23:07
Det er iallefall bedre tid til å lave god mat i helgene enn på hverdagene, blir som oftest overtidsmat på jobben da. Ergo blir det som oftest litt god mat i helgene, med god vin eller noe annet passende til
Det viktigste er vel at man prøver å lage sunn mat så ofte som mulig.
Det tar heller ikke så mye lengre tid å lage mat fra bunn av en det det tar å kjøpe boksemat.
The Cryptic
29-11-04, 18:02
Det var klok tale. Det er dessverre bare ikke alle som har forstått akkurat det
The Cryptic
29-11-04, 18:09
Hmmm.. Jammen godt jeg er der for å passe litt på :streng:
Sexy Sadie
29-11-04, 18:10
Ikke for det, jeg har knapt råd til mat for tiden.
Jeg prøver jo så godt jeg kan å servere sunn og godt grandiosa til deg kjære så ofte jeg kan. Men du vet å være førstedame tar mye tid...
The Cryptic
29-11-04, 18:13
Men aldri så mye tid at det ikke er mulig å slenge på litt ekstra ost håper jeg? :redd:
Ost i bøtter og spann. :D
I dag har vi hatt fajitas, med masse sunne grønskesaker og mindre sunn creme fraiche.
Sexy Sadie
29-11-04, 18:16
creme fraiche er bedre enn rømme.
Selvsagt er den det.
Og mer usunn.
Sexy Sadie
29-11-04, 18:19
Hvorfor er usunn mat så god mat tro? :sur:
The Cryptic
29-11-04, 18:31
Det er et problem ja. F.eks. er tranmarinerte knekkebrød kjempesunt, men smaker litt mindre godt enn en skikkelig slafseburger med alt. Trist, men slik er det bare
Du skal ikke tro at alt Schau spiser er så jævla sunt!
The Cryptic
29-11-04, 18:33
Naturligvis ikke, men akkurat knekkebrødene hans var nok av det sunnere han har proppet i seg gjennom tidene. Hadde det bare ikke vært for sukettene, ville nok både Fedon og Grethe Roede klappet henrykt
Sexy Sadie
29-11-04, 18:45
Problemet er ofte det at når vi fjerner fettet i maten så fjernes også smaken fordi smaken ligger i fettet.
Det jeg lurer på er om det kan overføres på mennesker. Smaker litt fyldigere damer bedre enn spjælker?
Sexy Sadie
29-11-04, 19:04
Få prøve! :gnukker:
Sexy Sadie
29-11-04, 19:07
:blafre:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.