PDA

Se full versjon : EVE Exodus MMPOG

Sorepheus
30-12-04, 00:09
Introduksjon
For de som har spilt Elite eller Frontier spillene vet med en gang hva dette dreier seg om. Kort fortalt man har et romskip, planeter, solsystemer - ja en hel galaske, en gang i framtiden. Man kan fly fra solsystem til romstasjon etc. Eve er Elite spillet med dagens grafikk og lydfunksjoner, men i tillegg er det og fullt ut multiplayer med drøyt 5000 online romfarere til en hver tid i en hel galakse.

Grafikk :terning3:
Ved første øyekast tenker man "wow" , men så blir man lettere skuffet etter en kort stund, grafikken gjentar seg gang på gang. Det er de samme jævla astroidene, den samme planeten og de samme typene jump-ports. Variasjonen kan ikke sies å være den helt store, på plusssiden kan det jo sies at grafikken ikke er særlig kravstor på grafikkort. Imidlertid inneholder spillet en ganske fet galleri funksjon, en kan stort sett lage hvilket som helst type ansikt til sin profil, genuint unik design. Warping i space ser uten tvil litt psykedelisk ut med riktige kosmiske bakgrunner og.

Lyd :terning2:
En egen jukeboks med mange låter, men de høres nesten alle like ut, kanskje man kan si det er en egen EVE sjanger, jeg syntes imidlertid jeg er bedre tjent med å ha min egen musikk. En kan bli lettere sprø og vill og gal av astroide mining laseren som nødvendigvis må gå 12 timer om dagen for å få de nødvendige ISK'ene (penger). Det er gjort et forsøk på å få til en computerized kvinnestemme som forteller deg når ting gjøres som "The astroid is depleted" og "Jumping to ....." "Warpdrive initiated" og "Docking request granted, hu skjærer imidlertid i toneleiet, ikke akkurat den sexye kvinnestemmen jeg ville valgt til mitt romskip. Kort sagt, en skrur av lyden etter en relativt kort stund.

Spillbarhet :terning5:
Det er i spillbarheten spillet suger deg fast. Det kommer snikende inn på deg og før du veit det er du hekta etter noen dager, litt som heroin kan en si. I begynnelsen skjønner du ikke poenget med dette spillet, så blir det litt monotont, men den unike skillssystemet, alle skipsdelene og alle skipene, samt et mylder av irc-kanaler i spillet, gjør det lett hekta, sånn uten at en var klar over det. Og det beste av alt, en trenger ikke innvolvere seg i vold en gang for å spille dette spillet.

Multiplayer :terning5:
Dette spillet er Multiplayer Maximum, men det er mulig å spille spillet litt som (Han) solo og...

Konklusjon :terning4:
Fedt, kan blir hekta på dette spillet, ganske bra å ha i bakgrunnen når man driver med andre ting, mye gameplay som ikke krever direkte stell konstant.

Linker
Hjemmeside: http://www.eve-online.com/

Orca
30-12-04, 00:30
hvor mye koster det å spille? Evt å kjøpe spillet?

Sorepheus
30-12-04, 00:45
19 Euro (ca. 190 kroner), 14 (130 kroner) Euro i måneden etter første måned .. Mulig å spille Trial..

Orca
30-12-04, 12:36
Det er jo ikke så ille