Se full versjon : Private ærender i arbeidstiden
Sexy Sadie
04-01-05, 22:22
Sterkt inspirert av en tråd et annet sted spør jeg; hvor greit er det egentlig og gå private ærender som turer i banken, surfing på nett o.l i arbeidstiden?
Så lenge en faktisk gjør jobben en er ansatt til så ser jeg ikke problemet..
Tja... Kommer mer an på hvor stor grad det er snakk om. Et raskt lite ærend en sjelden gang kan gå an, samt å surfe litt innimellom noen økter bør ikke gjøre noe. Men alt med måte. I det vanlige bør man surfe hjemme privat og ordne ærender i fritiden.
Så lenge du leverer varene i tide så driter jeg hva du gjør på jobben.
Eneste som suger dong er de få gangene du drar opp en web side så kommer
sjefen innom.
Jeg har ingen skrupler med å gjøre sånt, men så jobber jeg som lærer. Så lenge jeg møter forberedt til timene og retter det jeg skal, burde ingen ha noe å utsette på det.
Men fast arbeidstid skal de prøve å tvinge oss inn i. :sur:
Singularity
05-01-05, 03:13
Surfing på nett faller i en egen kategori siden det er noe man kan gjøre parallelt med arbeid.
Private ærender bør ikke gå utover jobben en skal gjøre, ikke skje for ofte, og jobbes inn ved at man stempler ut noen minutter før man går.
Hvis jeg hadde hatt en jobb der jeg måtte stemple, så tror jeg at jeg hadde dødd.
Surfing på nett faller i en egen kategori siden det er noe man kan gjøre parallelt med arbeid.
Jeg synes egentlig ikke det, siden det stjeler like mye tid som andre pauser. Det føles kanskje ikke sånn, men jeg har mange ganger sittet på nett samtidig som jeg f.eks. retter, og jeg bruker minst dobbelt så lang tid på jobben da.
Sexy Sadie
05-01-05, 03:58
Synes ikke det er store forskjellen på å surfe litt og på å ta en kopp kaffe med den inne på nabokontoret.
Hvis jeg hadde hatt en jobb der jeg måtte stemple, så tror jeg at jeg hadde dødd.
Det var like ved.
Grunnen til at mange synes det er ok å surfe mens de jobber er nok mest at det ikke synes like godt. For jeg regner med at flertallet av de som gjør det, passer på at de ikke blir oppdaget, ved å f.eks. gjemme chatten/spillet/forumet bak andre vinduer dersom sjefen dukker opp.. ;)
Selv da jeg hadde jobber med for lite å gjøre, syntes jeg det var ganske pinlig å bli tatt på fersken i å surfe. Man burde jo liksom helst bruke overflødig tid til å finne noe annet fornuftig å gjøre.
Jeg er så og si aldri på nett når jeg er på jobb. Det hender seg at jeg kjøper ting når vi er ute. Det hender aldri at jeg tar en ekstra tur ut for å gjøre egne ærend.
Jeg jobber såpass mye at jeg ikke har problemer med å dra ut for å handle inn f.eks julegaver. Det blir så mange kvelder/netter på jobben som man ikke får betalt for uansett, så det har jeg ingen problemer med.
Sexy Sadie
05-01-05, 15:59
Du skal da ha betalt!
Er det lovlig å gå i banken utenom arbeidstid ?
Sexy Sadie
05-01-05, 18:23
Ikke her, alt stenger før jeg er ferdig med rævflekkingen.
Mm, dessuten er alle offentlige kontorer stengt utenom arbeidstid. Dermed kan man tryggt konkludere med att staten i allefall gjenom sedvane pålegger oss å utføre ærend i arbeidstiden.
Sexy Sadie
05-01-05, 20:25
Staten har skylden.
Med fleksitid er det bare helt topp.
Man burde jo liksom helst bruke overflødig tid til å finne noe annet fornuftig å gjøre. :nemlig:
Jeg jobber såpass mye at jeg ikke har problemer med å dra ut for å handle inn f.eks pulegaver. Det blir så mange kvelder/netter på jobben som man ikke får betalt for uansett, så det har jeg ingen problemer med.
:nemlig:
Man burde jo liksom helst bruke overflødig tid til å finne noe annet fornuftig å gjøre. :nemlig:
Enig det blir meningsløst å sitte å tvinne tommeler, mens en venter på at sjefen skal få ut fingrene. Da kan man like greit surfe litt.
Jeg jobber såpass mye at jeg ikke har problemer med å dra ut for å handle inn f.eks pulegaver. Det blir så mange kvelder/netter på jobben som man ikke får betalt for uansett, så det har jeg ingen problemer med.
:nemlig:
Du skal da ha betalt!
Noen jobber på kvelden får jeg betalt for, men de fleste er ren blåkors ovenfor jobben.
Hvorfor kaller du det jobb dersom det ikke er betalt ?
Hvor mye har du diskutert dette med din arbeidsgiver ?
Hva jobber du egentlig med ?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.