Se full versjon : Verdipapirer
Jeg driver nå å leser en del om kjøp og salg av aksjer og verdipapirer. Jeg har tenkt å begynne trading i april-mai slik att jeg har tid til å lage et adekvat system og testet dette ut, få unnagjort operasjonen før jeg begynner for alvor.
Siden de bøker jeg har omhandler nasdq mangler jeg en del informasjon som er spesiell for Oslo børs.
Jeg lurte på i så hensende om det er noen av nettkafeens gjester som trader på børs, og har kunnskap om dette ?
Jeg testet Aksjespillet til dn.no , som er en true time simulator av aksjemarkedet på Oslo Børs, det gikk ikke så bra, så ikke se i min retning.
The Cryptic
17-02-05, 15:50
Hei igjen kjære viv. Det finnes ganske mye informasjon tilgjengelig som er spesifikke for Oslo Børs. Jeg vet ikke helt hva slags system du har tenkt å benytte, og hva slags trading du har tenkt å bedirve, men dersom du f.eks. går på Oslo Børs' hjemmesider finnes det ganske mye informasjon om hvordan gjøre det ene eller det andre. Tilsvarende finnes det et overflod av informasjon på ulike chattekanaler på dn.no, stocknet etc. Det viktigste å ta rede på er å luke ut dem som forsøker å påvirke daytradingen med useriøse tips. Bankenes ulike tradingsystemer har også mye hjelp tilgjengelig, og der har man også muligheten til å snakke med eksperter
Selv driver jeg kun med handel av lange obligasjoner, irreversible futures etc. så der kan jeg kanskje bidra med noen tips, men daytrading eller ren aksjespekulasjon krever litt andre verktøy. En online ticker f.eks. Grisedyrt, men helt nødvendig for å gevinstoptimalisere på kort sikt.
Lykke til
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.