Se full versjon : Nettverk
Kom igjen nerds, hjelp meg litt her. Vi skal kople sammen følgende: 3 stk. PC, en multiskriver (fax, scanner og printer), en laserprinter, en maskin som registreres som utskriftsenhet, 2 av pc`ene må koples til internett.
Hva slags utstyr trenger vi for å gjennomføre dette og hva koster skitten?
Dere kommer vel langt hvis dere finner en router som har innebyggd firewall og switch. eller dere kan kjøpe en liten switch og en firewall/router. Dere kommer langt for ett par tusen (om ikke mindre).
det finnes også routere med utgang til printer.... så printeren kan hektes rett på den...
D-link har en slik en. Det sto jo ikke noe om det er en nettverksprinter eller "vanlig" printer. Så noe slikt er jo absolutt å anbefale. Good call.
Sikkert en god ide hvis det ikke er nettverkskort i printeren fra før av.
Bortsett fra det kan de fleste litt ok ADSL-routere koble sammen alt dette. Det er ihvertfall 4 porter i min i tillegg til WLAN-antennen. For min del kjører jeg alt på WLAN, men det blir jo litt dyrere på klientene da.
Nei, det er ikke nettverkskort i printeren. En av enhetene er en skjæremaskin med egen programvare, men den registreres som skriver. I tillegg skal vi ha en laserskriver og en multiprinter som sagt. Alt dette må koples sammen med 3 maskiner.
Egen server maskin hvor printerne er koblet til og nettverkskort til de andre PCene? Er en konfigurasjon som lett tryner, men vet ikke om du finner routere som takler det oppsettet...
Hvorfor ikke? De har jo bare innebygd 4-porters switch. Det må han jo uansett bruke.
ah okay, mulig du har rett... tenkte på at de routerne jeg har sett kun har enkle kabelinnganger, siden det var spesialmaskiner så er det jo ikke sikkert de støtter dem, men det finnes nok routere med forskjellige kabelporter..
D-link har routere med innebyggd printerstøtte.
ah okay, mulig du har rett... tenkte på at de routerne jeg har sett kun har enkle kabelinnganger, siden det var spesialmaskiner så er det jo ikke sikkert de støtter dem, men det finnes nok routere med forskjellige kabelporter..
Ja, det er litt forskjell der. NGT leverer med 4-ports switch innebygd i router som standard. Telehor leverer kun med 1 lusen port.
Ja, det er litt forskjell der. NGT leverer med 4-ports switch innebygd i router som standard. Telehor leverer kun med 1 lusen port.
Det må være noe nytt de har begynt med iasåfall. Jeg har fått to rutere fra ngt, og begge har en stakkarslig lusen port. :sur:
Det må være noe nytt de har begynt med iasåfall. Jeg har fått to rutere fra ngt, og begge har en stakkarslig lusen port. :sur:
Nja. Nå har jeg bestilt wlan-router hver gang (2 ganger), så det kan kanskje ha noe med det å gjøre.
Ja, jeg har ikke bestilt noe sånt nei. Det kan jo forklare det hele.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.