Se full versjon : Alle valg er basert på frykt
Jeg så litt på Dr. Phil her en dag, og han nevnte noe som er litt interessant. Han mente at alle valg vi tar her i livet er basert på frykt. Det kan være noe så enkelt som frykt for å velge feil.
Jo mer jeg tenker på det, jo riktigere er det.
Da er man ikke langt unna buddhismens "livet er smerte"-tankegang.
Prove him wrong please. Jeg vil ikke frykte.....
Sexy Sadie
16-02-05, 15:05
Valg er basert på frykt. Den her må jeg tenke på, før jeg kommer med en uttalelse.
Redd for å si de feil orda? :mrgreen:
Jeg er ikke enig.
Jeg tenker ofte veldig lite over valg.
Sexy Sadie
16-02-05, 16:06
Redd for å si de feil orda? :mrgreen:
Ja, men ikke av de grunner som hovedinnlegg impliserer. :kul2:
Kan ikke i farten komme på noe valg jeg har gjordt av frykt på veldig lenge... men ikke så lett å komme på noe bevis...
Anthony Robbins beskriver alle valg som enten å unngå smerte, eller oppnå glede/tilfredstillelse.
Jeg holder en knapp på dette litt mer positive alternativet.
Sexy Sadie
16-02-05, 18:24
Spørsmålet bør heller være om folk har valg i det hele tatt.
Valgene er basert på frykt, men kun som et utgangspunkt, vi prøver å unngå å frykte. Altså er livet basert på peace love and hapiness.
Det er stor forskjell på å unngå frykt, i forhold til å bevege seg mot glede.
Sexy Sadie
16-02-05, 21:03
Jeg forstår det sånn at vi velger i frykt...
Ja, det er kanskje tankemåten som er feil. Glasset kan være halvtomt eller halvfullt. Alt ettersom hva slags innstilling man har.
Eller glasset kan være dobbelt så stort som det egentlig trenger å være. Alt kommer an på.
Jeg tror det har noe med troen på att vi har en forhandsinnstillt biologisk funksjon som rettleder oss mot lykke.
Dersom vi kun hadde hatt en fryktfunksjon ville det fortsatt ikke være noe som drev oss til de preinstallerte hendelsene vi mennesker naturlig oppsøker, som t.d. sex.
Derimot er det stort sett enighet om att det er mer motiverende å unngå ubehag enn det er å oppsøke glede/velbehag.
Jeg ser, tro det eller ei, på det meste som positivt.
Det slår meg liksom aldri at ting kan gå galt.
Jeg blir derfor alltid like forbauset når de gjør det.
Sexy Sadie
17-02-05, 00:55
Jeg er også evig optimist, selv om de siste par årene har vært steintøffe. Først nu i vinter ser jeg en løsning på fandenskapet.
frykt er biolkjemisk en selektiv dopmaminubalanse vi ikke helt vet hvordan fungererr ennå og mulig er tilnærmet individuell eller individuell...
Eller man har plassert halvparten av vannet i et redundant glass
Vi har jo mange andre biokjemiske reaksjoner ...
Eller glasset kan være dobbelt så stort som det egentlig trenger å være. Alt kommer an på.
Ikke så dumt å ha dobbelt så stort glass man trenger. Kanskje man fikk påfyll av en vennlig sjel. Man kan aldri få for mye. Så fremt det ikke er skatt, vinter, mens, sleipinger på Ebay... etc.
Ja, huff. Sleipinger på Ebay burde utryddes :knegg:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.