PDA

Se full versjon : Nå kommer sprengkulda

Master
22-02-05, 13:28
Nordavind, kuling og fallende temperaturer vil gjøre det veldig mye kaldere i dagene fremover.

Et lavtrykk som ligger i Barentshavet gir masse kaldluft i hele Norge fra nord.

Kuldeperiode
- Vinden vil komme som kuling, særlig i kyststrøkene. Dette vil gjøre at det kjennes enda kaldere ut enn hva det egentlig er, sier værpresentatør ved Storm Weather Center, Eli Kari Gjengedal, til TV 2 Nettavisen.

Hva skydekket angår, vil det ikke bli store forandringer, men det kommer mer snø med det nye lavtrykket.

Kalde netter
Det er nattetemperaturene som først og fremst vil synke.

På både Sør- og Østlandet vil det bli helt ned mot 20 minusgrader, mens temperaturen på dagtid i indre strøk mest sannsynlig vil ligge på rundt minus åtte.

Ellers i området vil det ikke bli så kalde dager, alt fra et par kuldegrader til tre plussgrader.

Sprengkaldt
Ifølge statsmeteorolog Haakon Melhuus kommer kulda som skulle vært her for tre måneder siden nå.

- Med opp mot 90 prosents sjanse tør jeg å si at vi får sprengkulde fra Hedmark og nordover til Finnmark. Kanskje kan temperaturen falle så lavt som 30 - 40 minusgrader i indre strøk. Men det skjer ikke før uti uka og mot slutten av helgen, avhengig av hvor i landet man bor, sier Melhuus.

Kaldest natt til tirsdag var Karasjok med 25,6 minusgrader.

Kilde: TV2 - http://tv2.no/storm/

Sexy Sadie
22-02-05, 15:19
Tusen takk, men så lenge solen skinner kan det gjerne være kaldt.

Sorepheus
22-02-05, 16:40
Jeg er uansett forkjølet så dette går bra ...

carmensi
22-02-05, 17:55
Nei jag vill ha VÅR nu.

Joytits
22-02-05, 18:12
Jeg er dritt lei av å bære ved allerede, også kommer det kulde nå? :dån:

Uketassen
22-02-05, 20:53
Jeg er glad jeg jobber inne for tiden. :mrgreen:

TayzoniA
23-02-05, 18:08
Dritt. Vil ha vår!