PDA

Se full versjon : Golf!

carmensi
09-03-05, 22:08
Orca! jag fikk mitt handicap kort i posten idag, Vet du hur sugen jag er att komme ut og slå den første ballen. :ivrig:

Elektra
09-03-05, 22:20
Du kan kjøpe en Kvinesdal-bokstav, og be om å få livslangt medlemskap i golfklubben der.

Sexy Sadie
09-03-05, 22:25
Golf er teit.

Orca
09-03-05, 22:26
Orca! jag fikk mitt handicap kort i posten idag, Vet du hur sugen jag er att komme ut og slå den første ballen. :ivrig:
Jeg også. Det er ikke helt det samme å slå på fornebu :)

carmensi
09-03-05, 22:26
Synes att det var litt før dyrt før bare en bokstav. Tror att jag stannar på min bane så lenge, så får vi se vad som sker. Kanske du kjøper en bokstav der så kan jag komme og spela golf med deg. :knegg:

Orca
09-03-05, 22:35
Kjøpe bokstav? Hva snakker dere om?

teodor
09-03-05, 22:50
Jeg vet ikke helt hvordan handikap greien virker. Hva er det som hindrer en sinnsykt gor i å bløffe til seg mange mesterskap med feil handikap? Er det noe som egentlig sjekker og holder sammen resultater og rankinger på alle de små fislebanene her i landet? Eller er det bare i mesterskap du får handikap?

teodor
09-03-05, 22:51
forresten, jeg glemte å si at jeg har tusen i handikap. Er det bra?

carmensi
09-03-05, 23:22
Golf er teit.Det er bare før du ikke kan spillet. :knegg:

carmensi
09-03-05, 23:23
Jeg også. Det er ikke helt det samme å slå på fornebu :)Nei det er sant det nu vill jag ut fra hangaren og ut på banan. :knegg:

carmensi
09-03-05, 23:25
forresten, jeg glemte å si at jeg har tusen i handikap. Er det bra?Nei ikke riktigt Det er litt inviklad detta med handikap . Skall førsøke att førklare det før deg. Nor du har gått en kurs i norge så får du ett grønt kort kallas det, etter några runder eller fler spørs på hur flink man er. Så før du ditt vta handicap kort det så kallat ofisiella kort. Da har du handikap 36. Sen spelar bare. Og så spørs det hur flink man er og er du drit flink så blir man scratch spelare, da er man profs. Så ju lavare handikap du har desto bedre er man. :opptommel:

Roc
10-03-05, 01:19
I usa trengs ikke noe grønt kort for å spille golf. Hele det opplegget der er konstruert for å suge enda mer penger ut av deg.

Uansett, jeg ligger på rundt 25 i handikapp nå. Målet mitt var å bryte 100 det første året jeg spilte. Målet mitt i år er å ligge mellom 90 og 100, samt å bryte 90 for første gang i år nummer 2.

Jobber mest med putting og short game, det er der det er mye slag å hente for min del.

Å handle golf klubber i USA virker ikke så dyrt heller. Handle en 3w for $300 virker liksom greit, mens kr 1990,- blir helt hinnsides.

Base
10-03-05, 02:35
Jeg har bestemt meg for å prøve meg på golf jeg da, jeg må bare vente til jeg klarer å oppdrive en butikk hvor man kan få kjøpt de sinnsyke buksene de går i.

Orca
10-03-05, 09:46
Jeg vet ikke helt hvordan handikap greien virker. Hva er det som hindrer en sinnsykt gor i å bløffe til seg mange mesterskap med feil handikap? Er det noe som egentlig sjekker og holder sammen resultater og rankinger på alle de små fislebanene her i landet? Eller er det bare i mesterskap du får handikap?
Det kommer an på hva slags mesterskap du snakker om, og hva slags konkuranse det er. De fleste mesterskap går på antall slag, og da har ikke handikapp så mye å si. De virkelig store som Tiger etc har ikke handikapp i det hele tatt.

Snorre
10-03-05, 10:09
Heim vart de laga golfbane, æ hi aillervirrideræ :knegg:

Orca
10-03-05, 10:47
Jeg har bestemt meg for å prøve meg på golf jeg da, jeg må bare vente til jeg klarer å oppdrive en butikk hvor man kan få kjøpt de sinnsyke buksene de går i.
Du har sett for mye på gamle filmer om golf.. Det er ikke slik lenger. Skulle ønske det kom tilbake.

carmensi
10-03-05, 17:42
Jag selv ligger på 12,3 i hc og min trening går og ut på att putta og trena inspelet. Det er som du sa orca Det er der man kan spara in slagen. Jag kjøper mitt utstyr i Sverige der er billigare der en i norge. Har kjøpt litt i USA og men ikke så mye.

MrLysto
10-03-05, 18:39
Du har sett for mye på gamle filmer om golf.. Det er ikke slik lenger. Skulle ønske det kom tilbake.
Selskapsgolferen? :knegg:

Orca
10-03-05, 21:10
Noen baner i Sverige som er åpne nå?

carmensi
10-03-05, 21:56
Noen baner i Sverige som er åpne nå?
Faktiskt så er dem fleste baner åpne. Du behøver bara kjøre til strømstad, så har du en bane som var åpen nestan hela vintern . Annars så finnes det baner som er åpne hela vintern nere i skåne, men i år så har dem slitet med att ha dem åpne pg.a. snø storm.

teodor
10-03-05, 21:58
Jeg tror ikke jeg trenger å dra på ferie i år. Det holder å lese Carmensi sine utenomnorske formuleringer. Veldig bra.

carmensi
10-03-05, 23:11
Jeg tror ikke jeg trenger å dra på ferie i år. Det holder å lese Carmensi sine utenomnorske formuleringer. Veldig bra.Ja jag vet. Det er ikke så lett. :knegg:

carmensi
10-03-05, 23:15
Har korigert min tekst litt nu. Hadde litt brått nor jag skrev. Hoppes att dette er til belåten het før deg. :tøff:

teodor
11-03-05, 01:41
Du må ikke misforstå, du skriver jo dødskult. "Bangar" frasen din var meget beskrivende. Jeg planlegger å bruke den i neste kundemøte...

carmensi
11-03-05, 15:38
Du må ikke misforstå, du skriver jo dødskult. "Bangar" frasen din var meget beskrivende. Jeg planlegger å bruke den i neste kundemøte... Det var ju greit det, Da kommer det sikkert flere frekka fraser fra denne mannen. Bara vent. :opptommel:

Orca
11-03-05, 16:18
Hva slags køller har dere som spiller golf i bagen?

carmensi
11-03-05, 16:22
Jag spelar med tayler made. Er faktiskt veldigt førnøyd med dem.

Orca
11-03-05, 18:25
Har noenl litt gamle Cobra selv, en Callaway 3 wood og en Loco driver. Vil bytte hele pakka når jeg får råd.

Orca
18-03-05, 21:52
Beste golfere gjennom tidene. Hvem er det?

carmensi
18-03-05, 21:59
Synes det er så många. Vi har ju sing som har kommet veldigt nu på slutet så har vi tiger så klart og montgomery, Els er ikke en vi skall glømme, garcia kommer att bli farlig. Tror att jag satsar på ballesteros. Det er ikke lett. Vad synes du da. Jag kan ikke bestemma meg. Jag liker egntligen ikke tiger men han er en kommplett golfare, men liker ikke hans stil.

Orca
18-03-05, 22:32
Jeg synes Tiger har sjarm, og han spiller noe helt for jævlig bra. Men Garcia er en god mann, han har mye av det samme. Han kommer nok til å blir større med tiden.
Nei det er ikke lett.
Wie tror jeg kommer til for damegolf det Tiger er for menn.

Uketassen
18-03-05, 22:34
Hvorfor har golfere så rare klær?

carmensi
18-03-05, 22:48
Det er bara som du tror. Vi golfare har ikke rutiga bykser lengre. Det var bare på 80 talet som dem syntes att dem var fine. Jag selv har ikke haft det. Nu spelar vi i det som er greit att spela i. Vissa baner har en viss kledes kode. B.l.a. ikke før korte bykser og vissa baner har krav på krage på t-shirten samt så er det krav på golf skor p.g.a. du ikke skall skade greset.

Roc
20-03-05, 06:15
Driver: Taylormade xd580
3w: Cleveland Launcher 15 degree
5w: bruker ikke..

4i og 5i: Adam Idea i-wood, med stiff shaft
resten av irons: crap stuff, på tide å bytte ut..

sw: crap
putter: odyssey 2ball
ball: Callaway black Hx-tour.

Bytta akkurat til den ballen. Herjer gata, men er jævla dyr. 240 spenn for 12.

Super fornøyd med driver, 3w, adam idea i-wood og putteren.
De adam klubbene anbefaler jeg på det sterkeste. Du får de i 3i,4i og 5i.
Jeg har ca 185-195 yard med 4i, 165-175 med 5i. Når jeg drar opp "vanlig" 6 iron
så klarer jeg max 145 yards.

Mulig jeg må handle meg noen nye irons.

Skøyt 93 i dag.. Happy med det. Og 92 forrige helg.. Ser ut som om jeg kommer
til å bryte 90 i år ja :)

carmensi
20-03-05, 11:51
Skall Kjøpemmeg en ny putter i år. Kan ni rekomendere någon.

Orca
20-03-05, 20:31
2ball er jo en god putter.

carmensi
20-03-05, 22:00
Har du prøvd den da.

Orca
20-03-05, 22:22
Ja, men selv bruker jeg en annen fra Oddesey, som jeg ikke husker navnet på.
Men du får spørre om å prøve noen neste gang du er på fornebu.

carmensi
20-03-05, 22:23
ja det får jag vell. Men det er så mange jag liker og det er alltid så vanskligt nor jag skall kjøpe nye klubber. Vill ha så mye men det koster ju litt og. :knegg:

carmensi
20-03-05, 22:50
Før dem som ikke liker vanlig golf kan ju ha golf hemma.

Hver spiller skal ta med eget utstyr, vanligvis en kølle og to baller.

Spill på banen må godkjennes av banens eier.

I motsetning til utendørsgolf, skal man forsøke å få kølla i hullet og ballene utenfor.

For å få et så effektivt spill som mulig, bør kølla ha et stivt skaft. Eieren av banen forbeholder seg retten til å sjekke skaftets beskaffenhet innen spillet begynner.

Eieren av banen har rett til å begrense køllas lengde for å unngå skader på hullet.

Poenget med spillet er å støte så mange ganger som mulig, til eieren av banen er fornøyd og spillet er fullbyrdet. Mislykkes man i dette, kan man nektes adgang til å spille på banen igjen.

Det anses som dårlig oppførsel å spille på hullet med en gang man er kommet på banen. De mer rutinerte spillerne tar seg tid til å beundre banen, med spesiell oppmerksomhet på landskapsformasjonene.

Spilleren advares mot å nevne navn på andre baner de har spilt på eller som de regelmessig spiller på, for eieren av den aktuelle banen. Sinte baneeiere har i denne anledningen skadet spillerens utstyr.

Spilleren anbefales å ha ordentlig regntøy for hånden, for sikkerhets skyld.

Spillere bør forsikre seg om at deres match er ordentlig, bestilt, spesielt når en bane skal spilles for første gang. Tidligere spillere har blitt forbannet når de oppdaget en annen spiller på den banen de betraktet som sin egen.

Spillere bør ikke ta for gitt at banen alltid er tilgjengelig for spill. Visse spillere føler seg brydd når de oppdager at banen for øyeblikket er under reparasjon. Spillere rådes til å være ekstra taktfulle i denne situasjonen. Mer avanserte spillere finner alternative spillemåter når dette skjer.

Spilleren rådes til å be om tillatelse fra baneeieren før han forsøker seg på det niende hullet.

Langsomt spill oppmuntres, men spilleren bør være forberedt på å fortsette i en raskere takt, i hvert fall om baneeieren ønsker dette.

Det oppfattes som en enestående prestasjon å spille på samme hull flere ganger under en match

:knegg:

carmensi
22-03-05, 15:41
Har varet og spillt golf på Losby idag. Inomhus så klart. I simulator. Det gikk som førventat. Åthelvete. Men det var gøy før det. :knegg:

Orca
22-03-05, 16:29
Jeg skal på fornebu imorgen. Det blir bra

carmensi
22-03-05, 16:30
Det blir det sikkert. Snart er våren her. :knegg:

carmensi
28-04-05, 19:19
:hurra: Imorgen så skjer det. Første utomhus rundan. Slår ut kl 13.42 på Nes golfbane. Gleder meg så. :hurra:

Orca
28-04-05, 20:34
Jeg skal spille på Borre i til helgen.

carmensi
28-04-05, 21:01
Låter ju fint. Hoppes på en fin tur før deg og da. Vi får ta en kamp i slutet av mai. Så vi kommer i form innan det store slaget i NK golf tunering. :knegg:

Orca
28-04-05, 21:55
Låter ju fint. Hoppes på en fin tur før deg og da. Vi får ta en kamp i slutet av mai. Så vi kommer i form innan det store slaget i NK golf tunering. :knegg:
Den er jeg klar for.

carmensi
28-04-05, 21:57
:opptommel:

Orca
28-04-05, 22:35
:opptommel:Skal vi høre om Bogstad vil hoste turneringen?

carmensi
28-04-05, 23:05
:opptommel:

Orca
28-04-05, 23:09
Kjenner du noen som kan være sponsor? Gyrken har kanskje noen utslitte barnesko vi kan få som premie, men det er kanskje litt snaut?

carmensi
28-04-05, 23:12
Barne skor som er to uker gammla. Skulle sitte bra. Kansje MM kan vare sponsor. Ettersom vi er så flinke. :knegg:

Orca
29-04-05, 09:40
Han kan være caddy

carmensi
29-04-05, 18:06
Hehe tror han vill det da. Da får Gurken og vare med så vi får vars en caddy.
Det gikk ikke så bra på min første runde idag. Tofg bare 9 hål. Men man får ikke ta det så allvarligt av de første 5 runderna.

Orca
29-04-05, 22:37
Jeg håper bare været blir bedre på søndag.

carmensi
29-04-05, 22:51
Jepp det hoppes jeg og. Men det ser ikke bra ut. Men man får hoppes på det beste.

Orca
29-04-05, 23:14
Jeg har kjøpt nytt regntøy

carmensi
29-04-05, 23:21
Har inget regn tøy. Får vell snart kjøpe det da. :snurt2:

Orca
29-04-05, 23:22
Brukte 1000 spenn på regnbukse idag.

carmensi
29-04-05, 23:25
Kan tenke meg det. Det er ikke billigt att kjøpe ett par ok regn tøy. Skall ju vare rett så komførtabelt att spela i og. Har sett litt på nike og dem har ett par fine. Får se om jeg finner det. Er ute etter en ny putter først. Må og kjøpe ett par nye golf skor. Det blir litt penger av dette. Men moro er det att spela. :knegg:

Orca
29-04-05, 23:26
Jeg kjøpte ett par med Bergans, med Gore-Tex. Kjøpte meg ny jern hybrid i forrige måned.

carmensi
29-04-05, 23:28
Har du testat den ennu?

Orca
29-04-05, 23:30
Ja, den er topp. Loco 5'er hybrid. Slår godt med den fra roughen (har gått to hull i år).

carmensi
29-04-05, 23:33
Er førnøjd med mine klubber. Men savner en bra putter. Kanske må jeg og skifte skaft på min driver. Har bare medium på den nu. Vill gå upp til hård. Slår litt før fort og hardt. Men det går bra ennu men tills sommaren så må det nog skiftes. Har planer att senke meg til under 10 i år.

Orca
29-04-05, 23:39
Åj. Når det gjelder putter bør du prøve 2ball.

carmensi
29-04-05, 23:40
Har planer på det ja. Har en gammel svensk putter nu og synes den ikke er så bra. Har tron på 2 puttern.

Orca
29-04-05, 23:41
Eller kanskje Ping Doc 17 ? Ping liker jeg, men det er jo fordi jeg jobber med nettverk.

carmensi
29-04-05, 23:48
Har testat Pings Craz-E B. Og den var helt ok.

Orca
29-04-05, 23:56
Jeg bruker Oddesy White Hot nå.

carmensi
29-04-05, 23:56
Førnøjd med den da?

Orca
29-04-05, 23:57
Ja, holder for en GK spiller som meg, men har testet 2ball, og den føles bedre.

carmensi
29-04-05, 23:58
Skall testa litt nu i vår så får vi se. Jeg må bare ha en ny snart.

Orca
02-05-05, 09:41
Runden igår vra bra, og jeg er egentlig fornøyd selv om jeg bare fikk 16 poeng, med tanke på at jeg strøk 10 hull så er ikke det så ille :)

carmensi
02-05-05, 11:07
det var ikke ille det ju. Ettersom du strøk 10 hål. Men det blir sikkert bedre ut i sommer. Skall ut på en ny runde på torsdag og fredag så da hoppes jeg att det går bedre. :knegg:

Orca
02-05-05, 11:49
Men Borre kan anbefales, det er en fin bane.

carmensi
02-05-05, 12:56
Får se om jeg får tid til og ta en tur til Borre i år. Så den er i bra skikk da. Liker ikke og spela på baner som er i dåligt skikk. Spelade på Østmarka i fjor og da var det 4 hål som hadde provisorisk green. Samt 2 hål med provisorisk tee. Synes att det så trist att dem tar fullt betalt før en bane i sånt dåligt skikk. Speler hellre på Nes som har kanon bane just nu. Greenerna er bra og ruffen er lav så man kan slice og hooka så mye du vill. Har hørt att Hauger har bra bana nu, Skall kansje testa denne i helgen.

Orca
02-05-05, 14:13
Har Hauger åpnet? Da må jeg ringe den ene leverandøren min, de har spillerett der :)

carmensi
02-05-05, 14:19
Jepp! Det tror jeg. Pratade med en ven og han sa det i alla fall. Og enligt han så skall grenerne vara i bra skikk.

Orca
02-05-05, 15:22
Da får jeg ringe med engang :)

carmensi
02-05-05, 15:48
Hoppes att du får en fin tur på Hauger da. :hyper:

Orca
02-05-05, 15:56
Det blir nok før i slutten av Mai, har ikke tid før. Men kanskje det blir en runde andre steder (hvor jeg må betale selv) :)

carmensi
02-05-05, 16:00
Så trist da. Var er du medlem?

Orca
02-05-05, 16:04
Drammen GK. Så jeg går vel noen runder på Skoger Golfbane

Orca
02-05-05, 16:04
Drammen GK. Så jeg går vel noen runder på Skoger Golfbane

carmensi
02-05-05, 16:09
Selv er jeg medlem på Nes og dem siste åren har banan varet i veldigt gott skikk. Speler en hel del på Hauger og blir litt på Losby og, Men der er det så inmari dyrt så det blir ikke så mange ganger i året. Sen blir det ett par turer til Drøbak og. Den er grei men litt smal på visse av hålen.

Orca
02-05-05, 16:11
Jeg rakk 8 runder ifjor, håper på det dobbelte i år.

carmensi
02-05-05, 17:45
Såpass. det blev nog runt 25 før meg. Hoppes på att det blir mer. Skall ner till sødre sverige i år og spela litt der. Der finnes det gott om fine baner. Har tenkt meg 5 uker ferie i år. Så da får jeg litt tid til golf og. :knegg:

Orca
03-05-05, 10:41
Heldiggris.
men du som er svensk. Jeg har hørt at det er enkelte svenske bilverksted som tar service på bilen din, og men de gjør det så kan du gå en runde på den lokale banen. Du har ikke hørt om hvem det er, og evt hvor?

carmensi
05-05-05, 20:17
Nei det har jeg ikke hørt talas om. Men ett bra konsept før dem som liker att spela golf og ikke orker att serva sin egen bil, som meg hehe.
Idag har jeg varet og kjøpt meg en ny putter. Det blev "2 ball" kostade bare 1795 kr.
Sen var jeg ju tvungen att gå 18 hål. Det gikk faktiskt rett så bra fikk 31 poeng. Ikke illa alls. Hoppes att det blir ett bra golf år på oss. :knegg:

Orca
05-05-05, 21:49
Høres bra ut. jeg fikk endret Lie på køllene mine, så nå slår jeg rettere.

carmensi
05-05-05, 23:21
Det er ju bra det. Idag så lykkades jeg att styre bollen dit jeg ville med drivern. Til høyre eller venstre. Føltes bare så gott. Skall ut imorgen igjen. Slår ut kl 11:00. Kan ikke vente.

carmensi
13-05-05, 22:18
Idag har jeg haft en drit bra dag på banen. Fikk ihop 41 poeng.Fikk min første eagle i år synes det var drit bra, men kommer ikke att senke meg. Hehehe

Orca
13-05-05, 23:03
Ikke dårlig. Jeg gikk 9 hull i kveld. 14 Poeng som jeg er fornøyd med :)

Orca
09-06-05, 21:16
2 runder denne uken. Kongsberg igår, og 29 poeng, Hauger idag, men bare 22 poeng. Men Hauger er en kjempebane nå.
Satser på hvit kort denne sesongen, så jeg får vel komme meg ut å spille litt mere.

carmensi
09-06-05, 21:26
Det bhar ikke gått så bra den siste ukan. Har dratt till meg med en slice veldig stor slice. Sliter som bare den. Men det er ju bare med min driver jeg sliter. Nor er du redo før en hauger tur da. Bare si till så spiller jeg.

carmensi
15-10-05, 18:28
Da har jeg spilt min siste runde før i år. Hur har det gått før er i år da. Eller det blir vell bare Orca før det er vel ikke fler som spiler golf her inne. Selv har det bare gått si og der. Har senkt meg med 0,4 bare i år, det er ikke mye men jeg har kost meg veldigt på banen. :mrgreen: