PDA

Se full versjon : Valgets kvaler...

Elektra
10-03-05, 01:15
Ei venninne skal verve meg i Kulturbiblioteket ( www. bokklubbene.no ), men jeg har litt problemer med å bestemme meg for hvilke bøker jeg vil ha. Jeg får kun en velkomstbok, men hun får tre i vervepremie, og de skal jeg få.

Så er det det at jeg må velge den første nå, siden jeg egentlig vil ha den ganske kjapt. De tre andre kommer senere.

Valget står mellom disse:

Simone de Beauvoir - Det annet kjønn (Komplett utgave)
Hannah Arendt - Eichmann i Jerusalem. En rapport om ondskapens banalitet
Michel Foucault - Galskapens historie

Noen innspill?

Sexy Sadie
10-03-05, 01:21
Jeg har lest den av Hanna Arendt. Den gjorde inntrykk.

Elektra
10-03-05, 01:23
Notert.

Men jeg lurer på om jeg stryker første alternativ for nå iallfall. Jeg fikk mer enn nok feminisme i går...

Ling
10-03-05, 01:24
Aner ikke, dessverre.

Sexy Sadie
10-03-05, 01:31
Arendt var feminist så det holdt og en av etterkrigs-tidens største intelektuelle. Hun var jøde og i mot opprettelsen av staten Israel.

Elektra
10-03-05, 01:39
Jeg vet hun var feminist. Men jeg regner med at boka ikke preges i veldig stor grad av det.

Sexy Sadie
10-03-05, 01:41
Nei, ikke sånn sett. Den forteller oss bare at vanlige mennesker kan bli monstere.

Elektra
10-03-05, 01:45
Det vet vi jo fra før av, egentlig. Iallfall de av oss som ikke er fullstendig historieløse.

Men jeg har litt sansen for Foucault også.Jeg har lest deler av Dicipline & Punish - the birth of the prison. Veldig informativ, og ikke så ille tung å lese som jeg hadde trodd.