Se full versjon : Frances the mute
Hørte dem på radio. Knallbra! De er visstnok geni-erflært, så jeg logga sporenstreks inn på Play.com og bestilte den fra England. Kom på 100 kr med frakt! Noen som kjenner til?
Sexy Sadie
12-03-05, 19:07
ikke hørt! Link til MP3-filer? :hyper:
Rock! Hørtes drit-kult ut med skikkelige gitar-riff og flott stemme. Hørte bare en halv plate da... Skal se om jeg finner en link.
Kult. Jeg skal sjekke det ut senere. Liker rock.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0007GAEW6/102-1714496-5237719?v=glance
Var det ikke disse her teodor var så lykkelig for? Han hadde vært på konsert eller noe? Mars Volta, altså.
Var det ikke disse her teodor var så lykkelig for? Han hadde vært på konsert eller noe? Mars Volta, altså.
Kan godt være det! Har ikke sett det innlegget... Plata heter Mars Volta!
Nei, bandet heter Mars Volta.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/artist/glance/-/231902/ref=m_art_dp/002-2468233-0182423
Nei, bandet heter Mars Volta.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/stores/artist/glance/-/231902/ref=m_art_dp/002-2468233-0182423
Hehe... Stemmer visst det! Aldri hørt verken om plata el gruppa! Dessuten pleier jeg ikke akkurat å være først ute med musikk-kjøp. Dette var bare helt tilfeldig. Måtte bare smi mens jeg enda husket navnet.
Satan, jeg blir provosert når dere ikke kjenner til bandet jeg har hylt meg hes om!!!!
Det er Mars Volta! BAndet heter det. De har gitt ut to plater, først "Deloused in the comatorium" som er steinbra, og så "Frances the mute" som er sinnsykt bra.. Jeg var på konsert med dem for noen uker siden. Alt var utsolgt, men så fant jeg billett på nettet og smokk til flyplassen og kom meg på konsert. Det var steinbra. "Frances the mute" bør høres i sin helhet. Sangene er på fra ca.10 minutter til 30, og det er rimelig kraftig suggesjonseffekt. Trø den på med høyt volum og nyt. Men du må ha god tid. Enkelte temaer begynner å høres jævlige ut, og så glir de over i steinbra greier som gjør at du blir utrolig glad for at du holdt ut litt til... Jeg må innrømme at jeg umiddelbart blir nesegrus forelsket i enhver dame som liker dette bandet. :opptommel:
:hurra: Jeg aner et trekantdrama :hurra:
:popcorn:
Huh? Jeg informerte da om at det var Mars Volta. Jeg tar aldri feil, så enkelt er det :)
Skal sjekke ut greia i morgen.
Jeg informerte da om at det var Mars Volta
Ja, Elektra, ingen irrettesettelse av deg. Du er bra. Det var bare så vondt å se "Frances AND the mute".
Og tequila. Smaken din er uklanderlig. Du er et vakkert menneske.
Jeg informerte da om at det var Mars Volta
Ja, Elektra, ingen irrettesettelse av deg. Du er bra. Det var bare så vondt å se "Frances AND the mute".
Altså! Disse hadde jeg ingen anelse om før igår jeg hørte dem på radioen. Trodde jo t o m navnet på plata var navnet på bandet. Du får ta høyde for litt svinn i ekstrem-tilfeller.
Nå har jeg rettet opp navnet! Fornøyd?
Har presis lastat ner Mars Volta den var helt ok. Takk før tipset.
Stort sett alltid fornøyd med deg. Nå ble jeg ekstra glad.
Stort sett alltid fornøyd med deg. Nå ble jeg ekstra glad.
Lettet! Ser jammen ut til at jeg kan ha en ekteskaps-kandidat i bakhånd i tilfelle Carmensi skulle gå lei av kveruleringen min... og hive meg ut!
Jeg hadde aldri taklet presset med å erstatte en skåning... Jeg kjenner mine begrensninger. Men dog.. Jag bangar inte før någet!
Banger ikke jeg heller! Ikke i det HELE tatt!
Satan, jeg blir provosert når dere ikke kjenner til bandet jeg har hylt meg hes om!!!!
Det er Mars Volta! BAndet heter det. De har gitt ut to plater, først "Deloused in the comatorium" som er steinbra, og så "Frances the mute" som er sinnsykt bra.. Jeg var på konsert med dem for noen uker siden. Alt var utsolgt, men så fant jeg billett på nettet og smokk til flyplassen og kom meg på konsert. Det var steinbra. "Frances the mute" bør høres i sin helhet. Sangene er på fra ca.10 minutter til 30, og det er rimelig kraftig suggesjonseffekt. Trø den på med høyt volum og nyt. Men du må ha god tid. Enkelte temaer begynner å høres jævlige ut, og så glir de over i steinbra greier som gjør at du blir utrolig glad for at du holdt ut litt til... Jeg må innrømme at jeg umiddelbart blir nesegrus forelsket i enhver dame som liker dette bandet. :opptommel:
Steike Mars Volta var skikkelig dirorganised noise, dette er hva jeg kaller på kanten til hva som kan kalles musikk...
Steike Mars Volta var skikkelig dirorganised noise
Du kan begynne med de lett tilgjengelige sangene "the widow" og "l via l viaquez" fra Frances, og så "Televators" og "Inertiatic ESP" i fra Deloused. Det er helt streite sanger. Det er sånn musikk som vokser.
Jeg ble forresten overrasket over at det var en stor del av publikum som var damer.
:hurra: :tøff: Glad att jag kan lære er Normen något gøy og. "Jag bangar inte før något" Er en bra frase. Har fler på lager. :knegg:
En dag skal jeg klare å skrive det riktig også..... :knegg:
Var ikke noe særlig behagelig å høre på den CDen ..
Nei, Dido er behagelig . Disse dekker andre aspekter.
Sånn tannlegebor og heroinknekk musikk ..
Nei, sånn som du ikke liker i utgangspunktet, eller som virker litt uorganisert. Og så glir det inn en rytme, og så utvikler det seg. Og så står du bare og holder takten med hele kroppen og lar deg dras med i mektige følelser. Og så blir det vakkert og sørgmodig og fortvilet før det blir behagelig og gripende. Sånn musikk.
Hører litt Tortouise lyder på låt nr. 11...
Gå gjennom de sangene jeg nevnte tidliger her først. Det er veldig bra å ta det inn rette veien...
Er ikke sikker på hva du mener med rette veien, jeg synes gitaren gir assosiasjoner til Tavleskraping på ESP'en, hverken særlig komplisert eller meliodiøst, og ikke særlig revolusjonærende, men kanskje mer psykotiske tekster ... det gjelder vel alle tekstene faktisk ... Televators er derimot litt lyttbar .. men han kan ikke synge mannen stakkar .. det er off tone i forhold til instrumentene ..
Mannen synger meget bra. Med den stemmen kunne det lett blitt et dårlig 80-talls softheavy band, men nettopp det at han har kav kontrol på sangen hever det til noe bra.. Gitaristen kan til tider minne om Zappa. Han er også behagelig langt vekke i fra puddelheavygitar sounden. Tekstene er snåle. Litt sånn at du forstår alle ordene, men fatter ikke helt hva han sier. Bra at du tar deg tid til å sjekke ut musikken. Det er en god holdning. Ingen har sagt at du kommer til å like den, men så vet du i hvertfall om du går glipp av noe.
Aldri vært noen fan av Zappa heller jeg da... mye eksperimentell noise som ikke burde vært hause opp så mye der i gården og ..
Ah.. Zappa..."The Adventures Of Greggery Peccary" i fra studio tan er steinbra. Kan minne litt om musikken i gamle Tom og Jerry filmer. Jeg syntes Zappa var overmåtlig barnslig før. Men så av en eller annen grunn begynte jeg å like ham veldig godt. Plater som "The best band you never heard in your life" og "Ship arriving to late to save a drowning witch" samt "Joe's garage" er veldig bra.
Er vel sånn musikk en må være akustisk musiker for å få fenge i ...
CD'en kom igår! Tror jeg bestilte den på mandag! Fort og kjapt!
For å si det sånn, så bynte jeg LURE, etter å ha lest en del innlegg her, om dette lissom skulle være so called utilgjengelig musikk!
No way!!! Dette har jeg hørt før! Jeg har hørt ALT før! Men det var en en glup kombinasjon av.... Pink Floyd, Led Zeppelin, Santana, og sikkert haugevis av band jeg ikke husker i farta.... og RHCP! Ikke minst! One of my great favorites! Både John Frusciante og The Flea spiller jo på skiva.... Kult! Lot meg IKKE skremme! BRA musikk!! Digga den fra første stund! Skremmende egentlig !!! Kan jo lett bli kjedelig dah.... ettersom man digger den sååå bra umidelbart! Liker litt utfordringer jeg....
Gratulerer med ny cd.. Jeg likte også cd'en fra første stund. Men jeg hører mye rart, så jeg tror jeg er veldig fleksibel. Jeg synes denne cd'en virker som om den kan spilles mye før man går lei. Litt på grunn av lange sanger med varierte temaer. Men, vi får se. Hadde jeg visst at du likte dem skulle jeg dradd deg med på konserten. Jeg hadde selvfølgelig to billetter for sikkerhets skyld.
Å!!! HER i byn??? Ja, men da visste jeg jo ikke hvem de var...lurte på det med fly; om du dro til England el no, men da skjønner jeg jo at bor på en annen kant av landet!
Når var dette forresten? Denne skiva er jo rimelig fersk! Produsert i 2005! P.t. befinner vi jo ss bare i årets tredje måned!
Kokken Tor
31-03-05, 17:19
Utrolig bra band. Flott musikk.
Utrolig bra band. Flott musikk.
Velkommen i klubben! :opptommel:
Idag kom min andre cd med Mars Volta fra England - D-loused in the commatory. Skal bli spennende å sammenligne den med Frances the mute.
Får nok ikke hørt gjennom den før på fredag kveld!
Å, det er noen steinbra sanger på den også! Hørte den på hyl på jobben i dag..
Er det noe jeg ikke har fått med meg? Har jeg vært vekke igjen? Faen...
Så der er du? :snurt2:
Han kommer visst ikke på banen før noen nevner Mars Volta!
Jeg er egentlig glad for at jeg hørte den siste først! Den er mye ner nyansert enn den første....
Sexy Sadie
09-04-05, 13:22
Jeg kommer meg aldri unna metal, men det er ikke ille det heller. :opptommel:
Jeg er egentlig glad for at jeg hørte den siste først! Den er mye ner nyansert enn den første....
Der er jeg helt enig. Bortsett fra at jeg er helt uenig. Den siste er mye bedre, men det var best å ha hørt den første først, for da ble den siste mer opptur en andre veien. Så egentlig blir det "Uenig, enig".... Som om noen bryr seg. Jeg sitter vel egentlig her og raller for meg selv, tenker jeg..
Har lastet begge CDene ned og hørt dem et par ganger nå.
Jeg synes det minner litt om Faith No More, spesielt måten vokalisten bruker stemmen på. Men bassisten i FNM er bedre :hibabe:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.