Se full versjon : Ragnarok
12. mars 2005 var så og si hele Europa dekket av snø og en kunne måle temperaturer på -20 grader i Nederland, våravlingene slo feil. Er dette slutten? Har Golfstrømmen fått nykker, slik som spådd, på grunn av våre klimaendringer?
Harde tider i møte gett..
*flytter til sør-amerika*
Best att vi har mye :sengevals Innan det er før sent. :knegg: :
Verden går ikke under, det er bare dere mennesker som dør ut.
Ja men vi kan ju ha en masse :bakfra: før det. :knegg:
Noen som har sett en oversikt over klimaprognosene når strømmen snur?
Det blir jo kaldere i Europa men så har vi global oppvarming som heve temperaturen. Blir det en utjamningseffekt av det? Kanskje ikke mye men litt?
Er det ikke bare til å bytte sikringen hvis golfstrømmen går?
Vi leier inn 500 000 000 kinesere til å paddle golfstrømmen i riktig retning.
Hold pisspreiket deres til pisspreikforumet.
Pisspreik? Neppe mer pisspreik enn alle disse klima dommedagsteoriene.
Jordens undergang har blitt spådd bestandig. Jeg ser faresignalene når det gjelder klimaendring, men jeg er stygt redd det ofte blir blåst opp av organisasjoner med økonomiske motiv. Akkurat som Greenpeace. At Japanerne slakter mer enn 100 ganger så mange hval som norge gjør så har det altså vist seg å være god business å gneldre på oss. Akkurat slik er det nok i dette tilfellet også.
Jeg mener ikke at vi ikke skal bry oss om hva som skjer med jorden, men jeg vil ha fakta! Nå føler jeg at jeg får mest propaganda og hysteri.
Som sagt, det er bare dere mennesker som dør ut, verden går overhode ikke under av den grunn. Klimaendringer på ses i et stort perpektiv. Det blir kaldt og varmt i perioder. Dere klarer ikke å holde ut kulde til det blir varmt igjen. Men resten av verden går videre.
Vel når 95% av forskerne mener vi allerede er inne i en klimaendringsfase som er irreversibel så er det fakta. De sterke monetære interessene er neppe greenpeace, men heller oljeselskapene og tungindustrien. Hvis du tror klimaproblemene er noe som er skapt av miljøvern så trenger du oppdatere deg en god del. Problemet var jo nettopp slike som Fritz som hardnakket krevde mer bevis for 30 år siden, da drivhuseffekten først ble påvist. Nå sitter vi her 30 år etter og vi har virkelig pisset i salaten, det er ingen vei tilbake, gjør dere og deres avkom klare for dårlige tider, dette er bare begynnelsen.
"Dere" mennesker?
Nå lurer jeg veldig her altså... :knegg:
Som sagt hold pisspreiket til riktig forum.
Nå sitter vi her 30 år etter og vi har virkelig pisset i salaten, det er ingen vei tilbake, gjør dere og deres avkom klare for dårlige tider, dette er bare begynnelsen.
Det er ikke sikkert vi har vondt av klimaendringer selv ikke relativt grove klimaendringer. Det som er det springende punkt er om de blir så store at liv opphører. Det er ikke bra.
Her har du "facts" om hva miljøbevegelsen egentlig består av.
1) Den gemene hop. Folk flest, vi ser på TV og blir litt skremt av alt mulig fælt som nå tilskrives global oppvarming, og er av den oppfatning at selv om vi ikke tror helt på dette, så er det vel best å være føre var.. Er stort sett av den oppfatning av at de i gruppe 4 passer på oss og vet best.
2) De seriøse forskerne. Disse gjør det de skal, de forsker og bringer verden videre. De hører man lite til, fordi forskerne i gruppe 3 overdøver dem fullstendig.
3) De useriøse forskerne. "Jo mer det skremmer, jo mer penger til vår sak", denne kampgruppen bidrar med de mest skremmende scenarioene, og er de som blir brukt i media og av gruppe 4.
4) De godtroende politiske. Dette er moderate og ellers kjeldelige politikere som bruker miljøsaker som "hjertesaker" for å oppnå politisk makt og innflytelse. Mest ute etter egen vinning, og aldri helt troverdige i miljøspørsmål.
5) De ondsinnede politiske. Til tross for over hundre år med velstand og fremgang i vesten er det de som fortsatt ser på frie markedskrefter og liberalisme som en trussel. Etter at det gamle USSR ble nedlagt, er det påfallende hvor mange gamle AKP-MLere og rabiate personer fra Venstresiden som nå marsjerer under den "Rød/Grønne" fane. Men, la deg ikke lure. De står for de samme anti-vestlige og anti demokratiske prinsipper som før, de har bare kamuflert seg under en annen "fane". De fremhever seg også i Anti-globaliserings demonstrasjoner og enhver annen annledning til å vise sin misnøye og hat til den velstand og de demokratiske land de lever i.
Og som et alternativ til det hysteriet de i gruppe 5 i særdeleshet ønsker å skape, kan du jo lese dette for å gi deg et litt mer nyansert syn på tingene.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/991898/posts
Som sagt hold pisspreiket til riktig forum.
Det er ikke pisspreik. Det er bare for menneskene at det er katastrofe, og for en del dyr, men mangfoldet kommer tilbake igjen med tider og stunder. Ragnarok er vel slutten på hele verden, ikke bare at ømtålige vesener som menneskene sliter? Eller mente du billedlig, at det kommer til å bli mer naturkatastrofer og turbulente tider? Da tror jeg du har rett. Vi er tross alt ikke laget for å tåle særlig variasjon i hele tatt. En liten fjert i universell sammenheng er nok til å båse bort alt vi lever for. Tror du det blir verre enn en liten istid evt. superhøy fuktighet? Les "Mindstorm" bøkene til Peter F. Hamilton, han har noen veldig realistiske og gode skildringer av en ikke så fjern fremtid påvirket av global oppvarming.
Seff vil ikke livet opphøre mahn, men at en del millioner vil stryke med ser jeg som stort sannsynlig og at våre livsmønstre rundt omkring på kloden blir radikalt endret er vel og sikkert, men slikt har vi vært igjennom før, vi kom tross alt etter 5 års total krigføring og, vi overlever 100 år klimaproblematikk, men det blir ingen kake og sjampange. Det blir derimot, tørke, flom, avlinger som slår feil (uår), sult, stormer, ødelagt infrastruktur osv.
Ha ha! Her ble det mange lange innlegg etterhverandre. :opptommel:
Beklager, jeg skal ikke skrive uvesentligheter i dine tråder mer. De skal få bestå som de seriøse dokumentene de i utgangspunktet kan bli. Om.... Ragnarok?!?
Her har du "facts" om hva miljøbevegelsen egentlig består av.
1) Den gemene hop. Folk flest, vi ser på TV og blir litt skremt av alt mulig fælt som nå tilskrives global oppvarming, og er av den oppfatning at selv om vi ikke tror helt på dette, så er det vel best å være føre var.. Er stort sett av den oppfatning av at de i gruppe 4 passer på oss og vet best.
2) De seriøse forskerne. Disse gjør det de skal, de forsker og bringer verden videre. De hører man lite til, fordi forskerne i gruppe 3 overdøver dem fullstendig.
3) De useriøse forskerne. "Jo mer det skremmer, jo mer penger til vår sak", denne kampgruppen bidrar med de mest skremmende scenarioene, og er de som blir brukt i media og av gruppe 4.
4) De godtroende politiske. Dette er moderate og ellers kjeldelige politikere som bruker miljøsaker som "hjertesaker" for å oppnå politisk makt og innflytelse. Mest ute etter egen vinning, og aldri helt troverdige i miljøspørsmål.
5) De ondsinnede politiske. Til tross for over hundre år med velstand og fremgang i vesten er det de som fortsatt ser på frie markedskrefter og liberalisme som en trussel. Etter at det gamle USSR ble nedlagt, er det påfallende hvor mange gamle AKP-MLere og rabiate personer fra Venstresiden som nå marsjerer under den "Rød/Grønne" fane. Men, la deg ikke lure. De står for de samme anti-vestlige og anti demokratiske prinsipper som før, de har bare kamuflert seg under en annen "fane". De fremhever seg også i Anti-globaliserings demonstrasjoner og enhver annen annledning til å vise sin misnøye og hat til den velstand og de demokratiske land de lever i.
Og som et alternativ til det hysteriet de i gruppe 5 i særdeleshet ønsker å skape, kan du jo lese dette for å gi deg et litt mer nyansert syn på tingene.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/991898/posts
Punkt fem vil jeg gjerne krangle litt med deg om. Men det er en viss sannhet i det, bortsett fra at jeg vil si demokrati er mye mer enn å velge en president som er betalt en billion dollar av forgiftende industri til markedsføring, en gang hvert 4. år.
Grunnen til at en finner en del venstre radikale på miljøsiden i politikken er ikke så underlig, de er stort sett opptatt av andre verdier enn monetære. Dvs. det enten være seg tristhet over sult, nød, artsutryddelse osv. og forpliktelser til fremtidige generasjoner. Det er noe med å lære å se det vakre i det vi ødelegger og ikke bare lære å se det vakre i det som selv kunstig skapes. Det finnes da og megalomanikere på venstresiden og, men jeg vil tørre å påstå at det er høyresiden som har den dominerende posisjonen på det området for tiden.
Jeg synes uansett det blir en avsporing, i forhold til hva en faktisk må gjøre seg forberedt på i framtiden, angående miljøproblematikken. Det er tross alt selv i de mest egoistiske egeninteresser nå å tilpasse seg de dystre realitetene for de neste 100 år. Jeg er dypt pessimistisk, det politiske system vil aldri klare å rette opp saken, vi har debatten nå, debatten - 30 år etter at vi burde ha tydd til radikal handling.
Fokus må nå og rettes mot strakstiltak som kornlagre, diker og styrking av infrastruktur mot stormer. Flomvarsel og flomnødhjelp, tørkevarsel og tørkenødhjelp. Overlevelsesteori i et hardere klima på alle plan, enten det nå viser seg å gi oss tørke eller ekstrem kulde, eller kanskje begge deler.
Bare sånn kort innpå, i alle fall om du vil ha en seriøs tråd, vær så snill å ta tilbake Gong fremfor kun G. WonderG ble fryktelig lett til KennyG, og så var farsen i gang. :knegg:
Steinar Lem sa en gang at når du har full fart mot et isfjell så hjelper det ikke å redusere farten en smule. Han er ekstrem, men han er ikke dum.
Mennesket er det mest tilpassingsdyktige dyret på jordkloden.
Om ting går til helvete, og det tviler jeg ikke på at det gjør før eller siden, så tilpasser vi oss til det nye helvetet.
Etter min mening, og denne er litt ekstrem, så er det vi trenger mest akkurat nå; en halvering av menneskepopulasjonen.
Det vil løse en hel haug med problemer.
Unskyld meg, men det hørtes sinnsjukt psykopatisk ut ...
Da bør du sjekke opp definisjonen av psykopat. Men at det er litt søkt, det er jeg med på :)
Unskyld meg, men det hørtes sinnsjukt psykopatisk ut ...
Var det meg du mente?
Jeg vet den er ekstrem, men hvis du prøver å se litt på det store bildet vil du se at det slettes ikke er så dumt.
Hvordan det skal gjøres derimot har jeg ingen peiling på.
Den er ikke ekstrem i det hele tatt, uketassen.
For å ta den enda lengre; det denne jordkloden trenger er utslettelse av hele menneskerasen.
For kun på den måten kan jorden hente seg inn og bli sunn igjen.
Jorden kan tåle 10-12 milliarder mennesker .. det er bare snakk om prioriteringer
Du vet like godt som meg at de prioriteringene ALDRI vi trå i kraft.
Det vil alltid være en elite som har mest og et flertall som har minst.
Eliten vil fortsette å forurense og å ødelegge.
Og sånn vil det være om vi halverer menneskeheten også.
Men da forurenser de halvparten så mye.
Nettopp.
For det vil være eliten som overlever.
Og de vil fortsette i samme trenden.
Jordkloden trenger at menneskeheten dør ut, hvertfall tilnærmet.
Ikke at det er det beste for menneskeheten.
Som et menneske er du rystet.
Som en elsker av moder jord, må du jo være enig, eller?
Hva tror du er lettest å få til, dongen;
At menneskeheten dør ut, eller at vi på dongevis får alle til å dele av godene og leve i fred og fordragelighet, uten forurensning som tar knekken på kloden?
Vi går i riktig vei, bare litt treigt.
12. mars 2005 var så og si hele Europa dekket av snø og en kunne måle temperaturer på -20 grader i Nederland, våravlingene slo feil. Er dette slutten? Har Golfstrømmen fått nykker, slik som spådd, på grunn av våre klimaendringer?
Tilbake til start!!
Er dette slutten?
Nei, det tviler jeg på, men det kommer ann på hva du mener med slutten...
Har Golfstrømmen fått nykker, slik som spådd, på grunn av våre klimaendringer?
Jeg tviler på at det skjer i år, men at det kan skje, det tviler jeg ikke på.
Bare håper jeg ikke lever når det skjer eller at jeg har flyttet til Syden før den tid :knegg:
Vi går i riktig vei, bare litt treigt.
Jo hardere det blir, jo sterkere kjemper eliten for sine rettigheter. Forventer du at folk drar frem spanderbuksene når naturkatastrofene begynner å tære på oss?!? I tunge tider står vi sammen med våre egne.
Ja, det er det jeg sier, folk kommer til å trekke opp ermene når katastrofene ruller inn, det er menneskets paradoks at de fleste aldri klarer å forespeile seg framtiden, vi rir ut stormen ...
folk kommer til å trekke opp ermene når katastrofene ruller inn
Men jeg tror fremdeles at det er sine egne de trekker opp ermene for. Det er bedre å gi opp de som ikke har det så bra og konsentrere seg om å holde standaren høy for oss rike. Men mulig du har rett. Det vil i så fall imponere meg hvis menneskeheten faktisk står sammen og til og med inkluderer svake hvis det skjer på bekostning av noe som helst.
.. vel, du har nok rett i det ...
Fremover i tid vil vi reise herfra i større og større anntall - nære planeter først, så utenfor solsystemet.
Jeg håper vi klarer det før vi ødelegger jorden først.
"Jorden er menneskets vugge, men barnet ligger ikke i vuggen lenge"
:)
Ref: Peter F. Hamilton (som vanlig)
"Jorden er menneskets vugge, men barnet ligger ikke i vuggen lenge"
Akkurat nå er barnet i begynnelsen av tenårene og driver og ødelegger barnerommet...
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.