Se full versjon : Grønne fingre
Kjøpte som sagt inn noen planter, men det jeg nå lurer på er om den ene planten min blir stresset av lys til forskjellige tider. Tenker på at den får dagslyset sitt, så har det mørkt noen timer for så å få innelysene, kan dette hive plantens balanse helt av hengslene?
Noen planter trenger stabilt lys.
Du bør lese om dem i en bok eller på internett eller spørre noen i plantehandelen.
Det er en slyngplante, de som får vakre hvite blomster, den har forgreinet seg over en meter på to uker ... men samtidig skjedder den blader i ett sett, jeg knepet de av etterhvert som de ble gule, nå tror jeg den nesten har stabilisert seg. Kjapp utvikling på den planten, virker som den bare har tilpasset seg de nye lysomgivelsene .. lurer litt på og om den skal ha vann hver 5. dag og en gang i uken, som sagt i butikken, for den er tørstig og...
Jeg har IKKE grønne fingre men jeg har en plante som er helt utrolig.
Jeg glemmer vann og den ligger utover hjørnebordet som en vissen haug. Totalt ferdig. Så vanner jeg og 6 timer senere strutter den av liv!
Den heter SPATHIPHYLLUM en grønn buske sak med hvite orkidelignende blomster.
Helt utrolig plante. En plante etter min smak. Resten dør før eller siden. Helst før.
:knegg:
Høres ut som denne her:
http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/1127625.html
Likte spesielt denne delen her:
Et litt spesielt bruksområde for humle er for demping av den mannlige kjønnsdriften.
Det står ikke hvilken farge blomstene får, men det ser jo ut til å stemme med tanke på hvor fort den vokser...
Humle inneholder østrogen vel?
http://www.southerntropicals.com/galleries/Spathiphyllum/
Jeg glemmer vann og den ligger utover hjørnebordet som en vissen haug. Totalt ferdig. Så vanner jeg og 6 timer senere strutter den av liv!
Helt utrolig plante. En plante etter min smak. Resten dør før eller siden. Helst før.
Høres ut som noe som vanligvis vokser i ørkenen.
De kjennetegnes ofte med at de dør nesten ut når de ikke har vann, for å så livne til noe sinnsykt når de endelig får det.
I det ville vesten ble de brukt av svindlere for å selge Natureleksirer av ymse slag.
Man heller litt vann på planten og vips så våkner den til liv, tenk hva den kan gjøre for helsen din...
De som har lest Lucky Luke vet hva jeg snakker om....
Kjøpte som sagt inn noen planter, men det jeg nå lurer på er om den ene planten min blir stresset av lys til forskjellige tider. Tenker på at den får dagslyset sitt, så har det mørkt noen timer for så å få innelysene, kan dette hive plantens balanse helt av hengslene?
Du burde ha et navn slik at du kan finne informasjoner om den da. Står det ikkenoen merkelapp eller noe slik noe sted?
Høres ut som noe som vanligvis vokser i ørkenen.
De kjennetegnes ofte med at de dør nesten ut når de ikke har vann, for å så livne til noe sinnsykt når de endelig får det.
I det ville vesten ble de brukt av svindlere for å selge Natureleksirer av ymse slag.
Man heller litt vann på planten og vips så våkner den til liv, tenk hva den kan gjøre for helsen din...
De som har lest Lucky Luke vet hva jeg snakker om....
Joda kjenner mannen som er raskere en sin egen skygge ja.
Men denne planten er jo genial. Det er rett før den hopper opp å tar kvelertak på meg når jeg glemmer å gi den vann :)
Ikke mange planter som er så flinke å si ifra da.
Humle inneholder østrogen vel?
Jepp.
Det finnes også mye av et østrogenlignende stoff i humleplanten. Det høye hormoninnholdet har blant annet ført til at humleplukkersker får hyppigere menstruasjoner enn normalt.
Du burde ha et navn slik at du kan finne informasjoner om den da. Står det ikkenoen merkelapp eller noe slik noe sted?
Det er egentlig bare to klatreplanter som selges, denne og eføy, og det er ikke eføy ... husker ikke navn ..
Hos oss er det mannen i huset som har grønne fingre... Men jeg kan noen NAVN på planter... tror jeg!
Hos oss er det mannen i huset som har grønne fingre... Men jeg kan noen NAVN på planter... tror jeg!
Jeg har en følelse av at det er DU som er mannen i huset :knegg:
Jeg har en følelse av at det er DU som er mannen i huset :knegg:
Jasså??? :sjokk:
Wonder why... :knegg:
Jeg har for øvrig 2 grønne planter på jobben jeg tar godt vare på. En fredslilje og en gummiplante. Sånn ekte gummi da... :knegg: De har fått navnskilt og fin plass i vinduet. De heter for øvrig Waldemar Willniss og Magnhild Maasadothen.
Har to pengeplanter i vinduet, det skapte litt debatt ... :hykler:
Har to pengeplanter i vinduet, det skapte litt debatt ... :hykler:
Tror jeg på... :knegg:
Lurer på om den ikke egentlig heter Judas-penge!
Alt hørt dem beskrevet som pengeplanter ..
Du må prate med plantene dine, vettu, kjære. ;) Eller skal jeg kanskje ta over ansvaret for de grønne? Jeg har selv stor erfaring og ca 30 stk her selv. :dulte:
Planter har en beroligende virkning har jeg hørt.
Planter har en beroligende virkning har jeg hørt.
Ja, men noen av dem må du tørke og røyke først..
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.