Se full versjon : Å skrive søknader
Sitter her og vrir hjernen uten å komme på noe bra å skrive i en søknad. Jeg har skrevet så mange etterhvert, at det omtrent har blitt rutine, og det er virkelig ingen god ting.
Æsj... Lei av å være arbeidsledig nå. Noen tips?
Så absolutt ikke, men jeg må vel snart finne meg en jobb selv, satser på noe nattevakt greier ...
ahh
En fremtidig kollega :opptommel:
hva med å kontakte ett vikarbyrå? Det kan ofte være veien til en fast jobb.
Oh Elektra, let me. Jeg er god på sånnt.
Vikarbyrå funker alltids hvis man er lei av å skrive søknader. Men kontakt det rette, sånn at oppdragene ikke ender opp med å sortere egg på Prior.
Eller inspisere bananer på Filipstad.
Eller inspisere bananer på Filipstad.
ouch . .
. . høres ut som noen har erfaring?
men en ting jeg har opplevd Elektra er at noen begynner å komme personlig med søknaden, og personlig når de skal følge opp også.
Kan jo være en fordel at de ser ditt nydelige smil vettu ;)
:)
Jobbene skal komme til deg.
Da kan du nok vente en stund.
Jeg sendte en mail søknad ista.
Får den nok ikke. mange hundre søkere. :kjerring:
Vikarbyråer funker ikke. Ikke så lenge arbeidsmarkedet har vært hardt lenge, og jeg ikke sitter på spisskompetanse eller bred erfaring av noe slag. De ler av meg, og vil knapt nok sette meg i kassa noen plass. Jeg kan visst få oppdrag som oppvaskhjelp, liksom.
Og nå i det siste har det ikke vært noenting å søke på for min del, så jeg holder på med søknad til nattarbeid på bensinstasjon, av alle ting. Men det burde gå greit, og jeg tror ikke man får direkte dårlig betalt. Og uansett så er det bare en jobb, og en jobb må jeg ha mens jeg leter etter en bedre jobb som har litt relevans. Økonomien er mer enn litt trang for tiden.
Men jeg er så jævla lei av hele opplegget, og av nederlag på nederlag, at å virke entusiastisk i en søknad er en tilnærmet umulighet for tiden...
Jeg søkte jobb på "eddies lille bakeriteater" en gang da jeg var ung og trengte ekstrajobb. Jeg ringte til Eddien selv og sa at jeg ville ha jobb. Han lurte på hva jeg kunne. Jeg sa at jeg kunne overhode ikke noenting som hadde med hans greier å gjøre, men at jeg var en positiv fyr. Han lo og så fikk jeg jobben forran nærmere 50 bakerifolk som sikkert kunne alt. Møt opp personlig og snakk med folk, det er beste måten å få jobb på. Jeg behandler jevnlig søknader hos folk som vil ha jobb, og det er ikke lang tid før de er glemt hvis de ikke skiller seg ut.
Argh... Møte opp og møte opp. Det er ikke så forbanna lett når søknadene skal sendes sentralt, og man ikke egentlig vet hvem det er som skal gå gjennom de. Og så er det vanskelig å få til rosa og parfymert papir på mail...
Søknaden er iallfall sendt, og jeg har bestemt meg for å ta tidlig påskeferie. Middag på freddan, teo?
Jeg er klar. Ca. klokken? Jeg er normalt på jobb til i tre-fire tiden, men det styrer jeg selv. Har forresten kontor ikke langt i fra jernbanen...
Det er det jeg ikke helt vet ennå... Jeg har to valg, enten å komme til Stavanger 12-ish, eller 16-ish.
Du er ikke en farlig voldtektsforbryter, vel?
Nei, jeg er sannsynligvis den snilleste mannen du noengang har møtt. Uansett så er vi jo midt i byen, så du kan bare dunke sidemannen i skulderen og si "Unnskyld, kan du fjerne denne mannen som driver og voldtar meg". Hvis du kommer klokken 12 hadde det vært perfekt. Så spiser vi en tidlig middag. Jeg gleder meg.
Også kalt lunsj. Må finne ut når det er transport videre, så jeg vet hvor lang tif jeg har.
Argh. Hadde lyst å gå her, men de åpnet ikke før 18.00.. http://www.herlige-restauranter.com/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=36853
Da må jeg se litt. Er du en sånn som kun spiser middag til faste klokkeslett?
Nei, jeg spiser hva som helst når som helst. Men ikke en plass som krever fine klær.
Nei, jeg tror ikke det er plasser i Stavanger som krever fine klær. Bortsett fra hjemme hos foreldrene til en kamerat av meg..
ahh
hva type nattevakt?
Jeg går gjerne på timbuktu.
Der vil jeg spise følgende:
forrett: Dampete blåskjell med hvitløk og chili
hovedrett: Fransk andebryst med kenya bønner, kongeøsterssopp, estragon- og ferskenrisotto og rødvinsjy
dessert: Mandel- og sjokoladeparfait med marinerte frukter
Når kommer du? Jeg spandere selvfølgelig en middag på deg eks-kone-eks-stemor.
Finner nok en annen plass som har åpent på fornuftige tidspunkt. Selv om den menyen til ano hørtes helt ypperlig ut...
Finner nok en annen plass som har åpent på fornuftige tidspunkt
Jepp, jeg er på saken
Jeg tar med meg ungene til sommeren.
Skaffer du barnevakt?
ahh
hva type nattevakt?
Jeg er nattevakt på et stort kontorbygg. Jobben er enkel og totalt uten utfordringer. Hvem som helst kan gjøre den, men det passer meg utmerket fordi sånn innimellom dukker det opp store prosjekter andre steder og da bruker firmaet meg der istedet, siden jeg har laaaang erfaring fra prosjektjobbing.
På den måten blir jeg ikke lei av å sitte her :)
Skaffer du barnevakt?
Jepp
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.