Se full versjon : Legge om dekk
Har ikke lappen og da gjør jeg det heller ikke...(er desverre ikke lenge til jeg har den,da må jeg vel skifte og :paranoid: )
Så ille er det vel ikke? Bare ikke gjør som pappa... Han monterte et av dekkene litt feil (skjønner ikke hvordan han klarte det), slik at det rullet feil vei i forhold til det egentlig skulle. Resultatet var at vann ble presset inn i sporene og ikke ut av de. Kjøreopplevelsen ble ikke helt optimal, for å si det sånn.
Det var bare ett av dekkene. Det hadde vært verre hvis han hadde gjort det på alle.
Det må vell vare to dekk han satte feil og ikke ett?
Ja, jeg lurer litt på det.
Det må det annars så hadde det nog sett rett så komiskt ut om han hadde satt dekket fram og bak. Hadde nog stukkit ut litt mye. :knegg:
Sexy Sadie
03-04-05, 14:19
Det er da ikke noe problem å skifte dekk, det gjør man da bare.
Låne elektrisk skrumaskin på bensinstasjonen , gjort på en to tre.. og skikkelig skrudd fast ..
Han monterte et av dekkene litt feil (skjønner ikke hvordan han klarte det), slik at det rullet feil vei i forhold til det egentlig skulle.
Pappan din er litt rar, eller? :knegg:
Pappan din er litt rar, eller? :knegg:
Ikke i det hele tatt.
Forøvrig hadde jeg en drøm her hvor jeg prøvde å finne opp hjulet, men konkluderte med at vekten på hjulstangen - friksjonen mot stangen mellom hjulene ville gjøre rullingen umulig - så da skjønte jeg plutselig hvorfor indianerne ikke hadde funnet opp hjulet - de gadd aldri prøve ..
Gidder du å ta mine også, kjære?
Jada, vi har jo ingen barn som må skånes for nye ord må vite.
Tror jeg drøyer enda 3 uker.
Låne elektrisk skrumaskin på bensinstasjonen , gjort på en to tre.. og skikkelig skrudd fast ..
Problemet med det, er at den skrur igjen boltene så hardt at du er avhengig av elektrisk skrumaskin for å få av hjulene igjen.
Bedre det enn at hjulene løsner da ... men seff, de tar seg rikelig betalt på bensinstasjonene og har man litt ekstra tips så slipper en køen og .. jeg gleder meg i hvert fall til svevestøvet er ute av lufta ..
Men burde man skifte dekk allerede ?
Amerikanern melder jo snø og crap over Trøndelag enda.
4 april. Siste frist.
Siste frist mæ i ræva !
Det er noe som heter å kjøre forsvarlig og etter forholdene.
Selv om Finnmark o.l. har 1.mai til 15oktober eller noget i den dur.
Er det slik at jeg må kjøre med utskrift av værmeldingen om jeg skal på en lengre tur i Trøndelag-fylke eller får jeg bot da også montro.
Jeg tror vel ikke at det hjelper om du får med melding fra Kristen Gislefoss om et rasshull av en UP-Onkel stopper deg med piggdekk.
Jeg har aldri skifta et dekk i mitt liv.... selv om jeg fikk lappen da jeg var 19! :flau:
Base: ja, rasshull til UP har jeg lite tilovers for.
Jeg har aldri skifta et dekk i mitt liv.... selv om jeg fikk lappen da jeg var 19! :flau:
Gift med en mann som har skjønt sin oppgave i livet eller ?
:knegg:
Fikk høre om en nå. En fyr ble stoppet et stykke unna der jeg jobber og manglet et lys. Han fikk da et muntlig pålegg om å bytte pære. Purken følger etter ham til nærmeste bensinstasjon, ser på at han bytter pære, for så å gi ham et forelegg på 2000 spenn.
UP folk som står på nyhetene og forklarer om sine "ulykkesforebyggende tiltak" er bare idioter. Up er bare jævler som ble plaget som små og som nå skal hevne seg på hele verden.
Det er faktisk krav om at du har slikt i bilen.
Reservepærer asså.
Nylov / Direktiv. Men det der var en kukete purk.
Men man må nevne at det finnes snille også da.
Gift med en mann som har skjønt sin oppgave i livet eller ?
:knegg:
Absolutt! Men nå har jeg ikke vært sammen med ham hele midt bilkjørende liv. Men jeg har 'tilfeldigvis' alltid vært så 'heldig' å ha pappa eller en kompis eller en nevenyttig venninne på middag eller no AKKURAT når det har vært tia for å skifte dekk... :knegg: Jeg har aldri punktert når jeg har kjørt alene. Men før eller siden gjør jeg vel det, så da får jeg meg en liten utfordring... for å si det mildt!
Det er faktisk krav om at du har slikt i bilen.
Reservepærer asså.
Nylov / Direktiv. Men det der var en kukete purk.
Men man må nevne at det finnes snille også da.
Det var et veldig.... DIPLOMATISK innlegg!!! :knegg:
Heldig du da, helt til det "skjer" som du sier.
Men det er ikke noen heksekunst da. Bare en drittjobb som det ble beskrevet som.
Heldig du da, helt til det "skjer" som du sier.
Men det er ikke noen heksekunst da. Bare en drittjobb som det ble beskrevet som.
Det skjer vel en gang jeg kjører helt alene over Sognefjell el no sånt... midt på natta! En kald og stormfull vinternatt!
Joa, da får man trøste seg med at det er bare 1hjul som må skiftes :)
Joa, da får man trøste seg med at det er bare 1hjul som må skiftes :)
... med mindre jeg skulle komme til å kjøre på et sprenglegeme el no sånt! Da kan det vel hende at det er mer enn hjul som må skiftes... :knegg:
Jeg har forsikring, som tilsier at om jeg trenger en tauebil, må jeg punge ut 300kr i egenandel. Ofte kan det være en kurant løsning på problemet.
Er medlem av NAF. Det sparte oss for en god del grunker da ulykken var ute i Tyskland for et par år siden.
ikke medlem av NAF lenger nå, har det gratis gjennom forsikringa allikevel, meeen må nok melde meg inn for å få den nye kartboka ;)
. .og dekkene lar jeg ligge på litt til, kjører litt over noen fjell innimellom :)
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.