Se full versjon : Supersize Me
Så denne filmen på SF Anytime her en dag ... interessant, sier en del om Big City living i USA, og for den saks skyld hvilken som helst annen storby i verden , men trykket for å spise søppelmaten er nok betydelig større i USA, jeg satt igjen med mange spørsmål om hvor kalkulert dietten i USA er ut i fra politiske, egoistiske og filosofiske grunner.
Sexy Sadie
20-04-05, 19:37
Jeg ble ikke klok av innlegget ditt.
Nei, vel det er bra film du blir klok av den, men den del løse ender på slutten, mange spørsmål om motivene til korporative Amerika i sin iver etter å pushe kjøttmøkka som er ubesvart ...
Sexy Sadie
20-04-05, 19:57
Fordi de er inne i en produksjonssyklus som vil bli for kostbar å snu.
Jeg har vært på McDonalds i dag. :åpplyser:
Sexy Sadie
20-04-05, 20:01
Ble du feitere?
Ikke som jeg har lagt merke til, nei.
Sexy Sadie
20-04-05, 20:02
Bra det da. :knegg:
Fordi de er inne i en produksjonssyklus som vil bli for kostbar å snu.
Tja, men jeg tror ikke det bare dreier seg rundt kostbarhet som i penger, mer at syklusen til firmaene har blitt selvrepeterende - de gjør det fordi du er lært til å gjøre det og kan ikke vite bedre fordi de gjør det - det er vanskelig å si for en ville anta at de som sitter på toppen i et slikt firma har intelligensen til å gjennomskue sitt eget framework, hvis da ikke frameworket har blitt for komplekst selv for dem.
Det tog han lang tid før att bli frisk etter den dokumeteren.
Virkelig, hvor du fant info? La ikke så stor vekt på leversvikten, gikk ut i fra at siden folk flest lever på diett av pølser o.l. så er det noe som kan stabilisere seg kjapt, men akkurat når det gjelder de andre helsekonsekvensene han pådro seg syntes jeg det var ganske klart hvor ille det var ...
Dama hans var jo veganer eller noe. Hun fikk vel orden på han ganske kjapt?
Ja det var vist virkligen ille. Tror att det tog litt øver ett år før han att bli frisk igjen. Det var vist levern og nyrerne som sviktade litt mye.
Han fortsatte jo å nektet å bli planteeter sa han jo og ..
Jepp. Men tror ikke han går på mc på ett bra tag. :knegg:
Han hadde aldri vært vegetarianer heller. Jeg tenkte mer på at hun sikkert fikk i han alt han trengte av næringsstoffer.
Har hørt rykter om at han har vært innom McDonalds siden den gang ..
Såpass. Ja han klarar vel seg ikke utan, Det er ett gift før han da :knegg:
Hvorfor skulle han ikke? Det er jo ikke sånn at et McMåltid en gang i ny og ne forårsaker sånne skader.
Nei tenkte mer på att han spiste den maten i 1 måned og i tre måltider om dagen. Hadde det varet meg så tror jeg att jeg ikke hadde gått dit på lenge og da menar jeg lenge.
vel... once your hooked ...
I dag var første gang jeg spiste McMat siden jeg så filmen for en stund siden. Det var ikke ekkelt. Det var ganske godt, faktisk.
En gang ibland så er det gott. Men synes isåfall att burger king er bedre.
Synes det er viktig å understreke _for en stund siden_
Fordi jeg antar McDonalds konsernet har tilpasset seg ...
Tilpasset seg hva? Skjønner ikke helt hva du vil fram til. Det eneste var at de hadde flyttet på serviettene sånn at jeg ikke fant de... :flau:
Tilpasset seg hva? Skjønner ikke helt hva du vil fram til. Det eneste var at de hadde flyttet på serviettene sånn at jeg ikke fant de... :flau:
Går jo Intensivkurs i Markedskommunikasjon på BI som i og for seg bare ekstension av allerede påbegynt kunnskap ..
Men hva har de tilpasset seg, og hva har det med at jeg spiste der i dag å gjøre?
Vet ikke, har ikke gjort en studie på McDonalds, men jeg kan spørre en NOAH aktivist så finner jeg infoen kjapt.
Men du sa jo at de hadde tilpasset seg. Tok du det ut av løse lufta, eller?
Vel, siden McDonalds er en av verdens mest suksessrike bedrifter går jeg ut i fra at de har sin shit i orden ..
Dem har fått seg en tanke stellare etter den filmen og førsøkt att gjøre litt mer sundare mat, Vet ikke helt om dem har lykkats att gøre dette.
Informasjon og samfunnskontakt handler om mye mer ... Den tilfeldige samtalen på bussen koblet opp mot den tilfeldige reklamen for 2 måneder siden , ikke alltid like enkelt å orientere seg i informasjonsflommen ..
Sexy Sadie
20-04-05, 22:08
Det snakkes om McDonaldiseringen av samfunnet.....
Den er interessant. Spesielt var det moro å se på den amerikanskje skolematen. Det så ut som om 80% av skolematen hadde frityrskorpe og hadde vært innom frityrgryten.
Sexy Sadie
20-04-05, 22:17
Da er det vanskelig å holde den slanke linje.
Sånn er det i England også.
Sexy Sadie
20-04-05, 22:19
Ketchup var det ekleste i England. :kissass:
Ketsjup har jeg ikke helt skjønt heller, salt og EDDIK lissom .. må ha masse sennep for å døyve smaken ..
Jeg synes ikke vi skal snakke stygt om andres skolemat når de trossalt har det.
Nei, poeng det, men det er jo amerikanernes "valg" at de lever i et samfunn som framhever profitt så mye mer enn nytteverdi. Eller egentlig er det vel forbudet av kommunistpartiet der borte og den lange prosessen J. Edgar Hoover og gjengen satte i gang mot alle mennesker på den "røde" siden av skalaen, som har resultert i to parti system, bare på ytterste høyresiden i politikken. De tok med seg en del civil rights aktivister i samme slengen, det er ganske mye tankegang som tilsynelatende ikke er lov i det landet - jeg vil si med 20% under fattigdomsgrensen så er det underlig at de ikke har våknet fra Sovjetunionscaren. Selv om de kan ha sies å vunnet den kalde krigen vil jeg tørre å påstå at kostnadene oversteg fordelene for begge parter - litt sosialisme hadde USA hatt godt av og.
Det har du nok rett i. Men den gjengen der borte er mere konservativ enn paven på visse områder. På de store Ivy League Universitetene er 'Liberal' et skjellsord :knegg:
De forbød jo marihuana i paranoiatåken sin, de trodde drogen var et komplott fra Kina.
Sexy Sadie
20-04-05, 23:51
Noen ganger har forbud et poeng....
Det er alltid et poeng, det bare spørs om det er en rasjonell vitenskapelig basis for det.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.