Se full versjon : Utfordring: Ny knapperad
Jeg har fått et problem med knapperaden under logo her. Det har rett og slett blitt for mange knapper, og det gjør at siden blir litt tung å laste.
For at den skal bli lettere å loade finnes det flere løsninger hvor man slenger ren tekst i en tabellrute med bilde som bakgrunn. Da vil browseren loade bildet en gang og resten er bare tekst.
Problemet da, er at du ikke kan få frittstående tabeller eller tabllruter til å flyte når man resizer vinduet eller ser på de i forskjellige oppløsninger.
Mange sites velger varianten til http://itpro.no. Det ser fremdeles lekkert ut, men alle linkene vil plassere seg i midten og de blir litt små.
Noen som har noe meninger, linker til steder med bra løsninger eller tips?
Vel, problemet er vel at du har lagret imagesene med for høy oppløsning i Photoshop/Imageready, så enten redusere kvaliteten eller bytte ut hele templatet hvis kvaliteten blir for dårlig.
Jo, men vekten i designet er også feil sånn som knappene ligger nå. Mye av "tungheten" kommer også av at det er for mange knapper og dermed blir det mange threads når siden loader. ADSL og kabelmodem takler mange threads veldig dårlig.
F.eks. Button Aksjer er på 1,750 bytes, det burde være mulig å skvise den ned i 500 bytes ..
Men du la jo til flere enn det var før. Er det ikke mulig å lage en slags samleknapp for en del av de greiene eller noe? Jeg liker de knappene der veldig godt, skjønner du.
Men du la jo til flere enn det var før. Er det ikke mulig å lage en slags samleknapp for en del av de greiene eller noe? Jeg liker de knappene der veldig godt, skjønner du.
Jeg liker de også, men jeg skal legge inn flere mod'er. Det blir enda flere knapper/linker. Dermed bør jeg helst finne en annen løsning. Det blir nok noe i samme "candy"-style, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få alle linkene på samme rad.
F.eks. Button Aksjer er på 1,750 bytes, det burde være mulig å skvise den ned i 500 bytes ..
Det løser ikke antall threads + designproblemet. Jeg kan alltids optimize de, men det løser bare en liten del av problemet.
Hva slags mod-er skal du ha inn?
Mhm... enig at PHPbb virker litt treigt...
Hva slags mod-er skal du ha inn?
Ihvertfall en statistics-mod, veddemålsmod, album, event calendar o.s.v.. Masse moro å legge inn.
Oki. Da må det omorganisering til på knappene, ja. De laster treigt nok som det er. Jeg skal tenke litt.
Mhm... enig at PHPbb virker litt treigt...
PHPbb er ikke en del av problemet. Problemet er helt og holdent grafikk og html.
Hum, er ikke så sikker, synes det boardet jeg satt opp er litt treigt.. kanskje ikke phpbb det er noe feil med, men generelt at PHP programmering har sine begrensninger med for mye grafikk?
1. PHP har lite med selve grafikken å gjøre, med mindre du bruker PHP til å generere grafikken. Også er 'stock' phpBB ikke akkurat optimal i sin ytelse, men det er ikke på klienten skriptene kjøres, så det har nok ikke så mye å si.
2. For å få bildene til å 'flyte' kan du kanskje bruke <div> heller en tabeller? Jeg er usikker, men jeg tror det skal funke utmerket.
Ville tro Elktras idé er den mest dugelige ..
Hva gjorde du nå, MM? Det ser bra ut med tanke på hvordan de laster, men jeg ville høyrejustert de litt mer. Siden ble litt tung til venstre nå.
Og de ligger hulter til bulter når jeg resizer vinduet. Men det er i Opera.
Løftet mod-knappene på en egen rad over den nedre. Blir litt bedre plass, men det suxxer i 800 x 600 eller lavere oppløsninger. Forsåvidt synes jeg strukturen ser bedre ut.
Prøvde å kjøre GIF-optimizer, men det funker dårlig med gradient-knapper. Hadde knappene vært helt røde, vil slik optimizing få mye bedre effekt.
Men jeg synes de ligger litt mye mot midten. Slik de var originalt funket bedre enn det midstilte greia du hadde før du ordnet på det nå igjen. Hvis du skjønner. Det ødelegger litt av balansen på toppen.
Går det ikke an å ha nedfallsmeny på enkelte av de knappene slik at flere kan ligge under en?
Går det ikke an å ha nedfallsmeny på enkelte av de knappene slik at flere kan ligge under en?
Jo, men det blir så mye bråk med script-warnings og kompatibilitet. Det er ikke aktuelt.
Men jeg synes de ligger litt mye mot midten. Slik de var originalt funket bedre enn det midstilte greia du hadde før du ordnet på det nå igjen. Hvis du skjønner. Det ødelegger litt av balansen på toppen.
Men da blir det 3 rader med knapper i 1024x768.
Nei? Det er bare to rader, ikke sant? Men helt på høyre side så er det litt rom, radene er ikke høyrejustert. Jeg mener bare at du skal høyrejustere de. Det vil vel ikke ha noe å si så lenge radene består av samme antall knapper? Eller er jeg på tur nå?
Sjekket forresten i IE, og den viser samme oppsett som Opera. Bare sånn for å utelukke at Opera viste de feil.
Mener du jeg skal høyrejustere knappene i to rader med like mange knapper? Under logo eller til høyre for logo?
6 knapper i øverste rad, 10 knapper i nederste. Høyrejuster begge radene og se hvordan det ser ut.
Ok. Var det sånn dere mente?
Løftet mod-knappene på en egen rad over den nedre. Blir litt bedre plass, men det suxxer i 800 x 600 eller lavere oppløsninger. Forsåvidt synes jeg strukturen ser bedre ut.
Prøvde å kjøre GIF-optimizer, men det funker dårlig med gradient-knapper. Hadde knappene vært helt røde, vil slik optimizing få mye bedre effekt.
Mhm... jepps, du må selv stille inn hvilke og antall farger...
Så litt bedre ut nå. Du kan tilogmed skvise inn noen flere knapper hvis du trenger :opptommel:
Så litt bedre ut nå. Du kan tilogmed skvise inn noen flere knapper hvis du trenger :opptommel:
I din oppløsning ja. Vet ikke helt om jeg er enig. Hva synes dere andre?
Mhm... jepps, du må selv stille inn hvilke og antall farger...
Hva mener du? Forklar nærmere.
Når du nevner det så har jeg igrunn ingen aning på hvilken oppløsning jeg kjører...
Jeg trenger ikke scrolle sidelengs for å lese ting, så da er jeg fornøyd :tøff:
Sexy Sadie
21-04-05, 21:23
Det ser godt ut her hos meg.
Finne pallet vinduet i Imageready og adde og subtrahere farger derfra ... et annet alternativ er bytte til .jpg dykke litt i kildekoden. da tipper jeg imidlertid du må fjerne skyggen og rundheten på knappene, hvis du da ikke bruker en bakgrunn som av samme farge som bakgrunnen her på kafeen.
Det hørtes jævlig slisomt ut. Tror jeg skipper den øvelsen der.
Er noen gode timers jobb, jupp.
Det var akkurat sånn som dette jeg tenkte, MM. Rett og slett fordi det er estetisk penere, og man ikke får en overvekt på venstre side. Bildekomposisjon og slikt.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.