Se full versjon : Ikke spill kortspill med denne karen her
Det er noe som helt ikke stemmer, men jeg klarer ikke finne ut hva.
Se selv:
http://www.uniquepeek.com/fusion_pages/index.php?page_id=81
Det var da en blank side ..
Det var da en blank side ..
Synes å huske Opera var litt kjip med inline-streaming av wmv.
Firefox og .. men faktisk er det en del sider ikke IE klarer å spille av en gang .. nettet er i ferd med å bli apple-fisert...
Tror og jeg ville sett hva som virkelig skjedde hvis jeg stod ved siden av de korta ..
Sannsynligvis ikke. Jeg kjenner til noen av de triksene. De greiene skjer så fort at du ikke ser hva som skjer.
På discovery for en god stund tilbake var det en proff pokerspiller som viste frem endel triks. Han hadde så god kortfølelse i henda at han kunne ta en helt ny kortstokk rett fra innpakningen og ta frem hvilket som helst kort i stokken bare ved å dele stokken i to. Selv etter å ha stokket kortene kunne han fortelle deg rekkefølgen på kortene. Han her var ingen illusjonist.
HVis du følger nøye med på filmbiten så ser du han har litt problemer med kontrollen da han sier at alle kortene er konger. Det glipper litt for ham og du ser han tar det underste korten og ikke det øverste. Det er slik han opererer igjennom hele seansen selv om det ikke ser slik ut. Om ikke det underste så er det kort nummer to fra toppen.
Han i Discoveryprogrammet hadde slik kontrol på kortene at selv i slow motion var det omtrent håpløst å se hva han gjorde.
Tror og jeg ville sett hva som virkelig skjedde hvis jeg stod ved siden av de korta ..
jha jøss
Mhm, hadde sånne trikse kort før, men de hadde bare to kort i en .. går ut i fra at det er en ekstra flipp, så i hvert fall slik ut.
Det er nok bare 4 normale kort.
1 hjertetoer, 1 sparnier og 2 konger.
Cluet med kortkunstner er at ingen andre enn tryllekunstneren har brukt kortene og at de er relativt nye. Brukte slitte kort som har vært i andres hender er helt håpløst. Dette har noe med fettet fra fingrene å gjøre.
I så fall er han sjukt kjapp ...
Han var en kvikking fårn si..
Tenk om han er like kjapp med damene!
De går på date med ham og plutselig er de naken med noe gørr rennende ned beina :knegg:
Så ekkel du er Uketassen..
Du! Ekkel!
Det kom jo ikke som noen bombe vel, ikke noe å besvime for det :)
Blir litt :paranoid: av slike.......
spesiellt siden jeg ikke finner ut hvordan de gjør det...
Tay, er du fremdeles sur fordi du tapte i strip-poker?
Det er nok bare 4 normale kort.
1 hjertetoer, 1 sparnier og 2 konger.
Cluet med kortkunstner er at ingen andre enn tryllekunstneren har brukt kortene og at de er relativt nye. Brukte slitte kort som har vært i andres hender er helt håpløst. Dette har noe med fettet fra fingrene å gjøre.
det er løsningen på kunststykket, når man ser på slutten så hviser han de samme to kongene to ganger.
Det snedige for at dette skal virke så må man vite noe om menneskers psyke og hvordan de oppfatter ting rundt seg. Det er uffattelig lett å lure noen trill rundt. Tryllekunstnere vet dette og vet hvordan å benytte seg av det.
Hvis du viser et kort til en veldig fort og spør litt senere hva slags kort du viste vil vedkommende si hjerter i 90% av tilfellene hvis han så et rødt et eller spar hvis han så et svart et. verdien vil som regel være korrekt.
Jeg kunne disse shuffle-triksene en gang i tiden .. legg spesielt merke til når de skjuler korta med hånden, gjerne samtidig med at de prater, i det tilsynelatende korte øyeblikket så skifter gjerne toppkort og bunnkort plass, eller man har et bunnkort som er vendt rundt, så man bare vender bunken med noen raske fingerbevegelser. Gjerne er kortstokken satt sammen av flere like kortstokker, så man f.eks. har 4 hjertertiere og gjerne et par i ermet og noen i lommene. Når det gjelder kort inne i appelsiner etc. så er det ofte relativt lett å styre publikumere til å trekke et spesielt kort, eller man bytter om kortstokkene så de eneste de kan velge er det samme type kortet.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.