PDA

Se full versjon : Hvordan er det mulig?

Elektra
24-04-05, 13:20
http://www.ba.no/nyheter/urix/article1556390.ece

Hva får voksne og antatt oppegående mennesker til å gjøre dette mot forsvarsløse barn? Det er maktmisbruk av ypperste grad, og jeg blir faktisk ganske forbanna når jeg leser det.

At tre politifolk vrenger en speeda fyr i bakken har jeg full forståelse for, men et barn?

Base
24-04-05, 13:39
Sinnsyke folk. Det overasket meg slett ikke at dette var i USA.

Sexy Sadie
24-04-05, 13:43
Klarte ikke barnehavepersonellet å takle en femåring uten å kontakte politiet.. :besvimer:

anonym
24-04-05, 13:53
Til og med over there må de nå få passet sitt påskrevet for dette.

Sexy Sadie
24-04-05, 14:07
Håoer det. :ond:

Galemaja
24-04-05, 14:24
Til deres forsvar må jeg si at femåringer kan være ganske skumle. :paranoid:

gyrken
24-04-05, 15:43
Femåringer er uberegnelige og farlige, så jeg skjønner dem godt. Her i huset ringer vi politiet stadig vekk.

Snorre
24-04-05, 15:52
Barnehagepersonellet torde vel ikke å gjøre noe tenker jeg.
Enklere å legge skylda på purken.

Men da jeg så videosnutten, må jeg si jeg stussa litt.
Ungen var da ikke så voldelig.

Jeg har bla. drevet med unger i ungdomsgrupper som RødeKors. Speidern osv.
Jeg har aldri hatt problemer slik at jeg må tilkalle politiet.

Jeg har til og med hatt et vikariat på en skole som vaktmester, husker den gangen en snørrunge rappa brannslangen rett før jeg kom meg inn å skulle slå den av.
Jeg rakk å slå den av, men det var fortsatt trykk i slangen, og snørrungen fløy godt. :knegg: - Siden hadde de respekt for slangen.
Da jeg satte opp et nytt baskettballstativ, ble de på min side å greier.
De stakk bare av med en slegge under monteringa, se for deg en 7åring med slegge.
:hurra:

BEM
24-04-05, 16:24
Det kan "klikke" totalt for unger. Altså da mener jeg hyle som en gris sparke bite slå klore gal sprut rød i ansiktet kaste stikke ikke høre - klikke. Da er det bare en ting som kan gjøres og det er å holde de. Armene rundt overkroppen med låste armer på barnet og la bena sprelle. Men være rolig og fast. Jeg har holdt en 7 åring slik og en 5 åring. Det var ingen utfordring sånn fysisk sett men det var jo en opprivende psykisk opplevelse. Det er viktig at man er rolig selv tror jeg. Det koker ferdig i løpet av kort tid. Så er det tid for vennlighet umiddlebart for dette er ikke noe de styrer selv. Blåmerker på beina og litt oppklorte hender var en liten pris.

Slikt totalt klikk kom ikke tilbake hos noen av de.

For villskap? Den tradisjonelle dyreverdenen er amatører i forhold til menneket når det gjelder rå og gal villskap. Det kan jeg skrive under på. :knegg:

Snorre
24-04-05, 16:31
Det er bare akutt mangel på kos, gi dem en kos det hjelper.

BEM
24-04-05, 17:14
hehe jo.
Men ikke i unntakstilstanden akkurat.
Men det er faktisk viktig at de ikke føler skyld eller blir redd seg sjøl eller andre når dette skjer. Veldig! Det er rett og slett en serie av omstendigheter i forkant som gjør at andrenalinet bare bobler over fullstendig. Og det er ikke noe de nødvendigvis kontrollerer. De ser det hele i etterkant og kan bli redd seg selv.
Da er det rom for lørdagsgodt selv på Tirsdag.

Derfor er det viktig at man er rolig etterpå.
Men slik stikke av med slegge og brannslage og annet det krever jo grensesetting. Da skal det ikke klemmes nei men skremmes!

Det er viktig å skille mellom de 2 tingene der.

Snorre
24-04-05, 18:47
hehe jo.
Men ikke i unntakstilstanden akkurat.
Men det er faktisk viktig at de ikke føler skyld eller blir redd seg sjøl eller andre når dette skjer. Veldig! Det er rett og slett en serie av omstendigheter i forkant som gjør at andrenalinet bare bobler over fullstendig. Og det er ikke noe de nødvendigvis kontrollerer. De ser det hele i etterkant og kan bli redd seg selv.

Men slik stikke av med slegge og brannslage og annet det krever jo grensesetting. Da skal det ikke klemmes nei men skremmes!

Sitat: "som gjør at andrenalinet bare bobler over fullstendig. Og det er ikke noe de nødvendigvis kontrollerer.

Da er det rom for lørdagsgodt selv på Tirsdag. "

Jeg er enig med deg her, men putte i dem mer sukker ?
:redd:

BEM
24-04-05, 19:22
Enten er mann tøff nok til å leve farlig eller så er man det ikke :knegg:

gyrken
24-04-05, 19:38
Men da jeg så videosnutten, må jeg si jeg stussa litt.
Ungen var da ikke så voldelig.

Jeg også. Hun var slett ikke spesielt utagerende.

Uketassen
24-04-05, 19:40
Man kan si det samme om en vill tiger i bur. Eller en hysterisk kvinne med PMS.

Jeg ringer heller politiet...

Base
24-04-05, 20:05
En hysterisk tiger med PMS vil da være noe av det utlimate innen " ting-vi-er-redd-for" gruppen?

Snorre
24-04-05, 20:15
Man kan si det samme om en vill tiger i bur. Eller en hysterisk kvinne med PMS.

Jeg ringer heller politiet...

Nå har jo jeg blotta bikkja mi i en annen tråd her.

Men det er bare jeg som koser meg bikkjer og kaller det koselyden når de durer.

Men katter og ditt eksempel er en tiger, så har jeg ikke helt samme for mening der, men hadde det vært en ulv eller no. så hadde jeg sikkert kosa me'n.
:popcorn: :pepsi:

Uketassen
25-04-05, 00:40
Jeg har kost med en polarulv :tøff:

Jeg har bilder av det og, bildeserien slutter i det den begynner å spise på kameravesken...
Ahh vakre bardomsminner :snill:

Snorre
25-04-05, 09:50
Jeg har kost med en polarulv :tøff:

Jeg har bilder av det og, bildeserien slutter i det den begynner å spise på kameravesken...
Ahh vakre bardomsminner :snill:

Cool ! :hyper:

InitHello
25-04-05, 09:54
... ... ...

Jeg tar kanskje feil her, men det høres ut som man skal belønne slik oppførsel...

Åjah. Det ble bedre.

Sexy Sadie
25-04-05, 10:29
... ... ...

Jeg tar kanskje feil her, men det høres ut som man skal belønne slik oppførsel...

Åjah. Det ble bedre.

BEM er ikke mye god.

BEM
25-04-05, 14:08
BEM er ikke mye god.
Det vet du ikke lille venn. :hibabe: