Se full versjon : Vitsen med golf?
Sexy Sadie
29-04-05, 16:56
Ja, det er problemstillingen.
Er det virkelig et poeng med golf og visst det er, kan noen fortelle meg det?
Slik jeg ser det er det milesvis med mark som kunne vært dyrket opp de bruker til slikt skitt. :mopper:
Hører at noen synes det er gøy.
Jeg selv synes før det første att det er gøy. Før det andre så er det ett sett før meg att slappna av fra min stressande verdag. Samt så er det veldigt grei form før motion og så treffar du veldigt mye folk ute på banen som du kan knyte kontakter med. Sen er du ju ute i den friske naturen og får masser av frisk luft. Synes att vi har tillrekligt med dyrkad mark. Tenk så mye bønderne får nor dem arenderar ut marken till golf baner.
Enig med Sexy ... :mopper: :snurt2:
Vitsen? Det er jo å forsere banen med mest mulig fulltreffere så klart!
Ingen tvil om at mange er hekta på golf, tok selv teorikurset i sin tid uten at det ble no mer ut av det, og jeg syns det er bra at det ikke lenger er en sånn høystatus-aktivitet som i tidligere tider.
Men jeg syns det har tatt av fullstendig i forhold til bygging av golfbaner alle vegne. Men om det går på dyrket mark sin bekostning kan jo diskuteres. Jeg mener det kan diskuteres hvor mye dyrket mark vi egentlig trenger i Norge!
Mindre kjøttproduksjon mener du?
Det går med adskilig dyrket mark for en kilo svinekoteletter altså.
Mindre kjøttproduksjon mener du?
Det går med adskilig dyrket mark for en kilo svinekoteletter altså.
Fårr sempel! Er det så lønnsomt å produsere svinekotelettene i Norge i forhold til inntjeningen på en golfbane? Det er jo bøndene sjøl som selger marka si....
"Lønnsomhet" det kommer an på om man ser det ut fra en ren kapitalistisk vinkel eller en helse og miljøpilitisk vinkling. Bøndene er jo bar en brikke i dette. Marka er det ikke, den tilhører på en måte hele samfunnet som en ressurs. Selv om den forvaltes av en eier som ofte kalles bonde.
"Lønnsomhet" det kommer an på om man ser det ut fra en ren kapitalistisk vinkel eller en helse og miljøpilitisk vinkling. Bøndene er jo bar en brikke i dette. Marka er det ikke, den tilhører på en måte hele samfunnet som en ressurs. Selv om den forvaltes av en eier som ofte kalles bonde.
Ja, klart det kommer an på det! Hvordan man ser det.... ;)
Vitsen? Det er jo å forsere banen med mest mulig fulltreffere så klart!
Ingen tvil om at mange er hekta på golf, tok selv teorikurset i sin tid uten at det ble no mer ut av det, og jeg syns det er bra at det ikke lenger er en sånn høystatus-aktivitet som i tidligere tider.
Men jeg syns det har tatt av fullstendig i forhold til bygging av golfbaner alle vegne. Men om det går på dyrket mark sin bekostning kan jo diskuteres. Jeg mener det kan diskuteres hvor mye dyrket mark vi egentlig trenger i Norge!Kan hålle med deg der. Det bygges faktiskt før mye golf baner. Det finnes ikke ekonomi før det. Konkuransen blir før høy og konkurs er det slutgiltige. Synes att just nu er marknaden mettat med baner.
Hillsidegolf, den nye trenden, mye løping...
For meg er golf rein avslapping, men samtidig så får jeg også trim. Det å gå 4 timer på en golfbane sammen med venner er helt utrolig godt. Jeg klarer å koble ut alt som har med arbeid etc å gjøre.
Miljøet på golfbaner er også godt.
Hø-hø, jeg har sett den urteite skyggesaken du trer over knollen Orca. Innrøm det, golf er en tilflukt for folk som tenner på rare klær, helst med ruter. :knegg:
Hø-hø, jeg har sett den urteite skyggesaken du trer over knollen Orca. Innrøm det, golf er en tilflukt for folk som tenner på rare klær, helst med ruter. :knegg:Neppe det. Det med ruter er så ute. Nu bruker vi ennu mer rare klæder. Har du ikke sett Parneviks klæder. Dem er rare dem.
.....med arbeid etc å gjøre.
Miljøet på golfbaner er også godt.
Nå er det ikke at jeg er nyskjerrig altså men den det "etc" hva er nå det tro? Extra terrible club syndrome?
Hø-hø, jeg har sett den urteite skyggesaken du trer over knollen Orca. Innrøm det, golf er en tilflukt for folk som tenner på rare klær, helst med ruter. :knegg:
Nå er jeg en nettverksmann, og så lenge de ikke lager golfutstyr som heter telnet må jeg nøye meg med Ping
Sexy Sadie
30-04-05, 17:44
Men jeg syns det har tatt av fullstendig i forhold til bygging av golfbaner alle vegne. Men om det går på dyrket mark sin bekostning kan jo diskuteres. Jeg mener det kan diskuteres hvor mye dyrket mark vi egentlig trenger i Norge!
Kanskje vi skal ta vare på den dyrkede marken vi har her i landet, vår kyr og hester trenger jo mat for helvete, og hvor skal folk få potetene sine ifra? :snill:
Tror att det finnes tillrekligt med dyrked mark ennu. Så du behøver ikke vare redd før det SS.
Sexy Sadie
30-04-05, 17:46
Når sognets beste matjord skal gå til golfbane er det på tide å gå til demostrasjon.
Er det mye utbyggning av baner oppe hos deg SS?
Tror att det finnes tillrekligt med dyrked mark ennu. Så du behøver ikke vare redd før det SS.
Er vi selvforsynt med mat i Norge?
Hvor har du dette fra Carmensi?
Hvis så er tilfellet... hvor mye mark bør vi legge ned?
Eller bør vi sette eksosrør på maten og sende den til Norge fra Afrika? Er det bra?
Nå er jeg en nettverksmann, og så lenge de ikke lager golfutstyr som heter telnet må jeg nøye meg med Ping
Ping med router dah formoder jeg?
Tror nog ikke att vi har så mye mark att vi klarer oss. Vi importerer veldigt mye fra andre lender. Vet ikke om vi importerer fra Afrika men fra spanien hemtar vi mye og der er det mange golf baner og. Synes selv att Norsk potatis er veldig gott og da skall vi ikke prate om ny potatis som er helt greit att spise. Men att ni gnæller på en eller någre baner tar så mye dyrkad mark tror jeg ikke på. Se bare på så mye mark som bare står og ingen dyrkar alls. Børja att dyrke dem innan du klager før mye.
Hvor har vi mark som ikke blir dyrket?
Hvorfor legger man ikke golfbanene til udyrket område da?
Det som er situasjonen Carmensi det er at skattebetalerene har betalt for denne marken dere sprader rundt på. Vi hadde noe som heter nybrottstilskudd. Dette ble betalt av staten. Og det var ikke meningen at det skulle gå til spill. Men til mat.
Derfor blir det feil å legge golfbanene på områder som det er nedlagt så enormt mye arbeide på å gjøre dyrkbare. Hadde de lagt banene i skogen og betelt nybråttsarbeidet selv så hadde vel ingen sagt noe på det.
Golf er snylteri.
Spradebasser som vandrer rundt på mat som kunne vert til nytte for alle.
Betalt av staten.
Synes att du kan klage på dem bønder som selger dessa marker till oss "Spradebasser". Klage ikke på oss som liker att spela golf. Bare før att du er så jævla lat og ikke orker finne på något annat en att sitte hemma og spise dyrkad mat fra Norge. Ut og rør på deg og demonstrera isted mot bønderne. Gidder ikke sitte her og høre deg syte. Du er bare ute før att provosere. Før att ni skall bli hørde så ut og gør något åt det isted. Om du nu synes att det er något som ligger varmt i hjertet ditt.
Når sognets beste matjord skal gå til golfbane er det på tide å gå til demostrasjon.
Vi kan sette 18 poteter første året i disse hullene med flagg i. Så kan disse muldvarpene med rare klær lage 18 nye årlig slik at vi til slutt har en fullkommen potetåker med verdens kuleste dugnad som bakgrunn.
Synes att du kan klage på dem bønder som selger dessa marker till oss "Spradebasser". Klage ikke på oss som liker att spela golf. Bare før att du er så jævla lat og ikke orker finne på något annat en att sitte hemma og spise dyrkad mat fra Norge. Ut og rør på deg og demonstrera isted mot bønderne. Gidder ikke sitte her og høre deg syte. Du er bare ute før att provosere. Før att ni skall bli hørde så ut og gør något åt det isted. Om du nu synes att det er något som ligger varmt i hjertet ditt.
Bare spill golf dere. Men kall en spade for en spade.
Vit hva dere gjør. Så er det greit. Men ikke kom og rist på hodet over folk som synes det er dumt at dyrket mark blir nedlagt på statens regning til fordel for et knippe mennesker som skal ha det gøy.
Vi kan sette 18 poteter første året i disse hullene med flagg i. Så kan disse muldvarpene med rare klær lage 18 nye årlig slik at vi til slutt har en fullkommen potetåker med verdens kuleste dugnad som bakgrunn.
Med ruter da formoder jeg?
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.