Se full versjon : Ufordragelig fyr (Abid Q. Raja)
Abid Raja klarer å trykke frem trynet sitt uansett hva det gjelder. Er det noengang snakk om islam og undertrykking av noe slag så er det selvsagt løgn.
YAck, han er så kvalm!
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/26/432858.html
Sexy Sadie
27-05-05, 00:24
Snedig hvordan de der alltid tar ting personlig når det er ting som blir kritisert.
Han er en skikkelig tullebukk. En skam for den Norsk-pakistanske gruppen.
Jeg trekker tilbake min påstand. Blandet ham med den tullingen som var høvding for Islamsk Råd eller hva det nå heter.
Sexy Sadie
27-05-05, 14:29
Det er vel slik han mener han bør være.
Synes uansett poenget burde vært at fremmedfrykten i Norge er så ille at mange norsk-pakistanere må gifte seg med mennesker fra Pakistan.
Sexy Sadie
27-05-05, 15:09
Synes uansett poenget burde vært at fremmedfrykten i Norge er så ille at mange norsk-pakistanere må gifte seg med mennesker fra Pakistan.
Argumenter gjerne for den her påstanden.
Synes jeg nettopp gjorde det ..
Aldri hørt om fyren...Tror ikke jeg har hørt om han heller. :snurt2:
Sexy Sadie
27-05-05, 16:25
Det synes ikke jeg.
Det er ikke vår skyld at 2-generasjons innvandrere finner seg ektefelle i "hjemlandet", det har noe med deres familiestruktur å gjøre. Uansett hvor pakistanerne drar er de en innvandrings og en integrasjonsmessig katastrofe.
Det er ganske ekstreme meninger. Har vanskelig for å forstå hva norsk-pakistanere kan gjøre mer for å bli norske enn å skifte hudfarge. De norsk pakistanerne jeg møter er mer integrert enn nordmenn i London.
Sexy Sadie
27-05-05, 16:52
Hva med pakistanere i London? :snill:
De er ganske brittiske sist gang jeg sjekket ..
Det synes ikke jeg.
Det er ikke vår skyld at 2-generasjons innvandrere finner seg ektefelle i "hjemlandet", det har noe med deres familiestruktur å gjøre. Uansett hvor pakistanerne drar er de en innvandrings og en integrasjonsmessig katastrofe.
Jeg er ikke helt enig i den katakteristikken. Jeg synes de klarer seg vesentlig bedre enn f.eks. afrikanere.
Sexy Sadie
03-06-05, 23:20
Jo, men nå er det vel pakistanere vi snakker om?
Det er Abid Q. Raja vi snakker om, og han skulle vært skutt i hodet. Med øks!
Sexy Sadie
03-06-05, 23:39
Så langt vil jeg ikke gå.
Nei, jeg ville holdt meg litt på avstand og kastet noe på ham i stedet. :knegg:
Jeg klarer ikke den fyren der. pr-kåt kverulant som mener alle andre er idioter. De kommer visst i norske utgaver også.
Vet ikke helt hva jeg synes om fyren. Han har gitt meg flere ulike inntrykk. Men jeg tror det er mest personligheten hans jeg har hengt meg opp i, og det ødelegger en del for han.
Jeg liker ham faktisk. Han har mye å komme med.
Holdt på å si snakker om solen, men foretrekker det amerikanske Speak of the devil:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/06/04/433741.html
De har motvillig gått med på en ny obduksjon. Kjedelig når man har hatt så mye styr for å dekke over et æresdrap.
Vel, det kan jo hende at du ikke forstår alt innen andre kulturer. Det kan hende at ikke alle drap i muslimske land er æresdrap. Det kan hende at ikke alle arrangerte ekteskap er tvangsekteskap, og det kan til og med hende at muslimske foreldre er like glad i barna sine, som alle andre foreldre på kloden.
Bortsett fra at disse foreldrene har sverget på å drepe både datteren sin og svigersønnen sin fordi de har frarøvet familien sin ære. Kan jo kanskje være en ørliten opplysning av betydning i denne sammenhengen her.
Bortsett fra at disse foreldrene har sverget på å drepe både datteren sin og svigersønnen sin fordi de har frarøvet familien sin ære. Kan jo kanskje være en ørliten opplysning av betydning i denne sammenhengen her.
Jo, men han har da uttalt seg i mange sammenhenger. Det var da han vi snakket om, ikke denne spesielle saken, var det det da?
Jeg synes fyren er helt ok. Ok, i denne debatten var han kanskje ikke helt på høyden, men han ble vel litt tatt på senga av den forskningen som ble lagt frem rundt pakistanere og fetter-gifting.
At hvert 20. pakistanske barn i Norge er født med misdannelser, er forresten utrolig skremmende!
Sexy Sadie
05-06-05, 18:54
De er vel strengt talt nordmenn hvis de er født i Norge...
Base er way out of line i denne tråden!
At jeg synes Abid Raja er ufyselig?
Slike uttalser som gjør at folk havner i rettsappartet og med god grunn.
Sexy Sadie
07-06-05, 14:54
Slike uttalser som gjør at folk havner i rettsappartet og med god grunn.
Ingen havner i rettsapparatet før det har skjedd noe.
Rasistisk motiverte uttalser og drapstrusler er straffbart.
Sexy Sadie
07-06-05, 14:59
Nå beskyldte vel du Base for å være rasistisk, kanskje det er så enkelt at han ikke har sans for Abid som type? ;)
Herregud, dongen. Base spesifiserer jo at det er personen Abid det snakkes om når SS spør om det er pakistanere det snakkes om. Gidder du i det minste å prøve å forstå? Bare litt?
Det gjør det jo ikke noe bedre, er vel det jeg prøver å si.
Det var da for pokker ikke et rasistisk utsagn. Som jeg har sagt tidligere, så har det gått kraftig inflasjon i begrepet rasisme. Folk slenger det rundt seg i hytt og pine. Jeg er f.eks. rasist fordi jeg ber våre nye landsmenn om å ikke snike i køen. Jeg er også rasist fordi jeg høflig takket nei til et tilbud fra en iraker om å prostituere meg. For ikke å snakke om da vi var tom for melk til å ha i kaffen, og somalieren klikket og kalte meg rasist og skulle drepe meg. Sistnevnte situasjon havnet da i rettsapparatet. Naturlig nok.
At jeg har lyst til å skyte noen med øks (et utsagn som faller på sin egen urimelighet, og er ment mest humoristisk) på grunnlag av deres personlige framtreden, kan ikke på noe som helst nivå kalles rasistisk. Og hvis det er sånn at det ikke går an å si noe som helst negativt om noen med en annen hudfarge enn seg selv uten at det blir hylt om rasisme, så er det noe seriøst galt.
Jeg liker ikke kjendisadvokaten Abid jeg heller. Han burde blitt kjølhalt på god gammeldags måte for å få ned temperaturen litt. Og det samme gjelder Carl Ivar. Og kanskje Brynjar. Men nå nevnte jeg to kjendisadvokater. Så da er jeg jo fordomsfull mot advokater. Kanskje vi skulle, for denne sakens skyld, gjøre et ad hoc-vedtak på at advokater er en egen rase, slik at jeg kan få gleden av å bli kalt rasist i dag også. Jo, det høres fint ut.
Jeg synes uansett vi burde la Base uttale seg om hva han egentlig mener.
Og det innlegget kunne ikke annet enn å få høyest mulig rangering fra min side. Well said, E.
Jeg synes uansett vi burde la Base uttale seg om hva han egentlig mener.
Det synes du ikke. Du har bestemt deg for hva du mener uansett. Og jeg tviler på at du kommer til å legge noe som helst innsats i å forstå det han sier likevel. Så poenget er liksom borte.
Vel, jeg har bestemt meg for å ikke forfølge saken, men det kan hende andre vil, derfor synes jeg det er viktig at Base forklarer seg.
Det er bare du som misforstår det Base sier. Ingen andre har misforstått det han mener.
Sexy Sadie
07-06-05, 18:49
Det er det beste du har skrevet på lenge. :tilber:
Joda Dongen skriver jeg at du er en dust er det fordi at jeg mener du er en dust. Skriver jeg at jeg håper at Gaustadtoppen måtte falle i hodet på deg betyr ikke det at jeg setter meg på bussen til Rjukan med en ryggsekk full av dynamitt.
For mitt vedkommende snakket jeg altså om Raja som enkeltperson, og det å skyte ham i hodet med øks er rent praktisk ikke gjennomførbart. Det du definerer som en rasistisk motivert trussel er altså et utrykk som ble oppfunnet under kortspill da jeg hadde sommerjobb som nattevakt for 12 år siden. Alle som var på jobb de nettene kom som regel hjem uten å ha blitt skutt av en kaliber 16 øks.
Du som har en påstått overlegen inteligens burde skjønne såpass, men du klarte altså å trekke en konklusjon om at jeg er en rasistisk øksemorder ut i fra dette. Det er ganske bra, selv for en såpass skrudd skolt som deg. Jeg er ikke rasist, jeg synes en drittsekk er en drittsekk uansett hvilken farge han har.
Men jeg kan jo puste lettet ut i og med at du har bestemt deg for ikke å forfølge saken. Du hadde vel da bare lest innlegget høyt siden POT trolig overvåker deg allerede. Da hadde de bare notert for så å kjøre rett hjem til meg.
Du fremstår som en tulling Dongen, men det er jo godt mulig jeg overvurderer deg.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.