PDA

Se full versjon : Battlefield 2

Mr.Man
22-06-05, 22:01
Introduksjon
Dette siste spillet fra Digital Illusions har vi ventet en stund på. For de som prøvde demoen og ble skuffet, vil jeg bare si en ting: Inntrykket var feil!

Grafikk :terning5:
Her har de gjort en del med objektene. Gunnerne og kjøretøyene har blitt vesentlig forbedret. Himmelen og landskapet ser fetere ut. De videoene som skulle gi forsmak på dette spillet ytret ikke dette spillet rettferdighet. Men det er kanskje ikke så rart når du får servert demoer i 320x200. Hvorfor gjør alle det????? Burde vært trailere i minst 1024x768.

Men hva har de gjort med gresset?! Gresset (som ofte er måleren på hvor god grafikk det er i et 1. person-spill nå om dagen ligger i striper langs bakken. Skyggen som man liksom skal kaste ligger i trekanter på bakken på en svært unaturlig måte. Trekker 1 poeng for det kjipe gresset.

Men til tross for det irriterende gresset er alt annet svært bra. Og det krever MASSE maskin. På min skarve P4 2.8 Ghz m/1.5 GB ram og GeForce FX5700 Ultra mener spillet at grafikkinnstilling på minimum er passe. Jeg hater de autodetect-greiene i spill hvor den prøver å analysere maskinen. De funker aldri.

Anyway kan du seff. stille den litt høyere opp, og jeg kunne spille dette spillet på max med min maskin uten vesentlig lag (riktignok uten antialiasing). Dog har nok de færreste like fet kasse som dette. Kansje noen har litt fetere gfx-kort, men det er ikke så mye å gå på her av det man kan få fatt i.

For eksempel på grafikk, anbefaler jeg å kikke på screenshots på hjemmesiden.

Lyd :terning6:
Her har de gjort mye. Fete eksplosjoner. Coole beskjeder fra lagleder og ikke minst har de lagt inn Voip. Altså kan spillerne prate med hverandre med headset. Jeg har ikke hatt anledning til å prøve dette i praksis ennå, men jeg gleder meg. På UT2004 fungerte det ikke etter hensikt i det hele tatt, men det ser ut til DI har lagt mye mer energi inn i dette.

Spillbarhet :terning6:
Her kan man si mye. De har vireklig lagt seg i selen her. Men kjøretøyene er lettere å kontrollere. Spesielt tanksene har blitt mer manøvrerbare og kjappere i responsen.

En spesiell ting som var dritkul er muligheten til å løpe et kort stykke. Man dobbeltklikker forover, og du løper et stykke til du mister pusten. Så puster du litt tungt en stund (man hører det) og kondisen må bygge seg opp igjen før du får løpe videre. Snakker om imponerende realisme. Hvorfor har ingen ting på dette tidligere? Dette er slike detaljer som gjør at BF fremdeles er kongen over alle squad-based-strategy spill. En trone de ytterligere befester med masse ny funksjonalitet i 2'ern uten at det går utover terskelen for å sette igang der og da uten opplæring først.

Multiplayer :terning6:
Man kan bli commander over laget og kommandere teammates rundt styrket med Voip som jeg nevnte under lyd. Utover det er det ikke noe nytt under solen her. Men det trenger vi forsåvidt ikke i denne omgang. BF er og blir et glimrende MP-spill.

Konklusjon :terning6:
På slutten av min lille test må jeg si tårene presser seg frem i øyekroken. Jeg blir rørt til tårer av slik perfeksjonisme man ser i dette spillet. Jeg får JÆVLIG lyst til å spille med mange andre med en gang. Hadde det ikke vært sommer og fint vær skulle jeg invitert alle vennene mine på MP førstkommende Fredag. Må finne dato... bla....bla.....

Spillet kommer i handelen om noen dager. Et klart must hvis du liker sånne spill.

Linker
Hjemmeside: http://www.battlefield2.com/
Demo: http://www.itavisen.no/services/gameDemos.php?gameDemoId=4304

http://images.ea.com/eagames/official/battlefield/battlefield2/us/screenshots/set1_full1.jpg

http://images.ea.com/eagames/official/battlefield/battlefield2/us/screenshots/set1_full2.jpg

http://images.ea.com/eagames/official/battlefield/battlefield2/us/screenshots/set1_full4.jpg

Uketassen
22-06-05, 22:07
Testet du online delen?

Mr.Man
22-06-05, 22:32
Testet du online delen?
Skal teste den nå. :mrgreen:

Zenaria
22-06-05, 23:16
Den vil jeg også ha. Wolfenstein blir jo oldis i forhold til dette.

Sorepheus
22-06-05, 23:20
Så en smule for realistisk ut for min del ..

Mr.Man
23-06-05, 00:03
Så en smule for realistisk ut for min del ..
Bortsett fra at kulene ikke gjør fysisk vondt.

The Cryptic
23-06-05, 11:29
Jeg testet det igår jeg også, og må bare støtte anmeldelsen i IT-avisen: "Krig burde ikke være så gøy"

Orca
23-06-05, 15:13
Er det slik at man kan bevege seg hvor man vil, eller har man begrenset beveglighet i dette spillet? Har ikke prøvd battle field 1 så jeg har ingen referanser der. :chicken:

Mr.Man
23-06-05, 20:41
Er det slik at man kan bevege seg hvor man vil, eller har man begrenset beveglighet i dette spillet? Har ikke prøvd battle field 1 så jeg har ingen referanser der. :chicken:
Der har de også lagt inn en sak som gir dem handlefrihet samtidig som det legger til realisme. Jeg måtte seff. teste dette, og da jeg prøvde å gå ut av battlezone fikk jeg en advarsel om at alle som gikk ut av battlezone ble skutt for desertering. Måtte jo seff. gjøre det og ble skutt i ryggen. :ondtglis:

Uketassen
23-06-05, 21:20
Slemmingene!!!

The Cryptic
23-06-05, 22:58
Vel, skal man være feig så... :oppfattet:

Snorre
24-06-05, 00:48
Tror jeg skal skifte pc før jeg kjøper BF2.
ELlers blir det kjøpepress om jeg kjøper BF2 først.

Uketassen
25-06-05, 02:16
PCen min er bra nok. Jeg skal kjøpe dette spillet på mandag den dag.
Trenger et nytt Shoot'em up-spill...