Se full versjon : Starwolf blir rollespill forfatter
Oh glede.... Endelig er manuset sent. Den siste måneden har jeg skrevet på en modul til et rollespill som heter Traveller. Oppgaven var heller ikke så lett da jeg skrev på oppdrag og fikk et stjernesystem uten befolkning sånn omtrent. Hvordan skriver man 7 til 10tusen ord om et tomt sted?
Men jeg greide det til slutt. Mr Lysto var en flink idetorpedist som virkelig fikk meg til å tenke kreativt når ting stod helt stille. Manusets lengde ble i underkant av 8000 ord på engelsk.
Jeg gleder meg til å se det ferdige produktet.
Får du betalt eller er dette noe du gjør på frivillig basis?
Lykke til uansett, det må være spennende å vite at folk spiller et spill du har laget/designet/funnet på/pønsket ut/forfattet :opptommel:
Jeg får betalt alt etter hvor mye det selger. For å presisere litt så har jeg skrevet en modul/kildebok til et spill.
Stilig, lykke til med salget. Hva handler det om, kan du si noe om det, eller er det hemme lig
Jeg skulle skrive om et stjernesystem. Det kjedelige var at stjernesystemet var nesten folketomt. Hovedplaneten var en vakumplanet uten noe liv... hverfall slik ser det slik ut ved første øyekast.
Det jeg gjorde var å lage en såkalt belter community ute i et asteriodebelte (beltere er gruvearbeidere, men forskjellen er at de jobber i vektløs tilstand og graver ut mineraler fra asterioder) lagde et persongalleri da det er bare en håndfull folk der med innflytelse.
Du er så negativ Galemaja. :knegg:
Spennende. Ligger det mye penger i det, eller er det ytterst beskjedent selv om salget er bra?
Hva er egentlig et bra salg?
Om en debutforfatter i Norge selger 5000 eks, er det regnet som veldig bra.
Regner med det internasjonale spillmarkedet er på størrelse med Norge omtrent, blir du distribuert til f.eks USA? :hyper:
Hum... kanskje du kan få jobb av de islandske gutta i CCP for å forfatte litt info på hvert solsystem i EVE-Online (www.eve-online.com), foreløpig står det bare "Solarsystem" på info og det er ganske kjedelig spør du meg :)
De færreste (rolle)spilldesignere lever av det alene. Hvordan det står til med økonomien til de som skriver og programmerer dataspill aner jeg ikke. Men jeg tviler på at de blir noe særlig rikere da paraplyfirmaet skal ha sitt. Noe som gjorde at valve som lager Half-Life serien begynte å selge direkte via steam for at Vivendi ikke skulle stikke av med alle penga.
Jeg skriver rollespill mest for at jeg syntes det er gøy. Penga kommer som en hyggelig bonus. Siden jeg startet for ca 16 - 17 år siden er nok dette mitt første skikkelige salg. Hvor mye jeg får avhenger av hvor mye det selger. Det blir nok solgt som PDF via DriveThroughRPG.com
Men jeg har bidratt til noen artikler for mange år siden og fikk navnet på trykk i hovedboka til Traveller da den ble relansert og oppdatert i 92.
Lystløgner
01-07-05, 14:31
Du må sørge for at alle her kjøper et eksemplar når det kommer i salg. Og drive personlig torpedovirksomhet mot de som piratkopierer.
så spennende
lykke til! :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.