Se full versjon : Islam.no tar ikke nyregistreringer
Islam.no tar ikke nyregistreringer. Det er jo litt synd med tanke på den frie debatt.
Demokratene i Hurum har erklært sine sider som muslim fri sone. Overasket?
Ihvertfall er jeg "overrasket". :knegg:
Grunnen til at de ikke tar nyregistreringer akkurat nå er fordi de vil unngå alle som registrerer seg og spammer med hat-trusler osv, som fulgte i stor grad etter bomingene i London.
Det har ingenting med fri debatt eller ikke å gjøre, men med at de rett og slett ikke gidder bruke hele dagen på å rydde opp i intetsigende svada fra mennesker som ikke ser lenger enn sin egen nese.
Ja, ingen av oss som kritiserer barbariet deres ser lenger enn vår egen nese.
Det er ikke snakk om sunn kritikk, det er snakk om spamming og hatinnlegg. Til og med du burde skjønne at intet nettsted gidder å ha slikt veltende inn.
Til sammenligning kan man jo ta aksjonen vår på eskorteforum. Vi ble temmelig raskt fjernet. "Aksjonen" på islam.no er i betydelig større grad. Dessuten er det som du sikkert vet, sommerferie, og absolutt ikke nok admins der til enhver tid som rydder opp i møkka fra dine likesinnede.
Det er vanskelig å vite hva som er størst, din frekkhet eller uvitenhet.
Ano: Hvorfor ble ingen overrasket over at det var folk med Islamsk bakgrunn?
Magnus; et idiotisk spørsmål.
Dessuten; Islam lovliggjør ikke terrorisme, på bakgrunn av hva alle fanatikere måtte tro.
Fritz; at du er ihuga islam.rasist er jo tydelig, det er derfor intet poeng i å diskutere med deg.
Sexy Sadie
15-07-05, 18:42
Jeg skal ha en konto der, hvis jeg ikke har blitt slaktet. :mrgreen:
Magnus; et idiotisk spørsmål.
Dessuten; Islam lovliggjør ikke terrorisme, på bakgrunn av hva alle fanatikere måtte tro.
Fritz; at du er ihuga islam.rasist er jo tydelig, det er derfor intet poeng i å diskutere med deg.
At du hevder at jeg er en rasist vitner om liten innsikt. Jeg er sannsynligvis langt mer liberal enn de fleste. Men, som du tydeligvis ikke klarer å få inn så er det problemer også med visse grupperinger i samfinnet. Og slik det ser ut på avstemningen så langt, er jeg ikke alene om å se på islam som et problem.
Spørsmålet er, skal man gjøre som strutsen å stikke hodet i jorden og late som problemet ikke finnes eller skal man belyse problemene slik at de kan løses?
Og det viktigste ved det jeg tar opp er faktisk å beskytte muslimene! Beskytte dem mot seg selv! Fordi hvis disse tingene får uttarte uten at det er verken forståelse fra vår side og samtidig vilje til å tilpasse seg vår livsvei fra deres side vil dette storslåtte samfunnseksperimentet ende i forferdelse.
Det har skjedd før.
Gi oss noen fakta Fritz, jeg regner med du sitter på dem.
Hvor mange muslimer finnes det?
Og hvor mange av disse regner en med tilhører en radikal islamistisk retning?
Forskjellen mellom jeg og visse andre her er at jeg har såpass innsikt at jeg ser at det ikke er ISLAM som er problemet, men visse grupperinger innenfor islam som hevder de følger Allahs vilje.
ISLAM i seg selv er ikke et problem, ei heller de tusner på tusner som følger islam slik islam skal følges.
Jeg har aldri sagt at det ikke er problemelementer, jeg er bare mot de definisjonene flere bruker, bl.a. dette å si at det er islam i seg selv som er problemet og dermed muslimene.
Sexy Sadie
15-07-05, 22:32
vel, nå er islam en politisk religion, det private og det offentlige går hånd i hånd.
Forskjellene mellom vesten og muslimske land er stort sett at vi er noe materielt rikere, resten er bare retorikk.
Sexy Sadie
16-07-05, 01:01
Det er nok ikke helt riktig.
Vil nå faktisk mene så. En hver som hevder noe annet kjenner ikke sitt eget samfunn.
Det jeg sier er at alt som foregår i Vesten foregår i Midtøsten, og alt som foregår i Midtøsten foregår i Vesten, det er bare litt gradsforskjeller.
Antall og typen overgrep er det samme i Vesten som i Midtøsten.
Sexy Sadie
16-07-05, 01:13
:råll:
Etter min mening er ikke gode sosiologer kultursjåvinistiske og ute av stand til å trekke slutninger ut i fra annet enn sin umiddelbare omgangskrets.
Sexy Sadie
16-07-05, 01:22
Vel, kulturrelativisme er umoderne.
Da ser jeg ærlig talt ikke poenget med sosiologer i det hele tatt.
Det jeg sier er at alt som foregår i Vesten foregår i Midtøsten, og alt som foregår i Midtøsten foregår i Vesten, det er bare litt gradsforskjeller.
Antall og typen overgrep er det samme i Vesten som i Midtøsten.
Vær så snill og utdyp mye om dette du sier her. Små kommentarer som dette blir usaklig hvis du ikke klarer å grunngi hvorfor du mener dette?
Jeg mener homo sapiens er homo sapiens, uansett hvor på jorden vi er. Vi har mer til felles enn de som skiller oss fra hverandre. Jeg er av den oppfatning at det er ca. bare 1000 forskjellige typer mennesker, og disse er så og si likt fordelt uansett hvor en er på jorden. De hendelser som skjer, som er menneskets liv, er like fra område til område med grads forskjeller i klesdrakt og arkitektur, som tatt essensens pluralisme i betraktning er ubetydelige forskjeller.
Jeg mener homo sapiens er homo sapiens, uansett hvor på jorden vi er. Vi har mer til felles enn de som skiller oss fra hverandre. Jeg er av den oppfatning at det er ca. bare 1000 forskjellige typer mennesker, og disse er så og si likt fordelt uansett hvor en er på jorden. De hendelser som skjer, som er menneskets liv, er like fra område til område med grads forskjeller i klesdrakt og arkitektur, som tatt essensens pluralisme i betraktning er ubetydelige forskjeller.
Selvfølgelig er det ikke områder som er avgjørende for hvordan mennesker blir(det er vel heller ingen som påstår noe slik). Kultur og religion må ikke undervurderes, det er primært den største miljøavhengige faktoren for hvordan menneske skapes til å bli det sosiale, religiøse og kulturelle menneskes det er.
Det jeg sier er at mennesker er uavhengige av religionen.
The Cryptic
17-07-05, 18:51
Nah, det må vel isåfall bare være til en viss grad. Det er vel liten tvil om at ulike religioner og religionsretninger har tildels svært forskjellig påvirkning på deres respektive tilhengere, i.e. religionens innflytelse i hverdagslivet. Forskjellen på buddhister og protestanter (som i protestantisme, ingen sammenligninger forøvrig) generelt sett er et godt eksempel. Protstantismen, som de siste 100 år nærmest har mistet enhver innflytelse i hverdagslivet, men heller reservert for sermonielle formål, og buddhismen, som stadig styrker sin posisjon i samfunnet.
Det finnes naturligvis alle retninger av mennesker innenfor ulike religioner, men sterke og innflytelsesrike religioner, slik som katolisisme, buddhisme og islam, hvor sistnevnte endog er en lovreligion betyr naturlignok mer for enkeltmennesker og de hverdagslige sysler, fremfor religiøse retninger som av ulike grunner er iferd med å miste betydning og fotfeste
Sexy Sadie
17-07-05, 18:57
Samtidig er kapitalisme den protestantiske etikk i sekulær form.
The Cryptic
17-07-05, 19:06
Likefullt, med vår moderne tilpasning av kapitalismens grunnleggende idéer, ser jeg ikke at mitt argument evt. utvannes av den grunn
Sexy Sadie
17-07-05, 19:08
Likefullt, med vår moderne tilpasning av kapitalismens grunnleggende idéer, ser jeg ikke at mitt argument evt. utvannes av den grunn
Nei, men det skal litt fantasi til for å bringe sivilsasjonene ett skritt foran europeerne uten å låne litt. :knegg:
The Cryptic
17-07-05, 19:14
Hehe. Litt kulturegoisme har aldri skadet noen
Sexy Sadie
17-07-05, 19:41
Jepp, det må da være lov å være litt stolt av å være europeer. Jeg nekter å ha noe dårlig samvittighet for at jeg er privilegiert.
The Cryptic
17-07-05, 19:51
Det er jeg helt enig. Det skulle da heller ikke tjene til noe
Har du hørt om Buddhistiske terrorister? :fuckoff:
Men omtrent alle andre.
Som Magnus spurte; var noen oveerasket over at de som smakt bombene i London var muslimer?
Det er ikke mange år man må tilbake før man kunne spurt; Var noen overrasket over at de som smalt bombene i London var katolikker?
Sexy Sadie
17-07-05, 21:56
IRA kommer nok på banen igjen de også...
Har du hørt om Buddhistiske terrorister? :fuckoff:
Nei, men kinesisk militær mener visst de er en reell trussel.
Vel. Kineserne er til og med redd for sin egen befolkning, så jeg vet ikke om de kan brukes som referanse.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.