Se full versjon : phpBB User Hide 1.1
The Cryptic
02-08-05, 23:41
By popular demand... slik at man er bedre rustet, om det nå skulle komme en ny bruker av typen "Svar meg"
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&category=Newest&numpg=10&id=1045
Fungerer kun for Mozilla / Firefox, men forhåpentligvis går det jo litt tid før neste "Svar meg"-bruker dukker opp også :knegg:
Kan du forklare det liiiiitt enklere?
The Cryptic
02-08-05, 23:52
Naturligvis. Alt for deg ano :smisker:
Denne addon'en til Firefox plasser en liten x foran alle brukernavn på ethvert phpBB-forum, slik som f.eks. dette. Ved å klikke på dette krysset kan du skjule alle innlegg fra den aktuelle brukeren. Jeg mener såvidt å huske at du er en av dem som har etterspurt dette?
Sexy Sadie
03-08-05, 00:05
Ok, en slik en som lar oss ignorere folk?
The Cryptic
03-08-05, 00:57
Ok, en slik en som lar oss ignorere folk?
Jupp, det er bare å slå seg løs :snill:
Må tenke på om det er verdt å bytte til ff for dette her.
Ferig å tenke. Nei.
Ignorering er sensur! :kjefter:
Sexy Sadie
03-08-05, 13:11
Den er grei hvis folk blir totalt på hengeren, men da er det bare å varsku om at snart ignorerer jeg deg og vedkommende fattet at det ikke er en tom trussel.
Ignorering er sensur! :kjefter:
Åja? Har ordet sensur fått en ny betydning nå?
Om du ignorerer noen sensurerer du jo hva de sier.
Det finnes drøssevis med ignore-hacks til phpbb, men jeg er litt skeptisk til denne formen for kvasi-sensur. Ser for meg at det skaper masse misfortåelser når noen tror de fleste har hørt noe, men så er man ignorert av masse brukere.
Nei, å sensurere er å hindre personen i å gjøre sine ytringer kjent. Det blir som å si at jeg sensurerer vg fordi jeg ikke leser vg.
Sexy Sadie
03-08-05, 21:42
Det finnes drøssevis med ignore-hacks til phpbb, men jeg er litt skeptisk til denne formen for kvasi-sensur. Ser for meg at det skaper masse misfortåelser når noen tror de fleste har hørt noe, men så er man ignorert av masse brukere.
Tror ikke den vil bli så mye brukt.
Er vel ikke akkurat det samme som sensur, men i regnet forums spesielle kommunikasjonsform, der en både mottar og sender, så er det en variant av sensur.
Uttalelsene er likevel tilgjengelige dersom den som "sensurerer" ønsker å se de, så jeg regner det ikke inn under begrepet sensur, selv ikke i en veldig vid tolkning av hva sensur er.
Vel i min vide variant er det en del av sensur. Forøvrig ville det fort bli tullball i sammenhenger her hvis folk begynte å bruke "sensur"mods.
Klart det ville blitt krøll. Men det får enhver stå for selv. Mange fora opererer med ignoreringsfunksjon, uten at det har skapt for mye problemer.
http://www.google.com/search?q=define:+censorship&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Sexy Sadie
03-08-05, 21:58
Jeg ignorerte en fyr på Fontena ei stund, men sluttet med det fordi folk kvåtet ham jo så jeg fikk lest ham alikevel.....
Ingen vits i ordningen. :knegg:
Nei, å sensurere er å hindre personen i å gjøre sine ytringer kjent. Det blir som å si at jeg sensurerer vg fordi jeg ikke leser vg.
Om du ignorerer noen så hindrer du jo vedkommende å gjøre sine ytringer kjent for deg.
Ja, jeg gjør det selv. Det er valgfritt. Det er ingen som velger det bort for meg. Og det er når noen velger bort for andre at det kalles sensur.
Du velger å sensurere, stakkaren du sensurerer har jo ingenting h*n skulle ha sagt...
Ved å ignorere en brukers innlegg ignorerer jeg de. Jeg sensurerer de ikke. For at jeg skal sensurere innebærer det at jeg må gjøre innleggene utilgjengelige for flere enn meg selv.
Jeg skjønner at vi definerer sensur veldig ulikt her, og grunnen til at jeg er påståelig er fordi jeg synes ord blir brukt og misbrukt til det ugjenkjennelige. Ord har en definisjon, og hvis alle driver og lager sine egne definisjoner etter hva de synes passer, så ser man etterhvert at ord ikke innehar samme makt som før. Det skaper kommunikasjonsproblemer, og folk forstår hverandre ikke like godt. Jeg er opptatt av språk, og jeg synes det er viktig å holde på det meste (unntak er naturlig utvikling), spesielt definisjoner på begreper. Endrer man definisjonen på et begrep, vil man lese helt andre ting ut av samme tekst alle andre leser. Og dermed er det lagt et godt grunnlag for å ikke forstå hverandre.
erhm... du kan da ikke sammenlikne vg og forum. Vg er da ikke interaktivt (kun leserinnlegg siden), og det meste som står i VG får du med deg via andre kanaler som tv, radio, forum etc. Mye av det kan stamme fra nettopp VG
Sensur er å hindre en person/forening/firma etc å ytre sine meninger/tanker/teorier og hvis du har en person på "Ignore" listen din, gjør du nettopp det. Er ikke i like stor skala som å ikke få lov til å få trykket det du skriver inn til VG sin "klage" side, men det er allikevel sensur.
Men som du sier, det er mange meninger om hva sensur er og jeg er ikke sikker på at din er noe mer eller mindre korrekt enn andres her inne.....
Skal man tolke sensur ut fra definisjonen på sensur, så er det ikke sensur å ignorere brukere. Så enkelt er det. Dere må gjerne argumentere mot, men jeg har gjort det ganske klart at jeg er uenig, og da er det vel relativt liten vits i å quote meg igjen.
At folk velger å ha sine egne, og ikke minst personlige, tolkninger av ord er greit. Sånn som de som sidestiller diskriminering med rasisme. Å prøve å overbevise meg om at en annen tolkning av ordet er riktig, det er omtrent like fruktbart som å dyrke snøballer i stekeovnen.
Sensur er å hindre en person å ytre sine meninger. Følgen av sensur er at en eller fler ikke får med seg den meningen.
Hvis den personen retter sin mening mot/til deg i ett forum og du ikke får den med deg fordi du har ignorert brukeren. Så sensurerer du den personen :kjefter:
Sexy Sadie
09-08-05, 17:55
Sensur er å hindre en person å ytre sine meninger. Følgen av sensur er at en eller fler ikke får med seg den meningen.
Hvis den personen retter sin mening mot/til deg i ett forum og du ikke får den med deg fordi du har ignorert brukeren. Så sensurerer du den personen :kjefter:
Hvor har du det ifra?
Å sensurere noen betyr at man gjør sånn at ingen får lese/høre noen,. ignorerer du noen går det bare ut over deg selv.
ikke nødvendigvis, det går utover den som prøver å nå frem til deg og det kan gå utover andre pga missforståelser som måtte dukke opp.
Og sensur behøver ikke gjelde alle, er f.eks mye som blir senurert i enkelte land.
Og jeg har det kun fra min egen tolking av ordet, på lik linje som elektra har sin.
Som jeg sa: "jeg er ikke sikker på at din er noe mer eller mindre korrekt enn andres her inne"
Og for all del ikke min, jeg ytrer kun min tolking...Og prøver å få til noen "snøballer i en stekeovn"
Sexy Sadie
09-08-05, 18:31
Trazh
Det finnes bare en betyding i ordet sensur og du er på viddene.
Jeg gav opp denne diskusjonen tidligere. Elektra hadde for gode argumenter rett og slett.
Og jeg hev bare ut den "Ignorering er sensur"-kommentaren for å ytre min uenighet mot muligheten til å ignorere noen.
En kan jo si at 'Ignorering inne i et forum er sensur inne i et forum', men det vil uansett ikke stemme, siden det kun er du som ikke får med deg hva vedkommende sier.
Om alle ignorerte samme personen kan vi kanskje snakke om en form for sensur, men det finnes alltid slike folk som meg, som nekter å ignorere, dermed vil det ikke gjelde likevel.
Om en enkelt person ble ignorert av alle andre brukere her inne, må den personen komme med så bortihampen idiotiske innlegg at det sikkert ville vært like greit å få slettet vedkommende istedet.
Sexy Sadie
09-08-05, 18:36
Banning ble ikke oppfunnet for ingenting. :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.