PDA

Se full versjon : The Grudge

Mr.Man
07-08-05, 01:52
Hørte omtale av "The Grudge 2" her om dagen, og ble litt nysjerrig da en kollega av meg hadde sett 1'ern og (som er vant til splatter og horror) ble skremt av den. Fikk tak i 1'ern og så den her i forigårs.

Vår alles kjente "Buffy" spilte hovedrollen, noe hun besto med glans. Sikkert ikke siste gang vi ser den kantete nesen hennes på film.

Filmen handler om et hus hvor det har foregått forferdelige handlinger tidligere. Alle som kommer i kontakt med huset får se litt moro og vel så det.

Filmen har et par kule bestanddeler som jeg hadde sansen for. Bl.a. et ondt barn. Lyden og musikken var glimrende og gjorde seg bra på min hjemmestereo. Trodde veggen skulle dette ned på de heftigste partiene. Storyen var litt gammeldags, men det gjorde egentlig ingenting. Man kunne føle håpløsheten til karakterene når de ble forfulgt av gjenferdene. Den var også delvis japansk, noe som la til et element av mystikk jeg hadde sansen for.

Det er langt mellom filmer som klarer å skremme meg litt, men det klarte denne. Anbefales for horror-fans.

http://www.imdb.com/title/tt0391198/

:terning4:

The Cryptic
07-08-05, 15:22
Støtter oppunder den jeg. Hadde nesten problemer med nattesøvnen den kvelden jeg så den. Med en viss frykt for at 2'ern ikke klarer å leve opp til forventningene, kommer jeg nok til å se den også

Elektra
07-08-05, 15:45
Pingler.

The Cryptic
07-08-05, 15:57
Vel, jeg synes det er bra å bli skremt jeg, og film som klarer det er vellykket sett med mine øyne. Slik sett kommer Grudge ganske høyt opp, selv om jeg har sett filmer som har fått meg til å kvekke langt høyere

anonym
07-08-05, 16:00
Jeg tør ikke se.

The Cryptic
07-08-05, 16:01
Da går du glipp av noe. En skummel film er det

anonym
07-08-05, 16:03
Nettopp.

Elektra
07-08-05, 16:17
Den var ikke skummel.

Mr.Man
07-08-05, 18:22
Den var ikke skummel.
Hvilken film er den siste du så som var skummel?

Elektra
07-08-05, 18:44
Jeg blir stort sett ikke skremt. Det er det. Ganske plagsomt, egentlig. Men The grudge hadde potensiale, og jeg skjønner at folk synes den var skummel. Det nærmeste jeg kommer å bli skremt er at jeg skvetter litt når noe veldig uventet skjer. Men musikken i filmen bygde hele tiden opp mot at noe "uventet" skulle skje, og dermed skvatt jeg ikke noe særlig heller. Det som skremte meg mest var at voksne mannfolk ble vettskremte og ikke fikk sove. :knegg:

@roma
03-10-05, 22:37
Originalen er bedre.
Av og til er "less is more" mer virkningsfull også i filmverdenen.

Kims
05-10-05, 18:41
Filmen er helt grei, skuffa over slutten!!!
Grei underholdning men det er det lengste. Men du skvetter noen ganger ja...