Se full versjon : Ønsk meg lykke til
I et anfall av drepende kjedsomhet bestemte jeg meg for å begynne å programmere sudoku. Tipper jeg har en helvetes jobb foran meg.
Tips mottas med takk!
Tips kan du ikke få av meg men ett lykke til kan du få. :knegg:
Det er ikke så verst bare det. Egentlig har jeg ikke bestemt meg for hvilket språk det skal skrives i engang. Kanskje det er en gyllen anledning til å lære seg C++?
The Cryptic
21-08-05, 18:02
Lykkeønskningene er det ikke noe i veien med herfra, tipsene er det vel verre med. Jeg melder meg dog som frivillig forsøkskanin for å løse det første Sudokuspillet du kommer opp med
The Cryptic
21-08-05, 18:08
Jupp. Prøv det selv, f.eks. her:
http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/spill/sudoku/
Må man lagre dette, for å spille dette spillet?
Ha'kke peil på hva du snakker om, men lykke på reisen!
The Cryptic
21-08-05, 18:40
Lagre? Huh?
Det på Aftenposten? Tviler jeg sterkt på.
Det jeg skal lage må lagres for å spilles.
Sexy Sadie
21-08-05, 18:44
Spennende, Elektra.
Ja, men det er omfattende. Vanskelig som pokker.
Jeg har ikke begynt ennå, for jeg mangler faktisk det meste for å begynne. *laste ned Java og Python*
Lurer på om jeg skal kjøpe et domene etterhvert, og legge ut alt jeg lager der? Jeg er jo litt multikunstner. Håndarbeid og programmering.
The Cryptic
21-08-05, 19:20
Det kunne jo være noe ja: Elektras webshop; alt du trenger for masse penger. Rollespill, sodoku eller hekling. Valget er ditt
Skal jo starte for meg selv en eller annen gang, og det blir nok nettbaser. En eller annen plass må man jo begynne. Og slagordet "Alt du trenger for masse penger" er jo fullstendig genialt! Da vet folk hva de går til.
The Cryptic
21-08-05, 19:26
:takker:, bare å hyggelig å hjelpe til med slagordene på webshopen din
Du kan bli min personlige tekstforfatter.
The Cryptic
21-08-05, 19:29
:ivrig:
Sexy Sadie
21-08-05, 20:00
Jeg gleder meg til å lese.
Jeg er sikker på at du klarer dette med glans.
Vi får nå se. Jeg har ikke kommet i gang ennå, for jeg jobber med å finne editor. Og skal man ha en bra editor, så er de stort sett så vanskelige å sette seg inn i at det tar et par uker før man kan bruke de noenlunde problemfritt.
Lykke til.
Min mor og min søster her helt hekta, så jeg har ikke turd å begi meg ut i det enda.
The Cryptic
22-08-05, 00:19
Det er vel ikke noe å lure på det. Du må jo iallefall teste ut et spill eller to når Elektra har lavet sin første versjon
Det synes jeg, ja. Det er jo omfattende å lage iallfall. Håper jeg kan få til en nettside som blir litt besøkt. Jeg har allerede pythonversjon (egenlagd) av petals around the rose. Tenker jeg skal lage en hel haug slike småspill etter hvert som jeg får inspirasjon.
Bare sett igang så skall vi nog spele dem spillen :mrgreen:
Tror jeg har funnet domenet jeg vil ha også. Elektrathings.com.
Det hørtes bra ut. Go Elektra!
The Cryptic
23-08-05, 10:03
Det må jo være midt i blinken ja. Skal se om jeg kan finne på noen slagord med schwung i
Lykke til skjære, jeg håper du virkelig lykkes og blir kjemperik, slik at jeg kan leve av deg og dine inntekter :luring:
Soduko er morsomt! man finner masse sider på nettet også. Det er en av mine størtse hobbyer for tiden. Men så er jeg jo også flink med tall.
Å være flink i sudoku forutsetter ikke at man er flink med tall, siden sudoku er et puslespill. Du kan like gjerne si at du er flink til å putte den firkanta klossen i det firkanta hullet.
Hvor har forresten du vært, kjære?
Sexy Sadie
25-08-05, 00:15
Jeg har fremdeles ikke prøvd det her.
Jeg har fremdeles ikke prøvd det her.
Jeg har forsøkt en gang. Det er hakket mer irriterende enn den gode gamle kuben, men fremdeles litt morsommere enn å rotfylle. Såvidt.
Sexy Sadie
25-08-05, 00:35
Det kan jo være at jeg vil synes det er artig, da.
Å være flink i sudoku forutsetter ikke at man er flink med tall, siden sudoku er et puslespill. Du kan like gjerne si at du er flink til å putte den firkanta klossen i det firkanta hullet.
Vel. Så enkelt tror jeg nok ikke at det er, damen. :luring:
The Cryptic
25-08-05, 20:10
Det kan kanskje være doffen, men å påstå at det kreves overdreven tallforståelse av å telle fra 1 til 9 er jo kanskje å ta litt i det også?
Det har da ikke noe med det å gjøre. Det har noe med å se tallene i forhold til hverandre i rutenettet. Da bør man ha rimelig gode evner innenfor tallbehandling for å klare slikt raskt.
The Cryptic
25-08-05, 21:04
Jeg er fremdeles uenig. Man må naturligvis kunne telle og ha evnen til å visualisere en tallrekke i to dimensjoner, men Soduku hadde i prinsippet vært helt likt om man hadde byttet tallene med ni ulike farver eller ni ulike figurer
Nettopp, TC. Tallforståelse er ikke nødvendig i det hele tatt. Ni ulike figurer ville gjort samme nytten.
Tallene gjør at jeg får helt hetta og bare må lukke hele spillet. :tallangst:
Ni ulike farger skal jeg i prinsipp være enig i, men ikke det med figurene. Det må være en viss logikk i rekkefølgen.
Nei. Ni ulike figurer i hver rute, ni ulike figurer i hver rad og kolonne. Hvis du bytter ut ett-tallene med epler, to-tallene med flasker osv, så ser du jo at det funker helt ypperlig.
Dette må jeg tenke mer på. :svettpanne:
Nå har man tenkt, og kommet frem til at det sannsynligvis er riktig. Jeg gir meg.
The Cryptic
26-08-05, 18:05
Det var på tide :klok:
Min skjære har nesten alltid rett :ondtglis:
Jeg er så utrolig god! :mrgreen:
Nå skal jeg finne et banner her, og kjøpe domene og webhotell.
Sexy Sadie
26-08-05, 22:58
Steinbra, jeg gleder meg til å se siden.
Nå er det kjøpt, og forhåpentligvis tjente mistermannen et par kroner. Skal se om jeg får opp noe i løpet av helga.
Sexy Sadie
26-08-05, 23:05
Gi beskjed da.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.