PDA

Se full versjon : Muslimer og kristne - noen er likere enn andre

Lystløgner
25-08-05, 18:28
Professor Unni Wikan forsvarer angrepet mot restauranten
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/25/441354.html

Men om det f.eks skulle vise seg at det istedetfor pakistanere er ytterliggående kristne som ville hevne kyssingen med Valgjerd da ville nok pipen få en helt annen lyd.

En del av disse som sier de forfekter likeverd har visst lært om likhet av gode gamle Kamerat Napoleon.

Alle er like, men noen er likere enn andre

Selv mener jeg at likeverd og respekt ikke oppnåes før det er likhet for alle.
Samme lov for Tor som for Loke.

Sexy Sadie
25-08-05, 19:29
Jeg vil ikke si at professoren forsvarer det her.

The Cryptic
25-08-05, 20:16
Vel, hun tar jo avstand fra episoden, men understreker i intervjuet også at Shabana fikk som fortjent:
"Programlederen spør så professoren om hun synes Shabana har fått som hun fortjente. - Eh, ja - jeg vil si det sånn (...) "

Dette er altså handlinger vi skal anerkjenne? En barnsling provokasjon kan rettferdiggjøre vill skyting?

Rompestuntet kan ikke forsvares av utriungsfriheten uttaler Vikan, men det kan altså skyting? Man kan lure på om hun kanskje burde røyke noe annet den nærmeste fremtiden...

Sexy Sadie
25-08-05, 20:19
Vel, vi vet det til neste gang en eller annen mørkhudet antaster ei blond kjerring. Vi knerter hans brors resturant. Fordi vi er unnskyldt og i vår kulturs vold. Kristendommen er jo gjengjeldelsens religion for svarte. Dere husker Bibelens historie om erkeengelen Mikael som slo tilbake Lucifers skarer?

The Cryptic
25-08-05, 20:28
Jepp. Slik kan man enkelte trekke Vikans argumentasjon videre. Jeg er rett og slett forferdet over at en person som Vikan klarer å dumme seg så loddrett ut på denne måten

Sexy Sadie
25-08-05, 20:32
Jepp. Slik kan man enkelte trekke Vikans argumentasjon videre. Jeg er rett og slett forferdet over at en person som Vikan klarer å dumme seg så loddrett ut på denne måten

Først Jan Brøgger og så Unni Wikan....
Mine gamle helter er på vei til å bli gamle. Hvis hennes mann gjør samme tabbe nå så er det ingen tilbake. :pågråten:

The Cryptic
25-08-05, 20:39
Det er litt trist ja. Jeg har også hatt mange fornøyelige stunder etter å ha lest / hørt Brøgger og Wikan, men alderdommen ser ut til å sløve dem dessverre

Sexy Sadie
25-08-05, 20:44
De er i utakt med sin samtid.

The Cryptic
25-08-05, 21:01
For en vakker måte å si det på :rørt:

Sexy Sadie
25-08-05, 21:57
Jeg får sagt det noen ganger.

Uketassen
26-08-05, 09:38
Nå ser det ut som om skytingen ikke hadde noe med rumpestuntet å gjøre.
Hva skal vi da gjøre for at hun skal få som fortjent, skyte bilen til en av brødrene hennes?

Sexy Sadie
26-08-05, 14:33
Har du linker?