Se full versjon : Er pene kvinner smartere?
Hvorfor er det slik at det generaliseres omkring det at pene kvinner ikke er smarte? På samme måte med at mindre pene kvinner gjerne er smartere enn sine pene medsøstre? Er det media som skaper slike stereotypier? Er det en viss grad av sannhet i det? Hva mener dere?
Jeg mener forøvrig at dette bare er tull og tøys. Tre av de smarteste kvinnene jeg vet av er smellvakre. Men jeg må medgi at de bruker skjønnheten sin på en slik måte at de ikke er særlig "vakre" innenfor topplokket.
Sexy Sadie
25-08-05, 20:48
Jeg er både pen og smart.
Jeg har ikke inntrykk av at det generaliseres så mye rundt det. Enkelte s k pene el sexy kvinner fortjener karakteristikken dog.
Men jeg må medgi at de bruker skjønnheten sin på en slik måte at de ikke er særlig "vakre" innenfor topplokket.
De vakreste menneskene er utvilsomt de som er like vakre på innsiden som på utsiden.
Sexy Sadie
25-08-05, 20:51
De vakreste menneskene er utvilsomt de som er like vakre på innsiden som på utsiden.
:tilber:
Har frøkenen fått litt sol i det siste? Hun virker en smule sylskarp innimellom, men ser ikke akkurat avskrekkende ut, om man får si det slik.
Det som er synd i dagens samfunn, er at det finnes kvinner som er utrolig vakre på innsiden, men ikke tør å tro på det, selv om de får høre det av mennesker som både liker dem og beunder dem.
The Cryptic
25-08-05, 20:58
Jeg mener iallefall at sakene ikke har noe å gjøre med hverandre, men at massemedia nærmest utelukkende har skapt dette bildet. De "pene" damene er rett og slett langt mer fremtredende i reklame, filmer etc. og deres hovedmålsetning er gjerne ikke å reklamere for Mensa for å si det slik... Det er dog for sakens skyld uvedkommende, med en så stor overrepresentasjon av "pene" damer naturligvis være noen av dem som er dumme som brød, akkurat som enkelte "stygge" damer er dumme og vice versa.
Intelligens er særs personlig, og har aldri beviselig kunne blitt knyttet til utseede, hverken for menn eller kvinner. Det har bare blitt en selvforherligende myte, skapt av Hollywood og reklamebransjen (iallefall har disse aktørene bidratt sterkt til det)
Sexy Sadie
25-08-05, 22:04
Blonde damer til å fronte vaskemidler og brunetter til å reklamere for sjokolade....
... eller hvorfor ikke være litt utradisjonell: Blonde damer til å fronte hvit sjokolade og fargede damer til å fronte kulørtvasken.
Sexy Sadie
25-08-05, 22:11
Og skitne menn til å fronte vaskemidler for svarte klær.
Skitne rockere... eller svette mannemuskler i svart tank-top!
Sexy Sadie
25-08-05, 22:23
Jaaaaaaaaaaaaaaaa. .besvimer:
Jeg mener iallefall at sakene ikke har noe å gjøre med hverandre, men at massemedia nærmest utelukkende har skapt dette bildet. De "pene" damene er rett og slett langt mer fremtredende i reklame, filmer etc. og deres hovedmålsetning er gjerne ikke å reklamere for Mensa for å si det slik... Det er dog for sakens skyld uvedkommende, med en så stor overrepresentasjon av "pene" damer naturligvis være noen av dem som er dumme som brød, akkurat som enkelte "stygge" damer er dumme og vice versa.
Intelligens er særs personlig, og har aldri beviselig kunne blitt knyttet til utseede, hverken for menn eller kvinner. Det har bare blitt en selvforherligende myte, skapt av Hollywood og reklamebransjen (iallefall har disse aktørene bidratt sterkt til det)
:nemlig:
Men jeg vil nok påstå at min erfaring er at de peneste damene vet at de er pene. Ikke fordi de absolutt ser det selv, men fordi de hele tiden har fått høre det. man kan jo bli litt sosialt dum av slikt. I alle fall når man aldri får utfordringer å bryne seg på, men det meste lagt i fanget.
Om en ser Darwinistisk på det kan en si at pene mennesker tiltrekkes av hverandre. Da holder det rett og slett å være pen så dermed trenger en ikke så mye i topplokket for å få seg en partner. Mindre pene mennesker må bruke andre ferdigheter, da vil gjerne hjernen bli mer utviklet.
Men hva vet nå jeg, jeg er jo dritpen :nemlig:
Sexy Sadie
26-08-05, 14:35
Da lurer jeg på hva det er med enkelte mennesker som ikke er spesielt pene, men som likevel drar fyrer eller kvinner som hakket kjøtt. Folk er sexye uavhengige om de er vakre eller ei.
The Cryptic
26-08-05, 14:51
Der kommer nok den indre skjønnheten / sjarmen tydelig frem
Sexy Sadie
26-08-05, 15:20
Men jeg vil nok påstå at min erfaring er at de peneste damene vet at de er pene. Ikke fordi de absolutt ser det selv, men fordi de hele tiden har fått høre det. man kan jo bli litt sosialt dum av slikt. I alle fall når man aldri får utfordringer å bryne seg på, men det meste lagt i fanget.
Jeg ser ikke problemet med at pene mennesker vet at de er pene, de blir ikke automatisk dårlige mennesker av det.
Jeg ser ikke problemet med at pene mennesker vet at de er pene, de blir ikke automatisk dårlige mennesker av det.
Les innlegget en gang til. Hvor står det at jeg mener at pene mennesker er dårlige mennesker? Jeg er forøvrig enig med Uketassen.
Sexy Sadie
26-08-05, 17:38
Les innlegget en gang til. Hvor står det at jeg mener at pene mennesker er dårlige mennesker? Jeg er forøvrig enig med Uketassen.
Jeg vil henvise til den her setning i kursiv som kan tolkes alle negative veier:
Lystløgner
26-08-05, 17:43
Verre når det er omvendt :gapskratt:
Sosialt dum betyr ikke at man er et dårlig menneske!? I min verden betyr det at man mangler kulturell/ sosial kapital, og ikke helt vet hvordan man skal te seg i visse sammenhenger. Dette betyr ikke at man er en dårlig person. Jeg kjenner mange litt sosialt dumme mennesker, men de er verken slemme eller usympatiske. De er bare litt "korte" i hodet.
Sexy Sadie
26-08-05, 17:51
Sosialt dum betyr ikke at man er et dårlig menneske!? I min verden betyr det at man mangler kulturell/ sosial kapital, og ikke helt vet hvordan man skal te seg i visse sammenhenger. Dette betyr ikke at man er en dårlig person. Jeg kjenner mange litt sosialt dumme mennesker, men de er verken slemme eller usympatiske. De er bare litt "korte" i hodet.
Så visst en kvinne er pen så er hun også kort i hodet?
Du diskriminerer pene mennesker så kraftig at det gjør vondt langt inni meg.
Du generaliserer for mye, frøken. Er det noe man lærer i utdannelsen din som sosiolog?
Jeg sier ikke at pene mennesker er dumme. Like lite som at jeg sier at stygge mennesker er intelligente. Les hovedinnlegget en gang til, er du snill.
The Cryptic
26-08-05, 18:02
Hva mener du nå?
:rofl:
Lystløgner
26-08-05, 18:03
Mistenker at SS er pen. :mrgreen:
The Cryptic
26-08-05, 18:03
Hun er både pen og smart
Man er da ikke automatisk usympatisk som menneske selv om man er litt dum?
At SS er pen betviles ikke. At hun er smart kan godt være. Men boklige kunnskaper betyr ikke nødvendigvis at man er smart i sosial sammenheng. Og nå påstår jeg IKKE at SS har mangel på sosiale evner. Bare slik at jeg ikke blir misforstått igjen.
Lystløgner
26-08-05, 18:07
Man er da ikke automatisk usympatisk som menneske selv om man er litt dum?
Pen, smart og sympatisk er ofte tre helt separate ting.
Er ingen automatikk at man er sympatisk selv om man er pen og smart, men heller ingen automatikk at man ikke er det.
Det beste er å være alle 3. Selv er jeg ingen av delene.
The Cryptic
26-08-05, 18:07
Neida. Mennesker som er ørlite dumme kan jo være meget sjarmerende og sympatiske. Om alle mennesker hadde hatt den samme hjernen som gode gamle formann Grårud i Mensa ville det jo vært helt ulidelig her på jorden
Verre når det er omvendt :gapskratt:
De støggeste menneskene er de som er like støgge på innsiden som på utsiden?
Sånn er det i Statene...hehe... I amerikanske filmer! Alle de onde skurkene ser ut som aper eller noe enda verre... eller så ser de sleske ut i det minste...
Sexy Sadie
26-08-05, 19:15
unntatt Sean Bean, han ser ut som noe gudelignende. :sikle:
...men det er en film av Jackson, og han er fra New Zeeland! VIKTIG!!! Jeg tror det er en vesentlig grunn til at filmene ble så gode.
De er vel antagelig amerikansk-produserte.
Fnise jenter kan jeg være foruten, uansett alder *hikk*
Det er ihvertfall en ting man lærer ganske fort som relativt smart jente, og det er at det ikke er noen fordel å briefe med iq-en. Menn liker smarte jenter, men de skal helst være litt mindre smarte enn dem selv. Det er få menn som er mann nok til å takle en jente som er smartere enn dem selv, og som ikke kamuflerer det!
Jeg har hørt mange menn skryte av huet sitt, og selv om jeg merker at jeg faktisk har mer å fare med enn dem, så kunne det ikke ramle meg inn å poengtere det. De tar derimot ikke fem øre for å heve seg selv over meg. Sånn er det bare. Det er inngrodde kjønnsroller.
Intelligens er visst lite feminint og ganske usexy. Spesielt hvis hun er klar over det selv. En mann kan tillate seg å skryte av seg selv og fremheve iq-en sin, men gjør en kvinne det samme, blir hun uspiselig ganske fort.
Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg mørbanker en fyr i sjakk. Hadde jeg vært på sjekkern, hadde jeg selvsagt latt ham vinne.
Og forøvrig må dere ikke tro på Lystløgner. Han er da både pen, smart og sympatisk.
Og SS, jeg har sett deg skryte av iq-en din noen ganger, og så lurer jeg på hvor du testet deg og hva slags test du tok?
Hva var det du svarte på nå?
:dulte:
Jeg?
gyrken, innlegget over mitt.
Jeg?
gyrken, innlegget over mitt.
Nå tok jeg den. Litt lang lunte her..... :flau:
Sexy Sadie
28-08-05, 18:47
Og SS, jeg har sett deg skryte av iq-en din noen ganger, og så lurer jeg på hvor du testet deg og hva slags test du tok?
Raven, Ørland.
Og hva er din iq målt til, SS?
Sexy Sadie
28-08-05, 22:17
135-145.
Sexy Sadie
28-08-05, 22:38
At SS er pen betviles ikke. At hun er smart kan godt være. Men boklige kunnskaper betyr ikke nødvendigvis at man er smart i sosial sammenheng. Og nå påstår jeg IKKE at SS har mangel på sosiale evner. Bare slik at jeg ikke blir misforstått igjen.
Slapp av, jeg er veldig dyktig sosialt også.
Det betviles ikke. :svin:
tror pene kvinner både kan være smartere og mindre smart jeg..... :knegg:
Sexy Sadie
28-08-05, 22:53
Hvorfor?
de er som alle andre vell Sexy Sadie, ikke alle kan være like glupe vell?
Jeg tror alle mennesker kan gjøre seg mer eller mindre dum hvis situasjonen påkrever det.
Når det gjelder Gyrken sin påstand om at menn ikke liker smarte kvinner, og at smart ikke er sexy, så tar hun feil. Det er en grov generalisering av hvordan menn er. SÅ enkle er vi nok ikke. Dessverre. :luring:
Sexy Sadie
28-08-05, 23:09
Det er dere nok.
Jeg syns det er litt uintelligent å gå rundt å skryte av intelligensen sin, enten det gjelder menn eller kvinner.
Det er dere nok.
:gapskratt:
Vi later bare som. Slik at dere kvinner kan tro at dere har overtaket.
Sexy Sadie
28-08-05, 23:19
Jeg syns det er litt uintelligent å gå rundt å skryte av intelligensen sin, enten det gjelder menn eller kvinner.
Noe må folk skryte av, enkelte skryter av den hurtige bilen sin og andre av intelligens.
Jeg syns nemlig ikke alle som skryter av intelligensen sin virker så veldig intelligente, og da blir det for teit...
Lystløgner
28-08-05, 23:30
Noe må folk skryte av, enkelte skryter av den hurtige bilen sin og andre av intelligens.
Jeg foretrekker å skryte av intelligensen min. Den er 14.
Raskheten på bilen er bare 9.
Det er ikke særlig intelligent å ennå ikke ha oppfattet at gyrken skrives med liten g.
Sexy Sadie
28-08-05, 23:36
Jeg syns nemlig ikke alle som skryter av intelligensen sin virker så veldig intelligente, og da blir det for teit...
Hva med de med hurtige biler da, er ikke de teite? ;)
Bilene i seg SJØL er vel ikke teite...
Sexy Sadie
28-08-05, 23:40
Det er da menneskelig å skryte, alle vil hevde seg.
Det er ikke særlig intelligent å ennå ikke ha oppfattet at gyrken skrives med liten g.
:ape:
Beklager. Det skal ikke gjenta seg.
Gyrken skrives med liten G. :messer:
Fnis.
Jeg tror pene jenter kommer lengere enn de mindre vakre.
Naturlige årsaker og sammenhenger.
Intelligens derimot, tviler jeg på at kommer med det vakre.
Hvorfor er denne tråden dratt opp igjen?
Fordi det er flere som ønsker å mene noe i sakens anledning!
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.