PDA

Se full versjon : Bilkjøring uten forsikring

tequila
02-09-05, 20:14
Kom til å tenke på det idag da jeg skulle kjøre ut fra super'n. Det er alltid noen som tror de har forkjørsrett overalt, selv inne på parkeringsplassen foran super'n. Da er det bare å ligge lavt og gi avkall på retten sin, selv om man vitterlig følger høyre-regelen og har retten på sin side. Og særlig ettersom det iflg ryktene er utrolig mange som kjører uten forsikring. Tviholder man på retten sin og det smeller, har de jo ikke noe forsikringsselskap i bakhånd som punger ut for skadene. Og da må det jo bli rettssak? Et helvetes pes...

Dette må da være å levet livet farlig? Man kan jo risikere å bli gjeldsslave for livet, kommer man ut for en situasjon som medfører personskade? Kanjo bli snakk om erstatninger i million-klassen og mer hvis det blir rettssak. Og det må det jo bli uten forsikring! Jeg skjønner ikke at folk tør...

The Cryptic
02-09-05, 20:33
Enig med du. Ulovlig er det også

Base
03-09-05, 00:35
Blir du tatt blir du i tillegg anmeldt. Det skjedde med en slektning av meg som fortsatt venter på nærmere beskjed om hva som skjer med den saken. Merkelig nok mistet hun ikke lappen. Den hadde de vel tatt på stedet dersom det var en del av eventuell straff.

Mr.Man
03-09-05, 01:21
En jobben hos meg ble påkjørt bakfra. Forsikringen hennes (påkjørersken) hadde gått ut, så hun må i best case bare betale for begge bilenes reparasjoner i tillegg til boten for uaktsom kjøring. Det er ingen spøk.

Base
03-09-05, 01:54
Nå er det vel da slik at kollegaen din vil få fullt oppgjør fra motpartens selskap, men at vedkommende vil få regress på hele dritten. Er vel et eller annet med det at selskapet legger ut slik at ikke den uskyldige kommer skadelidende ut.

tequila
03-09-05, 02:08
Hva betyr 'regress'?

*domm*

Lystløgner
03-09-05, 05:33
At de overtar kravet mot bilføreren.... og forsikringsselskaper gir seg aldri så man blir ikke kvitt gjelden før den er betalt. Og har du noe som helst av verdi så tar de det.