PDA

Se full versjon : Voksne animasjonfilmtittere

Sexy Sadie
13-09-05, 21:36
Sterkt inspirert av zebratråden lurer jeg på om det er merkelig og snålt om om voksne uten et lite alibi går på kino for å se animasjonsfilmer som Stor Ståhai, De utrolige og lignende.

Jeg synes slike filmer kan være heftige og drar gjerne på kino hvis filmen har fått god omtale.

Snorre
13-09-05, 21:42
Stor ståhai har vi ikke sett.

Vi snakker vel om brae filmer her.

Istid osv. :luring:

Shafahta arhidir
13-09-05, 21:44
Shrek
http://blog.adirex.com/images/Shrek%202/Shrek%203.jpg

Elektra
13-09-05, 21:45
Jeg har ingen problemer med å gå på kino og se barnefilmer.

Snorre
13-09-05, 21:46
Jeg har ingen problemer med å gå på kino og se barnefilmer.Det er ikke snakk om barnefilmer!
Det er snakk om ANIMASJONSFILMER!
:pekefinger2:
Big differense!

Shafahta arhidir
13-09-05, 21:47
Heffalompen :hæ:

Elektra
13-09-05, 21:50
Jeg har ingen problemer med å gå på kino og se barnefilmer.Det er ikke snakk om barnefilmer!
Big differense!
No need to shout. Jeg sa barnefilmer, fordi jeg i det begrepet regner både spillefilmer og animasjonsfilmer. Hadde jeg ment animasjonsfilmer, så hadde jeg sagt animasjonsfilmer.

Snorre
13-09-05, 22:02
:skeptisk:

Sexy Sadie
13-09-05, 22:13
Jeg er totalt enig med Elektra, uten diskusjon. :skuffet:

Doffen
13-09-05, 22:20
Vel... jeg er tilhenger av å se slike filmer med engelsk tale. men de setter faktisk opp slike filmer med originallyden også. Da har jeg ingen skrupler med å se dem. Det er dessverre begrenset hvor mye kino man får sett her oppe, så derfor blir det nok mest DVD titting her i gården.

carmensi
13-09-05, 23:42
Synes det er helt greit att gå på kino og se desse filmer. Kan ikke førstå vad det er før feil på det.

anonym
13-09-05, 23:46
Jeg går med ungene, men jeg kunne gjerne gått alene. Gjorde det før noen ganger.

The Cryptic
14-09-05, 15:54
Big differense!

Veldig enig. Med original tale er de animasjonsfilmer, med (dårlig) norsk dubbing blir de redusert til barnefilmer

Snorre
14-09-05, 16:09
Big differense!

Veldig enig. Med original tale er de animasjonsfilmer, med (dårlig) norsk dubbing blir de redusert til barnefilmer
Hvem faen nevnte dubbing.

The Cryptic
14-09-05, 16:11
Det var det jeg som gjorde, for å understreke poenget

Orca
14-09-05, 16:13
Skjerp deg, det er klart at filmer er bedre på orginalspråket, men jeg mener at det er snobberi å påstå at de filmene som er blitt dubbet til norsk er så dårlige. Jeg synes f.eks at den norske versjonen av Shrek er bra, Trond-Viggo gjør en kjmpejobb i Nemo. Nei, det er alt for lett å rakke ned på de filmene med norsk tale bare fordi det er det "rette" å gjøre.

Snorre
14-09-05, 16:22
Det var jo en ting som var bra på Brother Bear også som norsk da, men slikt skal sees på orginalspråket!.

(Sturlaberg som spillte Elg)!.

Lystløgner
14-09-05, 16:45
Eneste som er bedre på norsk er Istid.

OJ høres mye mer ut som en gretten mammut enn han fra "alle elsker raymond" gjør.

Snorre
14-09-05, 16:47
Eneste som er bedre på norsk er Istid.

OJ høres mye mer ut som en gretten mammut enn han fra "alle elsker raymond" gjør.:opptommel:

Elektra
14-09-05, 17:29
Og Dagfinn Lyngbø yter rettferdighet til alle sytete bergensere. (Ja, jeg vet at han ikke er bergenser men fra askøy.)

Dubbing av animasjonsfilmer er mye bedre nå enn det var før, og mange med norsk tale er virkelig gode. Og noen ganger bedre enn originaltalen. Spillefilmer med dubbing skyr jeg som pesten.

Lystløgner
14-09-05, 19:03
Og Dagfinn Lyngbø yter rettferdighet til alle sytete bergensere. (Ja, jeg vet at han ikke er bergenser men fra askøy.)

Enig. Man får virkelig lyst til å kaldkvele ham. Mye bedre enn den heller kjedelige talen han har på engelsk.

Sexy Sadie
14-09-05, 19:05
Dagfinn er artig på film.