Se full versjon : Vært voldlig?
Jeg har vel selv aldri vært noen slåsskjempe, bare en gang var jeg i håndgemeng, da jeg slo et slag på fyr da jeg var i 11 1/2 års alderen. Ingen ble skadet og alt ble forøvrig skværet opp etterpå, skjønt jeg har glemt hva han het. Hvis jeg skal ha en unskyldning i det så må det har vært nye hormoner som jeg ikke helt hadde egenskapen til å skjønne hvor skulle plasseres. Forøvrig beklager jeg det ennå.
Ellers har jeg vel vært utsatt for vold uten at jeg har deltatt 5-6 ganger, fra da jeg ble slått i bakhodet til bevisstløshet i barnehagen med en jernspade, til et kraftig slag i magen i 2. klasse, gjengvold i 4. klasse, et brukkent 17. mai flagg rett inn i hånden i 6., og to episoder i voksen alder, en i Amsterdam (kanskje den mest fatale der det kanskje var en 50/50 om jeg ville overlevd) og en i nabolaget her (les annen tråd). Ellers har jeg vel sett kniven i hånden til folk i lugubre bakgater to ganger, en i Brüssel og en i Oslo, da med kjappe bein som har løst problemet.
Men har du noen gang vært i slosskamp? Fortell.
Sexy Sadie
25-09-05, 23:54
Jeg hadde det med å ende i bråk da jeg var yngre, jeg gikk som oftest seirende ut.
Jobbet som dørvakt siden jeg var 17. Fått litt juling underveis, vært innkalt som vitne i rettsalen men heldigvis avverget mange potensielt farlige situasjoner. Jeg er for øvrig typen som gjør alt for å holde en god tone og roe ting ned med prat, som funker i 90% av de situasjonene som oppstår.
Jeg har ikke sloss siden andre klasse, tror jeg.
Men jeg rasket brillene av en kar på byen og kastet dem så langt avgårde som jeg klarte.
Sloss med gutta på barneskolen.
Sexy Sadie
26-09-05, 00:20
Men jeg rasket brillene av en kar på byen og kastet dem så langt avgårde som jeg klarte.
Det gjorde jeg også i et annet liv.
Han kom rasende et par dager etterpå og lurte på om jeg hadde en forsikring. Heldigvis så hadde jeg en forsikring.
Jeg har ikke vært slåss siden 3.klasse eller noe. Jo, i 4. klasse sparket jeg en gutt i kneet etter at han hadde holdt på å plage meg en lang stund. Han hylgrein og sladret til frøken. Han hadde et sår som han hadde sydd, og jeg traff midt i. Jeg syns det var skrekkelig urettferdig at jeg fikk kjeft for det. Han bad jo om det. :sur:
Sexy Sadie
26-09-05, 00:42
Typisk fyrer, syter for ingenting.
Det gjorde jeg også i et annet liv.
Han kom rasende et par dager etterpå og lurte på om jeg hadde en forsikring. Heldigvis så hadde jeg en forsikring.
Å. Dette var i Oslo, ute på gata. Jeg har aldri sett ham verken før eller siden, men jeg håper det ble dyrt for ham.
Tja, jeg har vel gitt en nabogutt neseblod et par ganger. Men det har vært lite voldsutøvelse etter at jeg ble 11-12.
Jeg har aldri tapt en slåsskamp. Var i en hel haug i min temmelig ville ungdom.
Siste var vel i slutten av 20-årene, men den var det ikke jeg som begynte.
Jeg fikk politiet på døra engang etter jeg hadde gitt en kar en på trynet.
Skal si du fikk hardt gjennomgå i barndommen, dongen.
Kan ikke huske sist jeg slåss, var kanskje i 12-13 års alderen. Slåss jevnlig i barndommen med en kar som var ett år eldre enn meg, et bøllefrø. Fikk som regel juling, men etter hvert var det han som fikk gjennomgå. Da sluttet han merkelig nok å yppe til bråk. :knegg:
Men har vært noe nærme på byen nattestid et par ganger. Viss oppførsel irriterer meg, og folk flest har vett til å holde kjeft. Jeg greier ikke alltid det…
Det har vært diverse episoder på barneskolen, men ikke siden da. Sist gang jeg var nærmest var vel da jeg løp etter noen Somaliere nede i byen som prøvde å stikke av med pengene mine. Det gikk greit forsåvidt, for de var 2 små puslinger. Blir det for mye åpenlyst bråk, har de vel også alt å tape siden sikkert mange av dem er her uovlig.
Skal si du fikk hardt gjennomgå i barndommen, dongen.
Kan ikke huske sist jeg slåss, var kanskje i 12-13 års alderen. Slåss jevnlig i barndommen med en kar som var ett år eldre enn meg, et bøllefrø. Fikk som regel juling, men etter hvert var det han som fikk gjennomgå. Da sluttet han merkelig nok å yppe til bråk. :knegg:
Men har vært noe nærme på byen nattestid et par ganger. Viss oppførsel irriterer meg, og folk flest har vett til å holde kjeft. Jeg greier ikke alltid det…
Ja, litt så, tok meg ikke noe særlig nær av det da. Har fundert over det og antar det har noe med at jeg var den nye gutten litt for ofte. Kom sent inn i barnehagen etter å ha bodd i Russland og fikk vel aldri knyttet noen særlige bånd med alle og en hver, samt at jeg bodde noe geografisk isolert på barneskolen, men jeg hadde venner og etter hvert :)
Har aldri slått, har heller løpt. Det er sikkert mange som mener at det er feigt, men for meg er det det rette å gjøre.
Shafahta arhidir
26-09-05, 19:38
:bokser: Svart-belte i bydaslagsmål, og flere års erfaring med kampsport :shakko:
Don't mess with me!!!
Sexy Sadie
26-09-05, 19:47
Skal ikke kimse med stjørdalingene altså?
Har fått hjelpe ett par kamrater og min bror ett par ganger. Men aldrig har jeg startat ett slagsmål. :mrgreen:
Shafahta arhidir
26-09-05, 20:30
Nope :knegg:
Sexy Sadie
26-09-05, 20:36
Den regelen gjelder alle N-Trønder byene.
Dog er det bare Verdal hvor man virkelig med sikkerhet får trøbbel hvis man havner på feil sted nær feil gjeng med feil klær.
Både Steinkjer, Levang og Namsos er mer laidback sånn sett.
Dog er det bare Verdal hvor man virkelig med sikkerhet får trøbbel hvis man havner på feil sted nær feil gjeng med feil klær.
Jeg valgte å ikke jobbe i ny pub på Stjørdal, fordi jeg ikke hadde svartbelte i bøgdaslagsmål etter å ha studert litt borte.
Shafahta arhidir
26-09-05, 21:46
Dette har du ikke stående i bakruta når du er på Verdal'n :geip:
Sexy Sadie
26-09-05, 22:01
Det er ikke en gang løgn.
Én gang havna jeg i jenteslagsmål som 13-åring, men det var fordi jeg ble provosert til det. En annen gang måtte jeg slåss for ikke å bli voldtatt av en taxi-sjåfør... Bortsett fra det kan jeg ikke huske å ha vært i nevekamp med noen, og håper jeg slipper det for fremtiden. Er ikke typen.. men trener litt ki-boxing, så håper jeg kan slå fra meg hvis det skulle bli nødvendig.
Én gang havna jeg i jenteslagsmål som 13-åring, men det var fordi jeg ble provosert til det. En annen gang måtte jeg slåss for ikke å bli voldtatt av en taxi-sjåfør... Bortsett fra det kan jeg ikke huske å ha vært i nevekamp med noen, og håper jeg slipper det for fremtiden. Er ikke typen.. men trener litt ki-boxing, så håper jeg kan slå fra meg hvis det skulle bli nødvendig.
Drosjesjåfør? Håper du fikk sparket til der du veit.
Sexy Sadie
27-09-05, 00:05
Håper han fikk sparken. :kjefter:
Drosjesjåfør? Håper du fikk sparket til der du veit.
Han holdt meg for munnen, men jeg sparka og slo og kjempa så tappert at han måtte slippe taket, og da skrek jeg så skingrende at han var visst redd for å påkalle oppmerksomhet. Så enden på visa ble at han hev meg ut av bilen og freste avgårde. Jeg var helt uskadd, fysisk, men skalv som et aspeløv, men kom meg nå hjem på et vis. Var bare 20 år og turte ikke å forfølge saken... Ble så jævla skremt!
Har visst en egen greie m taxisjåfører. En annen, en eldre kar, holdt på å kjøre meg ned pga at jeg løp over gata mens lyset var iferd med å bli rødt mens han sto HELT stille, rusa opp motoren og stoppa en millimeter fra meg i gangfeltet så jeg holdt på å gå i bakken. Han skrek ukvemsord etter meg ut av vinduet så alle rundt bare stoppet og glante etter han. Litt lenger borte i gata kom han ut av bilen, rød i fjeset og olm som en okse og hylte: Neste gang er du LIK! Håper gubben er dau av hjerteinfarkt!
En tredje ble fly forbanna, slengte bilen til sides og kom løpende ut og bort og omtrent gjennom vinduet mitt fordi jeg kom til å tute fordi han holdt på å ta skjermen min i noe som han mente var en rundkjøring, men som slett ikke var det.
Dziiizez... for et folkeferd!
:Note to tequila: Ikke ta taxi!
Det er jo for jævlig hvis man skal ta en registrert taxi og risikere voldtekt. Håper det var en pirat...
Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig i registrerte taxier. Derimot har jeg blitt antastet av en trikkesjåfør på natt-trikken. Sånn går det visst når man sovner på natt-trikken og må vekkes på endestoppet uti bushen.
Det var nok en registrert taxi ... Men jeg var altfor sjokka og omtumlet til å få med noe registreringsnummer, var bare utrolig lettet over å slippe fri.. Og som sagt så gjorde jeg ingenting mer med saken. Regnet ikke med å komme noen vei eller bli trodd. Også syns jeg det var flaut og pinlig, husker jeg...
Boxa en reel 2 runders boksekamp med min 8 år eldre bror en gang etter at jeg hadde plaget lillebroren min.
Gav han naturligvis juling, men han fikk inn et slag. Det slaget merker jeg enda, da jeg kan om jeg vil lage dobbelt brusk-klikk på høgre side av kjeven noe jeg ikke kunne før slaget.
Ellers har jeg aldri vært i bråk og tror heller jeg ikke kommer til å havne i noe.
Det var nok en registrert taxi ... Men jeg var altfor sjokka og omtumlet til å få med noe registreringsnummer, var bare utrolig lettet over å slippe fri.. Og som sagt så gjorde jeg ingenting mer med saken. Regnet ikke med å komme noen vei eller bli trodd. Også syns jeg det var flaut og pinlig, husker jeg...
Synd at man føler det sånn, men skjønner veldig godt hva du snakker om.
Sexy Sadie
02-10-05, 21:45
Synd at man føler det sånn, men skjønner veldig godt hva du snakker om.
Ja, jeg også.
Har dradd til to personer i voksen alder, men det var i selvforsvar...
Jeg er motstander av ufrivelig vold!! :spank:
er de ikke villige er det ikke gøy!
Litt av den motstanden til vold er nok den samme mange av oss har til gamle tråder. :nemlig:
Gamle tråder er like bra som nye tråder!!!
Gamle tråder ryker lettere. *åpplyser*
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.