PDA

Se full versjon : Få dem ut!

Base
27-09-05, 14:24
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107831

"- Rundt 10 tsjetsjenske menn, som venter på at de skal utvises fra Norge, har forsøkt å tvinge andre beboere med på bønnemøter og pålagt dem å kle seg etter strenge ortodokse regler, sier lensmannen i Våler, Per Tore Fremstad til VG Nett.
"

Hvorfor vente? Kan vi ikke få pælmet dem over grensen i løpet av ettermiddagen?

Shafahta arhidir
27-09-05, 14:42
:hengt: Galen :knegg:

Sparer tid og penger

tequila
27-09-05, 15:24
Hvilken grense da? Den svenske?

Sorepheus
27-09-05, 15:39
Å sende tjestjenere tilbake er tilnærmet likt med å sende jøder til Tyskland under andre verdenskrig.

tequila
27-09-05, 16:49
Kan ikke akkurat si at oppførselen til disse bidrar til å åpne verken hjerterom eller husrom...

Djiiiizez!

Lystløgner
27-09-05, 17:13

"- Rundt 10 tsjetsjenske menn, som venter på at de skal utvises fra Norge, har forsøkt å tvinge andre beboere med på bønnemøter og pålagt dem å kle seg etter strenge ortodokse regler, sier lensmannen i Våler, Per Tore Fremstad til VG Nett.
"

Mistenker at svenskene ville pælme dem tilbake før kvelden var omme...

carmensi
27-09-05, 17:16
bare ut med dem. Men ikke til sverige før der blir det ikke bedre.

Lystløgner
27-09-05, 17:20
Kan ikke akkurat si at oppførselen til disse bidrar til å åpne verken hjerterom eller husrom...

Djiiiizez!

En del ganger burde man bare sette grenser og si at når man har trådd over denne så er asylsøknaden å regne som trukket tilbake av søker.
Deretter utvisning på livstid uten mulighet for omgjøring.

Base
27-09-05, 18:24

"

Vi fester en hakapik rundt halsen på hver av dem og sier de har gjort seg skyldig i drap på selunger. Da tenker jeg svenskene er sitt ansvar bevisst og hjelper oss å få vekk bermen.

Base
27-09-05, 18:26
Å sende tjestjenere tilbake er tilnærmet likt med å sende jøder til Tyskland under andre verdenskrig.

Idiotisk sammenligning. Jødene hadde ikke gjort noe annet enn å være jøder, mens denne gjengen er noen jævla svin. Jeg snakker forøvrig ikke om å sende alle tjetjenere hjem, men om å sende DISSE hjem. Vi skal i alle fall ikke ha dem her.

Maycom
27-09-05, 18:28

"

Kan vi ikke pælme dem ut på motsatt side av landet da... med noe tungt rundt beina.. :knegg:

tequila
27-09-05, 18:32
Det står jo forresten at de venter på å bli utvist. Jeg lurer på hva som skjer da? Blir de ikke bare sluppet løs i landet? Hva er egentlig grunnen til det? Før i verden ble da utviste satt på et fly og sendt tilbake?

Maycom
27-09-05, 18:39
Det står jo forresten at de venter på å bli utvist. Jeg lurer på hva som skjer da? Blir de ikke bare sluppet løs i landet? Hva er egentlig grunnen til det? Før i verden ble da utviste satt på et fly og sendt tilbake?

Å fly innebærer en viss risiko for liv og helse. Derfor kan ikke Norge sette dem på et fly... :slurva:

Sexy Sadie
27-09-05, 19:10
La oss tvangskristne dem. Det er pinadø straff det. :ondtglis:

Shafahta arhidir
27-09-05, 19:11
Gi dem til Jehovas-vitner! :knegg:

anonym
27-09-05, 19:29

Det blir de nå også. Men papirer må være i orden. Bl.a. er det ikke alle land som godtar hjemsendte og da er det en skikkelig mølle som må i gang først.

Mr.Man
27-09-05, 19:40
Hvis de følger Sharialoven er det jo ganske greit. Bare bruk den samme loven mot dem selv. Sikkert hjemmel for mye rart der.

Uketassen
27-09-05, 20:03
Nå er det vektere som passer på dem :knegg:

Sexy Sadie
27-09-05, 20:10
Hvis de følger Sharialoven er det jo ganske greit. Bare bruk den samme loven mot dem selv. Sikkert hjemmel for mye rart der.

Det er jo bare fantasien som setter grenser for hvordan de ikke kan tolkes.

Ling
27-09-05, 21:11
Synes de skal få bli jeg, og nå skal jeg inn å titte på siden som er linket i første innlegget.

Zenaria
27-09-05, 21:19
Vi nordmenn er ikke flinke til å sette grenser, dermed tråkkes de over hver dag uten at noen konsekvenser inntreffer.

Ling
27-09-05, 21:21
Leste nyheten og er litt mer i tvil nå. Kansje dersom noen ber dem slutte med tullet at det ordner seg, hmmm.

Sexy Sadie
27-09-05, 21:24
Jeg er litt lei enkelte muslimer som krever og forlanger.

Uketassen
27-09-05, 21:25
Vi får sende Krekar opp og ordne, så gjør han noe nyttig i det minste.

Sexy Sadie
27-09-05, 21:27
Vet ikke om de løsninger han vil komme frem til er av det gode for samfunnet.

Uketassen
27-09-05, 21:31
Avisen har da fått mange kilometer med spalteplass ut av ham, det må va være verd noe?

Ling
27-09-05, 22:58
Tror det bare er media som er ute etter menn med sjegg, bare se hvor uthengt Osama og kaptein sabeltann er.
Sikker på at Osama egentlig var barnetv-onkel i afganistan og kaptein sabeltann var kaptein på et containerskip før media angrep dem.

Sexy Sadie
27-09-05, 23:09
Verden er ikke trygg for menn med skjegg. :nemlig:

Sorepheus
27-09-05, 23:24
Skjerp dere :kjefter:

Ling
27-09-05, 23:27
Hum, har du anlagt sjegg WD. Ikke meningen å gjøre deg paranoid...

Sorepheus
27-09-05, 23:29
Nei, jeg snakker om latterliggjøringen av de horrible krigsforbrytelsene som har skjedd i Tjestjenia de siste 6 årene. Irak og Afghanistan er bare barnemat i forhold.

Sexy Sadie
27-09-05, 23:35
Nå er det ikke det vi diskuterer, men hvorvidt de her ti tjetsenske fyrene skal oppføre seg som folk eller ei.

Sorepheus
27-09-05, 23:38
Men det var jo klare oppfordringer til å be dem pelle seg hjem til den sikre døden.

Sexy Sadie
27-09-05, 23:39
Og så?

Sorepheus
27-09-05, 23:47
Not funny.

Lystløgner
28-09-05, 03:10
Se det fra denne vinkelen:
Hvis de virkelig hadde vært i så stor fare i hjemlandet så hadde de sannsyligvis vært mer takknemlige når de kom hit. Dermed så er denne oppførselen et sterkt indisium på at de ikke tilhører gruppen som er i fare.

Base
28-09-05, 09:59
Tror det bare er media som er ute etter menn med sjegg, bare se hvor uthengt Osama og kaptein sabeltann er.
Sikker på at Osama egentlig var barnetv-onkel i afganistan og kaptein sabeltann var kaptein på et containerskip før media angrep dem.

Kaptein Sabletann har ikke skjegg. :pekefinger2:

Lystløgner
28-09-05, 12:41
Men det var jo klare oppfordringer til å be dem pelle seg hjem til den sikre døden.
"Pell dere hjem eller oppfør dere sivilisert" syns jeg faktisk ikke er et urimelig utsagn.

Sexy Sadie
28-09-05, 18:28

Når de krever å gå først i matkøen, og påtvinger alle uansett bakgrunn å følge deres regler, så har det ikke lenger noe som helst med religion å gjøre. Da er det en form for rasisme og gangstervelde.

Sorepheus
28-09-05, 20:28
Fy faen. Du sitter å forsvarer folkemord, få opp gluggene. Dette er retorikk som ikke hører hjemme i et demokratisk land.

Sexy Sadie
28-09-05, 20:46
Fy faen. Du sitter å forsvarer folkemord, få opp gluggene. Dette er retorikk som ikke hører hjemme i et demokratisk land.

Den her kulturrelativisme må du bare kule ned.

Sorepheus
28-09-05, 21:52
Pføy. Kunne likt å ha en alvorsprat med foreleseren din, hvis det er der du får dette tullet fra.

Base
28-09-05, 21:59
Ja, han er nok bare en av de altfor mange som burde lære et og annet av deg.

Sexy Sadie
28-09-05, 22:01
Ja, han er nok bare en av de altfor mange som burde lære et og annet av deg.

Kødder du nå?

Base
28-09-05, 22:05
Nei, vi har med et overlegent vesen å gjøre, det må vi da bare innse. At noen skal lære bort et fag uten å spørre Dongen om fasiten først er da fullstendig uhørt. :knegg:

Sorepheus
28-09-05, 22:15
Som sagt tviler jeg på at det her hun får dette forbanna Vidar Kleppe preiket fra, og jeg antar altså og at foreleserne ville distansere seg fra innholdet.

Sorepheus
28-09-05, 22:22
Når begynte man forøvrig å kreve integrering *før* man er bosatt? Og spesielt for folk som rømmer fra krigsområder som ikke har sett sidestykke i jævelskap siden nazistene okkuperte St. Petersburg?

Elektra
29-09-05, 00:42
Dongen, du er helt på tur som vanlig.

Sorepheus
29-09-05, 03:00
Slettes ikke, foreslår at du undersøker forholdene i Tjetsjenia før du uttaler deg.

anonym
29-09-05, 09:04
Siden når ble det lov å oppføre seg som nazi-idioter kun fordi man søker asyl i et land? Om sånt slås hardt ned på, så blir det kanskje litt bedre men hensyn til de som faktisk ønsker et bedre liv her i Norge.

Maycom
29-09-05, 09:07
Slettes ikke, foreslår at du undersøker forholdene i Tjetsjenia før du uttaler deg.

Siden forholdene ikke er bra i Tjetsjenia, så skal de slippe å oppføre seg som folk når de kommer hit?

Uketassen
29-09-05, 10:54
Har dere ikke fått med dere at de venter på å bli sendt hjem?
Å true med å sende dem hjem hjelper lite da.
"Oppfør dere pent før vi sender dere hjem, ellers sender vi dere hjem!"

Oh jeg er enig med Dongen på et område: Vi kan ikke sende dem hjem om de risikerer å bli drept der, det er ikke dødsstraff for å praktiskere religionen sin på en ekstrem måte. Det er igrunn ikke dødsstraff for noe av det de har gjort og jeg synes ikke det bør bli det heller.

Lystløgner
29-09-05, 13:57
Så, hvis det hadde kommet stornazister til Norge i august 45 så skulle de ikke bare fått bli her, men de skulle ha lov til å kreve at området var fritt for jøder, kommunister og sigøynere?

Det er det du faktisk sitter og forsvarer

Sorepheus
29-09-05, 14:43
Nei, jeg sitter å forsvarer folks rett til liv.

Base
29-09-05, 14:54
Ikke smyg deg vekk fra denne Dongen! Hva med eksemplet til Lystløgner? Dersom disse nazistene kom til norge i 45 , ville du da latt dem bli her på de premissene?

Sorepheus
29-09-05, 15:12
Jeg smyger meg ikke vekk. Jeg snakker om den reelle situasjonen som asylsøkere står ovenfor, ikke hypotetisk retorikk. Forøvrig er det vel borderline til sinnsjukt å mene at man skal kreve integrering i lille Norges skikker og vaner *før* man i det hele tatt har startet integreringsprosessen. Jeg mener hva fuckings så om de vil stå først i matkøen og ha en bønnestund, folk sniker i køes på alle kantiner jeg har vært i - og det mener du altså skal rettferdiggjøre å sende noen i døden?!?

Lystløgner
29-09-05, 17:07
Jeg smyger meg ikke vekk. Jeg snakker om den reelle situasjonen som asylsøkere står ovenfor, ikke hypotetisk retorikk. Forøvrig er det vel borderline til sinnsjukt å mene at man skal kreve integrering i lille Norges skikker og vaner *før* man i det hele tatt har startet integreringsprosessen. Jeg mener hva fuckings så om de vil stå først i matkøen og ha en bønnestund, folk sniker i køes på alle kantiner jeg har vært i - og det mener du altså skal rettferdiggjøre å sende noen i døden?!?
Og hva faen gjør du den dagen det er TO som forlanger å stå først i køen og ingen vil gi seg?
Eller når en nekter å være på samme sted som en jøde/muslim/sunni/shia/kommunist/fascist/paria/homo/kristen/vantro (velg det hatobjekt som passer)

Uketassen
29-09-05, 22:18
Når to forlanger å stå først i køen skal begge to enten skytes eller sendes ut av landet!
Om du nekter å være på samme stedet er det vel bare til å flytte seg....?

The Cryptic
29-09-05, 22:32
Hvorfor kan vi ikke sette slike bøller i husarrest eller fengsel? Om de truer eller gjør hverdagen uhyggelig for andre, så har vi da regler for hvordan vi håndterer slikt

Sorepheus
29-09-05, 23:11
Det er vel selvfølgelig en annen løsning, et spesial asylmottak for de få det gjelder.

Sexy Sadie
29-09-05, 23:14
Det er vel selvfølgelig en annen løsning, et spesial asylmottak for de få det gjelder.

Bruke enda mere penger på de her...

Sorepheus
29-09-05, 23:20
Ja gjerne det takk.

Lystløgner
30-09-05, 00:17
Holder da å sette dem i isolat. La dem sitte på hvert sitt låste rom.

Sorepheus
30-09-05, 00:29
Inhumant.

Lystløgner
30-09-05, 00:32
Mer inhumant enn å la resten lide under en liten mafia-bande som skal herse med alle?

Maycom
30-09-05, 00:33
Send dem til svalbard

Sorepheus
30-09-05, 00:34
Mer inhumant enn å la resten lide under en liten mafia-bande som skal herse med alle?

Ja.

Lystløgner
30-09-05, 00:34
Send dem til svalbard
Har ikke isbjørnene det ille nok fra før?

Ikke pent å plage umælende dyr.

anonym
30-09-05, 00:35
Dongen er så glad i mennesker at han vil heller la 100 dø enn å skyte en.

Sexy Sadie
30-09-05, 00:36

Ja.

Det er ikke akkurat så bra for et fellesskap og ha slike rett i nærheten da. De gjør jo hverdagen tyngre for folk som kanksje har hatt det enda verre enn dem selv der de kom i fra.
Tenkt over det?

Sorepheus
30-09-05, 00:37
Retorikken deres er ikke artig og disse tider ikke rent lite skjødesløs.

Sexy Sadie
30-09-05, 00:38
Hva røyker du nå? :gapskratt:

Sorepheus
30-09-05, 00:39
Krigstider.

Lystløgner
30-09-05, 00:39

Ja.
Det er mer inhumant å sitte i fred på sitt eget rom enn å bli herset med av en minoritet som forlanger absolutt underkastelse og styrer som de selv vil?

Så mange ganger mer inhumant at det er bedre å la 200 måtte underkaste seg 20 enn det er å sette 20 i isolat?

Interessant tolkning. I så fall så er det ikke noe galt med USA's invasjon av Irak... det er bare de som er de 20.

Sorepheus
30-09-05, 00:41
Hva røyker du nå? :gapskratt:

Man må plukke ugress før en planter løken.

anonym
30-09-05, 00:45
Men du vil jo ikke plukke ugresset. Du vil jo la det formere seg og overta alle de fine plantene.

Sorepheus
30-09-05, 00:47
Det er vel ganske symptomatisk når en begynner å betegne mennesker som ugress og ikke idéer. Da er det på tide å se seg selv i speilet - for en er da ikke noe bedre enn det man ønsker å kvitte seg med. Dere gjør meg sinna og opprørt.

anonym
30-09-05, 00:52
Det var du som kom med ugress. :nemlig:

Sorepheus
30-09-05, 00:55
Jeg snakket om tankegangen deres.

anonym
30-09-05, 00:56
Og svært passende var den, bare ikke helt slik du tenkte. :knegg:

Sexy Sadie
30-09-05, 00:57
Jeg ser ingen vits i å fortsette den her diskusjonen så lenge dongen tiltror meg mennger om folk som jeg ikke har. :kjefter:

Sorepheus
30-09-05, 01:00
Bra du sier så da.

The Cryptic
30-09-05, 11:38

Enig. Forstår ikke hva som være så vanskelig med det

Sorepheus
30-09-05, 16:00
Jeg ble forøvrig ganske sjokka da jeg leste i valgkampen at Høyre regjeringen la ned integreringstilbudene på mottakene.

The Cryptic
30-09-05, 18:51
Det er så mange ting som har sjokket meg ved det partiet i det siste at jeg begynner å bli litt oppgitt over det hele

Lystløgner
30-09-05, 19:05
Det er så mange ting som har sjokket meg ved det partiet i det siste at jeg begynner å bli litt oppgitt over det hele
Nå som Høyre ikke er Høyre lenger burde noen finne opp et nytt Høyre.

Uketassen
30-09-05, 21:23
Nå som Høyre ikke er Høyre lenger burde noen finne opp et nytt Høyre.
Vi får vel kjøre midt i veien til noen finner det opp :nemlig:

Sorepheus
30-09-05, 21:37
:knegg:

Mr.Man
01-10-05, 21:02
Jeg ble forøvrig ganske sjokka da jeg leste i valgkampen at Høyre regjeringen la ned integreringstilbudene på mottakene.
Det ble jeg også overrasket over. Det burde da være politisk konsensus rundt et slikt tiltak.

Mr.Man
01-10-05, 21:05
Hvis de skal ut, lurer jeg på hvorfor de fortsatt er her. Det betyr jo at de trolig har jugd seg til asyl. Sånne vil ikke jeg betale kost og losji for.