PDA

Se full versjon : Undrer meg

Sexy Sadie
30-09-05, 01:01
Hvorfor er vi på preikeforum og hva er motivsjonen for å være på forum, og hva betyr det for vårt samfunn i rl at det fnnes et psykisk samfunn som mange av oss er medlemmer av?

Sorepheus
30-09-05, 01:12
For meg er det ren vane, jeg har vært på forum siden jeg var 13 år gammel. Jeg er et kommunikativt vesen, men ansikt til ansikt blir det ofte følelser som tar over. Jeg foretrekker å ha utvekslingene i skriftlig form rett og slett fordi dybden, tempoet og sakeligheten er høyere. Forum er og et sted å plante positive ord og tanker hos andre medmennesker, det har ikke noe med frykt for å møte folk for min del eller mangel på sosial kontakt, det gjør jeg ad mass - sånn sett er forum e.l. mer en ventil når jeg er litt lei av det patetiske tøvet folk mener er et samfunn .. Ellers har jo forum e.l. en slags dagbokfunksjon og er er godt sted for å effektivisere kontakten med venner.

Snorre
30-09-05, 09:20
Jeg vet ikke hvem sin feil det er at jeg henger her jeg nei.

Men nå har jeg jo en grunn til å henge her.

:inlove: Hurpa :inlove:

Uketassen
30-09-05, 09:31
Dongen sa det veldig bra, jeg dittoer den. Med unntak av at jeg var 26 da jeg begynte...

carmensi
30-09-05, 13:30
Et tag så følte jeg meg ensom og så fante jeg forumet og det hjelpte litt og sen dess så synes jeg det er artigt att komme in og slenge litt drit eller prate litt. :mrgreen:

tequila
30-09-05, 13:37
Utgangspunktet var at jeg var og leste på Sex og Samliv på KG. Fire-fem år siden tror jeg.... Skrev sporadiske innlegg som 'gjest' et års tid før jeg registrerte meg. Nå er jeg der aldri mer...

Mr.Man
30-09-05, 13:41
Jeg synes kommunikasjonsformen er annerledes fordi man som regel rekker å tenke litt før man bare spyr ut av seg et eller annet. Derav blir replikkvekslingen helt annerledes enn TV/RL og annerledes enn papir-avis hvor det gjerne tar alt for lang tid før man får noe på trykk hvis man kommer gjennom sensuren. Forum blir en mellomting som etterhvert har sin selvsagte plass i kommunikasjonsjungelen.

tequila
30-09-05, 13:58
Ja! Nettopp!

The Cryptic
30-09-05, 14:56
Jeg synes kommunikasjonsformen er annerledes fordi man som regel rekker å tenke litt før man bare spyr ut av seg et eller annet. Derav blir replikkvekslingen helt annerledes enn TV/RL og annerledes enn papir-avis hvor det gjerne tar alt for lang tid før man får noe på trykk hvis man kommer gjennom sensuren. Forum blir en mellomting som etterhvert har sin selvsagte plass i kommunikasjonsjungelen.

Støtter den. Det er et par hakk enklere å komme med sine tanker om alt mulig rart her, og mistermannen er jo kjent for å være litt mildere med sensurtastene enn de er i Aftenposten :)

Zenaria
30-09-05, 20:16
Snorre :inlove:

Shafahta arhidir
30-09-05, 23:50
Begynnte tidlig med forum, GW-community :knegg:

Snorre
01-10-05, 00:16
Har ikke du vært eier av egne forum også da?
:luring:

Janice
29-09-06, 00:47

Noe sånt, ja. I tillegg til det så er forum en helt spesiell og unik (synes nå jeg da) del av samfunnsdebatten. For mange er det vel også bare en sosial arena.

magnus
29-09-06, 00:53
:)

Men hvem er så du, Janice?