PDA

Se full versjon : Tenkt scenario

Sexy Sadie
22-10-05, 16:14
Fugleviruset muterer og smitter mennesker mange er døde i Asia, en gammel 90-årig mann her i landet havner på Haukeland Sykehus og er i ferd med å dø av viruset. Snart er mange sykehjem rundt om i Norge tømt for sine beboere.
Hva skjer så?

Starwolf
22-10-05, 17:33
Så fremt ingen andre blir smittet og dauer enn gamlinger, blir det virkelig romslig i budsjettene til eldreomsorgen. Det kan tenkes at endel pleiere til og med må se seg etter en annen jobb. Sjefene? De meler sin egen kake ved å gi seg selv klekkelige lønnsforhøyelser da de har greid å rette om skjevhetene i eldreomsorgen.

Sorepheus
22-10-05, 17:55
Med en smittet antar jeg det vil bli lokale karantene tiltak og testing av omgangskretsen til den smittede. Videre antar jeg hvis epidimien er et faktum i andre land at man vil få reisebegrensninger til de områdene.

Skulle smitten bli utstrakt vil jeg anta at man vil få avlyste massemønstringer, slik som skoler, kinoer, kollektivtransport og enkelte arbeidssituasjoner. Skulle de nå epedimiske proposjoner antar jeg og folk vil bli anmodet om å være innendørs og med mulig portforbud - man vil få matutdeling, og militæret vil bli brukt for å hjelpe helsevesenet.

Tviler forøvrig på at man vil være i stand til å få en skikkelig vaksine tidsnok. Tror og folk vil hamstre mat i vill panikk og få tomme butikkhyller en del steder.

Snorre
25-10-05, 22:26
Jeg var skikkelig nervøs i helgen, først var jeg om bord i en båt.
Der var det mange laTærner, på lørdagen var jeg på byen nervøs sa du, graSjurer på hvert et hjørne. Og på søndagen var jeg jo seff på søndagstur, men var styggnervøs for bæreMeisen til sekken.

:redd:

Sexy Sadie
25-10-05, 22:27
Der var det mange laTærner, på lørdagen var jeg på byen nervøs sa du, graSjurer på hvert et hjørne. Og på søndagen var jeg jo seff på søndagstur, men var styggnervøs for bæreMeisen til sekken.

Siden når ble du redd for grasjurer?

Snorre
25-10-05, 22:32

Trodde aldri jeg skulle bli, men nå har jeg blitt litt betenkt ja.

Sexy Sadie
25-10-05, 22:34

Trodde aldri jeg skulle bli, men nå har jeg blitt litt betenkt ja.

Nei da, bare utfold deg du, vennen. :knegg:

Snorre
25-10-05, 22:54
Det siste halvåret på studenten og byen,
kommer ikke til å glemme.

Sexy Sadie
25-10-05, 22:56
Sånn skal det være. :nemlig:

Snorre
25-10-05, 23:08
sjur på hvert hjørne da.
men det begynner å bli en stundsiden, må vel ta det igjen når jeg flytter til TRD.

Sexy Sadie
25-10-05, 23:11
TRD?

Shafahta arhidir
25-10-05, 23:16
TRD-TRH-Trondheim

Snorre
25-10-05, 23:18
TRD?
:jojo: Trondheim

Sexy Sadie
25-10-05, 23:34
Ok, vi andre sier TRHM.

Sorepheus
25-10-05, 23:38
TH ..

Snorre
25-10-05, 23:39
Okei, sikkert SMS språk det da, jeg tenkte på forkortelsen som brukes internasjonalt.
Beklager. :smisker:

Sexy Sadie
25-10-05, 23:42
Takk for blomster. :knegg:

Snorre
25-10-05, 23:44
alt for å tillfredstille en n00b som ikke har peiling på ting internasjonalt.

:knegg:

Sexy Sadie
25-10-05, 23:50
:overlegen: