Se full versjon : Internett er en flopp!
Dagens Næringsliv anno 1996.
http://www.plingeling.no/wp-content/internetterenflopp.jpeg
Sexy Sadie
18-11-05, 01:54
Den er like god som alltid den der. 8)
En "motegreie"? Nå har jeg hørt det og. Jeg tror internett lever i minst 10 år til.
The Cryptic
08-12-05, 01:34
Dette viser vel hvor vanskelig det er å spå fremtiden
En motegreie som kommer til å dø i løpet av et par år. Hihi. Kanskje det har gått "et par år" nå?
Tror nok internett har kommet for å bli i en eller annen form, det blir nok utviklet videre med stormskritt
Leif Osvold er jo kjent bl.a i golf kretser for forholdsvis lite gjennomtenkte uttsagn i debatt fora der. Så han er vel kanskje en av de som liker å kverulere?
Og det beste er jo dette innlegget som han hadde io samme avis to år senere:
Dato: 02-07-1998 Side: 3 Debatt
Tilbakegang for internett
I de tre siste måneder har de som følger godt med kunnet registrere at bruken av internett i Norge har gått ned. Disse tallene finner man kun på hjemmesidene til Norsk Gallup, som utfører disse målingene månedlig. Målingen for mai viser at både den absolutte og relative bruken av internett stagnerer eller synker for tredje måned på rad. Spesielt oppsiktsvekkende er det at i en periode med stigende tilgang til nettet, så synker andelen av dem som faktisk bruker det. Denne relative andelen er nå nede i 24 prosent, fra en topp på 29 prosent for tre måneder siden.
Det er ganske naturlig at bruken av internett nå har stagnert og begynner å synke. Jeg har spådd dette for lenge siden, som eneste person i Norge, og blitt ledd av. Den første nysgjerrigheten har nå lagt seg, og folk er blitt lei av å lete mer eller mindre formålsløst på nettet. Hjemme-pcen blir lite benyttet (det gjelder nok også for dem som har fått pc gratis av arbeidsgiver), og bruken av internett på jobben reduseres etterhvert som den første nyfikne surfingen har gitt seg. Den rene nytteverdien av internett for vanlige ansatte i vanlige bedrifter er dessuten sterkt overvurdert, sett fra ledelsens side. Internett er nok et godt verktøy for vitenskapelige miljøer, mediene og en del bedrifter "business to business". For allmennheten - på jobb eller hjemme - vil internett aldri bli noe annet enn et medium vi bruker til adspredelse av og til, eller som jeg tror: blir glemt etterhvert som tiden går.
Vi opplever den besynderlige situasjon at bedrifter og institusjoner investerer i internett i økende grad, mens antallet brukere går ned. De som har investert i internett med egne sider vil nok aldri tjene penger på det. Den vanlige unnskyldningen om at "markedet er ennå ikke modent" begynner nå å bli patetisk. Internett-markedet vil aldri ta av! Generell bruk vil gå ned, og annonsering såvel som handel på nettet forbli av marginal betydning. De fleste av de bedrifter som er på nettet i dag vil bli nødt til å trekke seg ut, fordi det tross alt går en grense for hvor lenge eierne vil tape penger. Vanlig økonomisk tankegang har hittil vært fraværende, men innen utløpet av dette året vil vi se de første nedleggelsene på nettet. Før år 2000 vil internett i all hovedsak være redusert til å være et verktøy for spesielle akademiske miljøer og datafreakere, samt et medium for e-mail.
LEIF OSVOLD
Oslo
Jeg tror det er på tide å kontakte Leif og høre hva status på denne internetten egentlig er.
Og her er fortsettelsen, datert oktober, 2005.
Fyren føler seg visst litt uthengt. :knegg:
http://www.dn.no/forsiden/article623957.ece
I 1764 var det noen som sa at "spinning jenny" ville bety slutten på arbeiderklassen og behovet for menneskelig arbeidskraft.
Telefonen ble også i sin tid omtalt som et tulleprodukt uten praktisk betydning.
Nå forsøker de å stanse kloning, man - machine interface og forskning innen genteknologi.
Ignorantenes analyse av teknologiske fremskritt.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.