Se full versjon : Er du klin gæærn? Les her....
http://www.norsk-rally.com/images/design/nylogo.jpg
http://www.norsk-rally.com/modules/module_123/proxy.aspx?D=2&C=2&I=3469
Sexy Sadie
08-12-05, 14:15
Nei takk. :mrgreen:
Det der hørtes ikke galt ut. Mot en grei sum kunne jeg nok gjøre det. Man vil nok få hard medfart...
Der skal jeg søke!!
Er riktig nok ikke noe rallykjører, men har litt kjøreerfaring. :ber:
Fytti, det der blir kongekick !
Eg håper at dei får det til. Problemet er vel at dei som er galne nok til å gjøre det ikkje kommer gjennom nåløyet.
Det mått eventuelt om Stian Hafseng vil gjøre et par sprell da.
Det der går nok greit, farten de oppnår på skia er kanskje større enn bilen oppnår og bilen er alt for tung til å fly så langt. Oppdriften skulle tilsi at bilen lander på fire hjul med riktig balast.
Bilen bør lande i unnarennet for å ikkje på den aller største smellen.
Men det ryktes på navngitte personer som har søkt.
Det der går nok greit, farten de oppnår på skia er kanskje større enn bilen oppnår og bilen er alt for tung til å fly så langt. Oppdriften skulle tilsi at bilen lander på fire hjul med riktig balast.
Ja, hvis man kjører på med ballast burde det gå greit.
Med tanke på at en skihopper har en fart på 100km/t og tyngden tror jeg ikke bilen når så langt.
Lystløgner
23-12-05, 14:23
Med tanke på at en skihopper har en fart på 100km/t og tyngden tror jeg ikke bilen når så langt.
tyngden?
Tunge ting faller ikke noe raskere enn lette ting.
Eneste som bremser er luftmotstanden.
tyngden?
Enig, en slank hopper faller nok fortere enn en dalende bil.
Aerodynamikken på en bil er laga for å ha minst mulig løft for å forbetre kjøreegenskapene. Men med aerodynamiske virkemiddel for å minske luftmotstanden og øke løftet kan nok både lengden og stabiliteten forbetres.
Men det største problemet blir landinga. Bilen bør ha stor fjæringsvei, solid oppheng og godt avstemte fjæringer og dempere for å ikkje sprette som en sprettball.
Og så må han lande 100% beint for å unngå skrens og rulling og kast ned unnarennet.
tyngden?
Men en bil faller betydelig raskere enn en skihopper trust me, jeg var skihopper. Det er jo nettopp luftmotstanden som holder en hopper flyvende og da er tyngden et viktig moment.
Lystløgner
27-12-05, 05:21
Men en bil faller betydelig raskere enn en skihopper trust me, jeg var skihopper. Det er jo nettopp luftmotstanden som holder en hopper flyvende og da er tyngden et viktig moment.
Og enda viktigere er arealet. Arealet av en bil er betydelig større enn arealet av en skihopper.
Så hvor langt det flyter er litt mer komplekst enn å bare tenke vekt.
Nei, slettes ikke. Vekten til bilen er *betydelig* tyngre enn luftlommen under, derfor vil den og falle hurtig. Det eneste som kan gi bilen flyvning er hastigheten den har ut for hoppkanten og aerodynamikken til å pløye igjennom luften, men det vil ikke være noe oppdrift. En skiflyver har 100 km/t, veier ca. 55kilo, en bil vil ha 70 km/t og veier 500 kilo. Ingen tvil om at bilen vil falle langt hurtigere og kan risikiere å havne med fronten først uten balast.
Jeg melder på Harald gjør ting han ikke kan.
The Cryptic
03-01-06, 20:27
Han hoppet jo nesten fra Kollen da, det skal han ha. Var bare hoppforbund-gutta som stanset det hele tilslutt
Han hoppet jo nesten fra Kollen da, det skal han ha. Var bare hoppforbund-gutta som stanset det hele tilslutt
Han hoppet fra kollen.
Han hoppet fra kollen.
Av alle tingene jeg har sett han har gjort, er det det som har imponert mest. Det der hadde jeg ikke turt!
Ja. det var ekstremt. Jeg har stått på toppen av den bakken og sett ned. Det ser helt jævlig skummelt ut. Jeg hadde heller hoppet i fallskjerm.
Jeg hadde heller tatt loopen, thundercoaster og spaceshot på tusenfryd. Det er gøy gøy. Men det kan jo ikke måle seg med å hoppe i kollen! Det høres for jævlig skummelt ut. Sto om ei i avisa for et par år siden som hadde vedda med venninna si om at hun skulle få tusen krons hvis hun hoppa fra kollen, det gjorde hun og det endte med flere beinbrudd og sykehusopphold. Kreds til Harald som kom helskinnet fra det hele. God damn. Den operasynginga hans var jeg ikke like imponert over da :mrgreen:
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.