Se full versjon : Hjemmekino
Men hjemmkinoen vår er jeg glad i jeg også. Og vi har både storskjerm, god suroundlyd og god sofa.
Fortell! 8) Div specs osv.
Jeg vil også ha hjemmekino
Jeg vil også ha hjemmekino
Løp og kjøp, men ikke på Elkjøp ;)
Løp og kjøp, men ikke på Elkjøp ;)
Jeg er redd jeg må vente noen år. Er fattig student
LCD'ene med HDTV er blitt ganske rimelige, 42" for 16-18.000 .. nesten så jeg vurderer det, men reiser heller jorden rundt for den prisen.
Skal man ha ordentlig kvalitet må man opp i 30K enda dessverre. Men er en enorm utvikling hele tiden samtidig som prisene faller jevnt. Det går nok en god stund til jeg handler flat-tv enda.
Projector - Toshiba Projector (TDP-MT500) Vi var de første i Norge som skiftet pære i denne :mrgreen:
DVD - NAD DVD (T514)
AV Receiver - NAD AV Receiver (T-753)
Skjermen er en plate som vi har malt. Hvor stor den er vet jeg jammen ikke...
Sexy Sadie
09-12-05, 22:03
Jeg vil ha en liten flat tv.
Ok!
Projektoren jeg har er en Mitsubishi HC3000, for øvrig en usedvanlig god projektor. Adeo Greyvision 100" lerret, H/K AVR 5000, Denon 2910 DVD, SVS sub, selvlagde høyttalere.
Eller kanskje jeg kan gifte meg med en rik mann
Hva syntes du om vårt annlegg da?
Vi har foresten fått en sånn logitech-dings som dette her:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/NO/EN,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885
Det har gjort det ganske så mye lettere å bytte mellom pc-spill, video, tv, pc og dvd.
Jeg har et nokså fett hjemmekino-anlegg. Det er så avansert at ungene ikke kan slå på TV uten hjelp selv om de er 4 og 6 år gamle.
Prikken over I'en var den 32" Sony LCD-TV vi kjøpte forrige jul etter en nokså heldig bolig-transaksjon. Ellers snakker vi om 4x100 Watt Sony Surround Receiver bestykket med et par Jamo D365 fronthøyttalere og et par mindre Kenwood bakhøyttalere. Senterhøyttaleren solgte jeg siden Sony-TV'en kan fungere som en senter-høyttaler med input fra forsterkeren.
Sånn ozzy osbourne- standard altså. Han klarte heller ikke å slå av tv
Hva syntes du om vårt annlegg da?
Kjenner ikke personlig til noen av de komponentene du nevner, men det er sikkert veldig bra. Vil tro projektoren var ordentlig god når den var ny, og NAD kan jo levere varer! Man kan lage skikkelig gode lerreter, vet ikke hva dere har brukt her? Etter det jeg har forstått av DIY folkene er det GOO sitt malingssystem som duger best med tanke på riktig fargegjengivelse. Ellers tror jeg et ordentlig lerret har mye å si på bildekvaliteten, men de er ofte uhørt dyre.
Bruker dere sub? Det er litt før/etter opplevelse på film det der... :)
Vi har foresten fått en sånn logitech-dings som dette her:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/NO/EN,CRID=2084,CONTENTID=9933&ad=emea_harmony_chart_885
Det har gjort det ganske så mye lettere å bytte mellom pc-spill, video, tv, pc og dvd.
Den så interessant ut! Kanskje noe jeg kan ønske meg til jul. Det er noe herk med alle disse fjernkontrollene...
Senterhøyttaleren solgte jeg siden Sony-TV'en kan fungere som en senter-høyttaler med input fra forsterkeren.
Jeg har lenge undret meg over at ikke flere tv-produsenter har lagt til den finessen. En stor senterhøyttaler er ikke mye fint på en smekker tv.
Nei, jeg lurte faktisk litt på hvordan senterhøyttaleren skulle plasseres siden jeg hadde tenkt å henge TV'en opp på veggen. Heldigvis hadde Sony tenkt på det før meg.
Nå er plata målt: 2,40x1.20
Den er ikke malt skikkelig enda, det utbedres til stadighet med nye kabler, oppgraderinger og småsnacks. Nye høytalere står på trappene, tror jeg.
Hvor stor er en 100 tommer?
Jeg skulle bare ønske at vi fikk tv`n i kjellern til å virke.
:?:
Hvor stor er en 100 tommer?
Ca 100 tommer vil jeg tro.
Ca 100 tommer vil jeg tro.
:knegg:
Pip, kommer an på formatet, 16:9 er jo det mest normale. Mitt lerret er 215*121 cm, altså 97 tommer for å være nøyaktig. Man måler diagonalt på skjermen, og 100" skal tilsvare 254 cm.
Ved 240 cm bredde skal høyden være 135 cm for 16:9 oppsett, som projektoren deres er. Det er normalt ikke noe problem, da de fleste filmene er i smalere formater enn 16:9. Alternativt kan dere maskere på sidene sånn at bredden blir 215 cm.
Vi kan jo stille inn fra film til film. Og det gjør vi jo også.
Jeg driver å kikker på nye høytalere og sub nå, men det er utrolig mye drit på markedet da... og har det lyden jeg er ute etter liker jeg ikke designet eller de er altfor dyre.
Jeg har hengt opp tv (42), og skjært høl i veggen under så jeg har dytta pc, dvd og alt inni der for å slippe ha en masse drit og ledninger synlig.
Men er ikke fornøyd med sub og høytalere, og sliter med finne riktig design, lyd og prisklasse jeg fixer.
Hvor mye gidder du gi da?
Jeg har sett ut noe som jeg tror jeg vil like, det kommer bare på rundt 10 men jeg har faktisk ikke råd til mer.. men så sitter jeg her og klør meg i hodet og skal prioritere mellom lyd og oppussing ellers i huset, ser ut som lyden vil vinne. Skal ha jula overstått så hiver jeg meg over noe på nyåret. Skal få rota fram spesifikkasjonene på det jeg har sett ut etterpå :-D
Denne sub
5.1 surround m/PB10-ISD
PB10 er en utmerket sub! Har ikke hørt 5.1 oppsettet til SVS enda, men vil tro det også er bra.
vBulletin v3.7.0, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.